Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoin(ko)??

Vierailija
17.12.2011 |

Vitsit että ärsyttää.. Ostin avomiehelle tietokoneen joululahjaksi ennakkoon. Eilen sitä siinä asenteli ja totesi, että tässä on viimesen päälle suojaukset nyt (salasanat, sormenjälkihommelit ja kuva).

Itsellä takana avioliitto, jossa salasanojen taakse kätkeytyi niin törkeä kaksoiselämä, että se vaikutti sitten eroonkin. Muissakin parisuhteissa nähnyt sitä, että salasanat alkavat olla merkki siitä, että parisuhteesta täytyy jotain salata.

Kommentoin eilen sitten miehelleni, että mun mielipide asiaan on, ettei tarvitsisi laittaa mitään salasanoja mihinkään koneisiin ja että vastustan sitä aika rankasti. Ja että kokemukset siitä on aika paskoja.

Kommenttiin vastaus oli, ettei kiinnosta ja että en saa verrata häntä exääni. Ja että missä on luottamus...

Tämän jälkeen keskustelusta tuli luottamuskeskustelu, mitä en todellakaan tarkoittanut. Halusin vain kertoa siitä, että kokemukseni tällaisesta on huono!

Vein miehen kaverilleen saunomaan ja laitoin perään aika haisevan viestin, tyyliin: Salataan sitten kaikki saatana! Yritin kerran soittaa illan aikana, vaan vastattu ei ollenkaan.

Mies tuli yöllä kotiin ja aamulla en jaksanut edes vaivautua katsomaan miestä. Lähdin tekemään loput jouluostokset ja kävin mutkan sukulaisissa päivän aikana. Palasin kotiin tässä illan aikana. Täällä ei sitten ole ketään kotona, eikä vissiin ole tulossakaan.

Ehkä hieman v***uttaa kun minä tässä suhteessa olen se, joka aina ottaa askeleen kohti sovintoa.. tällä kertaa ei tekis mieli edes yrittää. Nyt meni niin vasten periaatteita..

Mutta nyt se kysymys, että ylireagoinko??? onko teillä koneet parisuhteissa salasanojen takana??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai niistä kahdesta, jotka sillä on. En käytä niitä enkä tutki niitä. Mies ei tiedä, onko tällä koneella salausta.

Eli me luotamme siihen, että toinen on aikuinen. JOku koneen salasana on pelkkä salasana, ei sillä estetä pettämistä.

Vierailija
2/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koneet on salasanojen takana, mutta tiedämme toistemme salasanat pankkitunnuksia ja pinkoodeja myöten. Eli ei mitään salattavaa.

Tunnistan itseni kirjoittamastasi, sillä ex-mieheni vuosien takaa jäi kiinni kymmenestä vieraasta naisesta. Kuinka monta niitä kaikkiaan oli? En tahdo tietää. Hänen jälkeensä seurustelin muutamaan kertaan, jotka kaikki kaatuivat enemmän tai vähemmän luottamuspulaan. Nykyisen mieheni kanssa on kuitenkin toisin. Hän on palauttanut uskoni luottamukseen parisuhteessa, eikä enää edes juolahda mieleeni tutkia kännyköitä tai sähköposteja.

Toisaalta minusta miehesi käytöksessä on jotain epäilyttävää, toisaalta hän on aivan oikeassa luottamusasiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: Kyllä, ylireagoit.Pyydä anteeksi.

Keskustele jonkun kanssa jos entisen suhteen asiat painavat yhä mieltäsi.

Vierailija
4/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asettelisi koneelleen salasanoja. Työkoneessa hänellä on, mutta nekin hän on antanut minulle (on yrittäjä, joten sekin on oma kone). Ei minullakaan ole mitään salasanoja - miksi olisi?

Vierailija
5/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkoitus ei ollutkaan tehdä asiasta luottamuspuheenvuoroa.. Luotan mieheeni tai ainakin olen luottanut, mutta nyt tällainen asia voi saada minut sitten epäilemään... kun taustalla on mitä on.. enkä oikeasti edes haluaisi sitä..

Vierailija
6/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten hänellä on salattavaa.

Vierailija
7/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi Ap, miksi salasanat jos ei ole mitään salattavaa. Miehelläni on, salattavaa siis. Mutta se vaan luulee etten tiedä.

Vierailija
8/16 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestani et ylireagoinut. Minka ihmeen takia koneessa tarvitaan salasanoja jos teilla ei ole lapsia (ja jos on, salasana tulisi olla molempien aikuisten hallussa).

Jos mies vartavasten asettaa salasanan koneeseen jota vaan te kaksi kaytatte, on silloin mielestani paivanselvaa etta han tahtoo salata jotain sinulta (kun muita kayttajia ei kerran ole).

Kysyitko miehelta miksi han katsoo salasanan tarpeelliseksi, ja miksi han haluaa salata taman sinulta (jos siis ymmarsin oikein etta tama on hanen tarkoituksensa?)?

Vierailija
9/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööri oli innoissaan sormenjälkitunnisteista ja valokuvatunnistuksesta... niitä kun ei voi kukaan muu käyttää..

Ja sitten ei kuulema enää voinut niitä poistaa... mutta en mä idiootti ole kuitenkaan.. mikään kone ei liene sellainen, ettei saisi kirjautumistunnuksia poistettua...

Vierailija
10/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa tapa millä noi saa poistettua on uudeelleenimagointi eli koko paskan uudelleenasentaminen.

Vierailija
11/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa tapa millä noi saa poistettua on uudeelleenimagointi eli koko paskan uudelleenasentaminen.

kiitos tiedosta!

Vierailija
12/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkös sä tarkistamaan toisen s-postitkin? Tekstarit? Se on ihan hyvä periaate, että on salasanan takana. En jaksa enempää selventää tuollaiselle, mutta siis esim. tietoturva. Mullakin on omani salasanan takana, eikä mulla ole kuule mitään kaksoiselämää. :D

Koneellahan voi olla jotain työasioitakin, jotka eivät edes periaatteen vuoksi kuulu kenenkään sivullisten silmille. Siis kuinka heikkoitsetuntoisia säälittäviä kyyliä te oikein olette? :D

No, mulla kun on ollut lähinnä vaan hyviä miehiä elämässäni, niin en osaa _enkä halua_ olla noin hullu kuin te jotkut. Ehkä siksi saan niitä hyviä miehiäkin?? Luotan, joten saan hyvän ja arvostavan suhteen.

Vierailija
13/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mieheni kone ja hänellä on salasana, koska hän ei viitsi etsiä miten sen saisi pois. Salasana on meidän molempien tiedossa, enhän minä muuten pääsisi tälle koneelle ollenkaan. Toinen kone, ns. minun, on yläkerrassa ja jos minä olen tässä, mies käyttää minun konettani, jossa ei ole salasanaa.

Vierailija
14/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haittaa mua pätkääkään. Kuten joku jo sanoikin, ei se salasanan puuttumimen mitenkään estä pettämistä. Eikä taas salasana tarkoita mitään pettämistä. Mullakin on eri sivustoille vaikka kuinka monta salasanaa joita mies ei tiedä, enkä silti ole koskaan tuota pettänyt, enkä aio.

On muuten ihan fiksua laittaa koneeseen salasanat, eipähän joudu koneen tiedot ulkopuolisten käsiin niin helposti.

Vierailija
15/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kuitenkin työkone, jota muut perheenjäsenet ei käytä. En tiedä onko siinä salasanaa, mutta samapa toi on, onko vai ei? koska me ei siihen koneeseen kosketa.

Tavallaan mä kuitenkin ymmärrän sua. En mä ymmärrä miksi pitäisi jotain salasanoja olla?

Vierailija
16/16 |
18.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkös sä tarkistamaan toisen s-postitkin? Tekstarit? Se on ihan hyvä periaate, että on salasanan takana. En jaksa enempää selventää tuollaiselle, mutta siis esim. tietoturva. Mullakin on omani salasanan takana, eikä mulla ole kuule mitään kaksoiselämää. :D

Koneellahan voi olla jotain työasioitakin, jotka eivät edes periaatteen vuoksi kuulu kenenkään sivullisten silmille. Siis kuinka heikkoitsetuntoisia säälittäviä kyyliä te oikein olette? :D

No, mulla kun on ollut lähinnä vaan hyviä miehiä elämässäni, niin en osaa _enkä halua_ olla noin hullu kuin te jotkut. Ehkä siksi saan niitä hyviä miehiäkin?? Luotan, joten saan hyvän ja arvostavan suhteen.

Ei ole tarvetta lukea viestejä tai s.posteja.. luotan mieheeni... mutta kuten sanoin aiemmin, tämä muuttuva toimintatapa laittaa nyt miettimään.. siitä tässä on kyse.. aiemmissa koneissa ei salasanoja ole ollut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi