kai perse leviää raskaana ollessa muustakin ku lihomisesta?
Mulla on joku ongelma korvien välissä ku mittailen lantion ympärystä lähes joka viikko ja nyt ku viikkoja on 30, lantion ympärykseen on tullu 6 cm lisää ja se suorastaan inhottaa mua!!!
Niin että ei kai se oo pelkkää ihraa, vaan lantion luut leviää, niinhän?
sori, taidan olla turhamainen mut kuiteski.
Kommentit (5)
Ne luut mitkä leviävät synnytyksen yhteydessä on tuolla sisällä, ei ne ulkomittoihin vaikuta. Raskaana ollessa lihoaa helpommin kuin normaalisti, varsinkin loppuvaiheessa kun liikkuminen on hankalaa. Ja alkuvaiheessakin, jos pitää syödä vähän väliä ettei tule huono olo tai jos on mielitekoja. Mutta kyllä se lantion leviäminen on ihan sitä ihraa itseään. Tosin, kyllä se sieltäkin sulaa imetyksen yhteydessä, jos muualtakin.
oonko mä siinäki väärässä, että se liitoskohta levenee ja aiheuttaa niitä kipuja?
Ja tätä käsitystä tukisi sekin, että ekassa raskaudessa vauva laskeutui vasta vähän ennen synnytystä, mutta nyt tokassa on ollut jo pitkään laskeutuneena ja kiinnittyneenä - enemmän tilaa päälle kai.
Mutta ei kai se leviäminen tosiaan ihan alkuraskaudessa vielä tapahdu.
Rasvan kertyminen lantiolle (ja rintoihin tietty) valmistaa kroppaa onnistuneeseen imetykseen, ei siitä odottavan äidin pidä stressata. Jos vain syö kohtuullisen normaalisti ja monipuolisesti, ei liikakiloista voi puhua odotusaikana. Varsinainen lihominen tapahtuu yleensä vasta synnytyksen jälkeen kotona suklaata mässäämällä ;P Noita odotusajan kiloja ja senttejä tarvitaan paitsi masuvauvan kehittymiseen etenkin synnytyksen jälkeiseen aikaan eli imetykseen. Imetys kun kuluttaa n. 500 ylimääräistä kaloria päivässä!
Lopettakaa nyt toi turha stressaaminen. Eikö elämässä ole suurempia huolenaiheita? Terveys ja kohtuus ennen kaikkea, muusta viis.
muistan kyllä lukeneeni, että se, mitä tarvitaan imettämisessä, varastoituu nimenomaan takapuoleen ja reisiin. Perusteluita tähän en tiedä.