Veljellä iso koti, yli 200neliötä.Kaksi lasta molemmat käy koulua.Äiti asustelee
viereisessä kunnassa ja potee dementiaa,ikää 72v.Asun itse ulkomailla.En halua painostaa veljeäni mihinkään mutta toivoisin äidin muuttavan heille asumaan.Vähän vaikea tulla auttamaan täällä Pohjois-Amerikasta tässä asiassa.Isä kuoli muutamia sitten tippui katolta ja taittoi niskansa.Äiti on niin pahassa kunnossa ettei vaan pärjää.Hyvä tuttu sanoi että perhe pahin näissä taistelujutuissa että riitaa tulee sitten vähintään meidän lastemme eli serkkujen kesken tulevassa jos veli hoitaa äitiä enemmän kuin minä kun tosiaan käyn 1/krt vuodessa Suomessa.Olen itse 42v.Veli 40v.
Kommentit (46)
Okei, jos sitä jaksaa niin mikäs siinä, luulen kuitenkin että pidemmän päälle sitä ei jaksa?
Itse olen työskennellyt dementikko-osastolla ja en pahemmin siitä pitänyt.
Ap, meidän osaston ovet oli lukossa, siitä voi jo päätellä jotain! Dementikkoja ei voi päästää silmistään tai sitten pitää olla tosiaan lukot mitä ne ei osaa tai pysty avaamaan. Dementikko voi lähteä vaikka keskellä yötä "kouluun".
Et sä voi ap, olettaa että sun veljesi on valmis hoitamaan dementikkoa vaikka äitinsä onkin. On myös otettava huomioon muu perhe.
yli 200m2 talo ja satun olemaan koulutukseltani sairaanhoitaja. Dementoituneen anoppini hoitoon meillä en kuitenkaan voisi koskaan sitoutua. Ei se ole neliöistä kiinnni, melko iso asia kokonaisuudessaan muuten.
Taitaa olla provo. Hyvä teinit, menkää äidinkielentunnille!
Asun itse USA:ssa ja tunnen tällaisen ihmisen joka voisi kirjoittaa juuri näin. Lähetti muutama vuosi sitten siskonsa Suomeen - sisko asunut siihen saakka Jenkeissä kun alkoi mennä huonosti. Sisko on nyt Suomessa hyvässä hoidossa. Tää kyseinen rouva olisi saanut maksaa pitkän pennin täällä jos sen systeriswtä olisi pidetty huoli. Joten voin kuvitella, että olisi penäämässä että pitää sisarusten hoitaa dementiasta kärsivä äiti siellä Suomessa. Ja juu, on harras republikaani - tosin lähettää ne vaikeat tapaukset Suomen ILMAISEN sosiaalihuollon piiriin.
Siis lasten. Hoidettavalta itseltään otetaann eläkkeestä suurin osa hoitokuluihin, muilta ei vaadita mitään. Jos ap haluat kuitenkin jeesata äitiäsi, niin voit pyytää veljeäsi käymään katsomassa tai sitten maksatte yhdessä mummulle vaikka toisen mummun välillä seuraksi. Näitähän on iäkkäämpiä ihmisiä, jotka käy maksua vastaan tapaamassa laitoksissa omaisten puolesta ja vahtii samalla, että hommat menee hyvin. Valitettavasti hoitolaitoksissa on tilanne sellainen, että ne, joiden omaiset siellä ravaa, saa parempaa hoitoa, ettei tule valituksia.
kotiinsa hoitoon. Hän uupui niin että äiti oli pakko laittaa takaisin kotiinsa. Dementikon hoito on henkisesti todella raskasta!! ja myös myös fyysisesti raskasta.