Auttaako miehesi sinua jouluvalmisteluissa?
Mitä hän tekee?
Omani pesee saunan. Laittaa kuusen lasten kanssa. Käy alkossa hakemassa lahja ja omat juomamme.
Laittaa jouluvalot niin sisälle, kuin ulos.
Hoitaa siivouksen.
Ja tekee muuta pientä tarpeen vaatiessa. Auttaa ja osallistuu mielellään.
Kommentit (9)
Ihan samalla tavalla menee mielestäni tämä jouluasia: meillä ei "auta" kukaan ketään, vaan ihan yhdessä hoidetaan jouluvalmistelut. Auttamisesta tulee sellainen olo, että kotityöt, jouluvalmistelut tai muut juhlavalmistelut olisivat jotenkin naisen hommia. Eiköhän ne kuitenkin ole perheen yhteinen ponnistus!
Toki meilläkin on vakiintuneet hommat, jotka kumpikin hoitaa ehkä mielummin ja varmaan taitavamminkin. Meillä ei kumpikaan "auta" toista, vaan yhdessä tehdään! Miehen kanssa yhdessä hoidetaan lahjaostokset, ruokasuunnitelmat ja ruokaostokset. Miehelläni on päävastuu siivoamisessa, minulla taas ruuanlaitossa.
koska on kokki
---------
vaimona koristelen kodin ja leivon piparit valmistakinasta
Tekee yleensäkin raskaimmat siivoushommat (lattianpesut, imuroinnit, mattojen tamppaukset), minä enemmänkin järjestelen paikkoja.
Ruokaa tehdään molemmat. Just syntyi porkkanalaatikko yhteistyössä. Mies kuori ja raastoi porkkanat, minä tein muut "osuudet".
Kimpassa joulua vietetään, ja kimpassa sitä valmistellaan.
Sivistyneesti aterian kanssa. Ja pikku liru jotain muuta jälkkäriksi.
vaan teemme aina kaiken ihan yhdessä...
En ymmärrä kysymystä...
(mä itse asiassa teen vähemmän kotitöitä ja vauvanhoitoa kuin työssäkäyvä mieheni:D)
Kuka nyt ketäkin avioliitossa ja yhteistaloudessa "auttaa". Itse autan häntä muunmuassa tähden laittamisessa kuusen latvaan, eli varmistan ettei jakkara livahda jalkojen alta, ja tietysti monessa muussakin askareessa jos nyt sattuu apua tarvitsemaan, kuten hänkin minua.