Onko Sari Essayah kiihkouskovainen, lestdiolainen tai joku muu? Onko jotain mitä pitäisi tietää?
Sari Essayah vaikuttaa vaalitenteissä ihan fiksulta ja mielipiteet järkeviltä.
Minulla on kuitenkin aukko sivistyksessä. En tiedä hänestä muuta kuin, että on entinen kilpaurheilija.
(en pidä julkisesta kilpaurheilusta, lätkästä, futiksesta enkä hiihdosta saati sitten "autourheilusta" tai mistään muustakaan mistä julkisesti vouhkataan mediassa.
;-)))
Kommentit (43)
Vaikuttaa kaikkein fiksuimmalta näistä ehdokkaista.
Tai ainakin pidän hänen ajatuksistaan ja tyylistään. Saisipa vain enemmän puheaikaa vaalitenteissä.
Minua alkaa tympimään nämä oksennuspoliitikot.
ap
jaa-aa tunnustava kristitty on ainakin. minusta ainakin vaikuttaa tosi fiksulta ja asialliselta. Aion itse äänestää kyllä häntä.
helluntailainen, ilmeisesti hieman liberaali sellainen.
on ollut vaalitenttien perusteella kaikkein fiksuin presidenttiehdokas, mielipiteet harkittuja ja hyvin perusteltuja sekä johdonmukaisia.
Enkä todellakaan ole hänen puolueensa ihmisiä.
Mutta koska Essayahilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä toiselle kierrokselle, tulen äänestämään oman puolueeni presidenttiehdokasta, joka hänkin on varsin fiksu ja jolla on hyvät mahdollisuudet päästä toiselle kierrokselle.
liberaali, vaan asiallisen jämäkkä.
häntä minäkin äänestän.
koska ylipäätään KD on luontevin valinta, toivon Sarille runsaasti ääniä - moni nainenhan haluaa äänestää naista ja vastaparina sitten ei olekaan kuin Biaudet.
Toisella kierroksella sitten varmaan nukun ;)
Elää täysin omaa elämäänsä ylitse muiden ja
unohtaa tavallisen ihmisen olemassaolon.
Mikä on oksennuspoliitikko? :o
Mutta koska Essayahilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä toiselle kierrokselle, tulen äänestämään oman puolueeni presidenttiehdokasta, joka hänkin on varsin fiksu ja jolla on hyvät mahdollisuudet päästä toiselle kierrokselle.
Fiksu ihminen, arvot kohdallaan. Ei silti ole fanaatikko eli ei ole toisin ajattelevia polttamassa roviolla. Hänestä Suomi saisi upean presidentin. Omaa vahvat mielipiteet mutta myös hyvät käytöstavat eli malttaa kuunnella muidenkin mielipiteitä.
En usko että pääsee toiselle kierrokselle mutta äänestän silti koska mielestäni hän on paras ehdokas. Katson sitten toisella kierroksella kumpaa ehdokasta äänestän. Tällä hetkellä on ehdokkaita joista tiedän etten tule äänestämään mutta onneksi todennäköisesti kukaan näistä ei toiselle kierrokselle pääse.
9 kysymystä
Kerro jotain perheestäsi
Perheeseeni kuuluu aviomieheni Roope ja kaksi tytärtämme
Noora s. 1998 ja Nea s. 2001.
Miksi olet mukana politiikassa ?
Politiikka antaa välineet kantaa vastuuta myös heikoimmista ja lisätä yhteiskunnan oikeudenmukaisuutta, siksi siihen osallistuminen on tärkeää. Olen myös aina halunnut vaikuttaa yhteisiin asioihin, mm. jo yläasteella olin oppilaskunnan puheenjohtajana ja mukana kouluneuvostossa.
Miksi olet valinnut puolueeksesi Kristillisdemokraatit?
Puolueen arvopohja, joka pohjautuu Raamatuun ja kristilliseen ihmiskäsitykseen, on tärkein kriteeri. Puolue tekee myös uskottavaa politiikkaa ja on todellinen vaihtoehto ihmiselle, joka arvostaa oikeudenmukaisuutta ja lähimmäisistä huolehtimista.
Urheiletko vielä?
Enpä juuri, kun ehdin niin hölkkään, hiihdän, uin ja käyn joskus punttisalilla. Urheilumaailmaa en kuitenkaan ole tyystin jättänyt, vaan olen mukana järjestöpuolella mm. IAAF:n kävelykomiteassa ja SUL:n talousvaliokunnassa. Silloin tällöin vedän myös lasten ja nuorten harjoituksia.
sari2pieni.jpgMitkä ovat parhaat saavutuksesi kävelyssä?
Maailmanmestaruus -93 ja Euroopan mestaruus Helsingin kotikisoissa -94
Mitä yhteistä kilpakävelyllä ja politiikan teolla on?
Jaa..a, molemmissa on varmaan hyvä pitää ainakin toinen jalka maassa
Mikä on tärkeintä elämässäsi?
Jumalan armo, joka ilmenee elämän hyvissä asioissa kuten perheessä, läheisissä ja ystävissä.
Mitä usko sinulle merkitsee?
Usko Jeesukseen on koko elämäni perusta; se merkitsee turvaa arjessa ja toivon näköaloja tulevaisuudessa
Miten rentoudut?
Lukeminen on hyvä tapa rentoutua, samoin lasten kanssa puuhailu.
minä kans pidän hänen tyylistään, rauhallinen, asiallinen ja ei sellanen tyrkky ja tärkeilevä kuten monet ehdokkaat on. En tykkää myös siitäkään jos ehdokas haukkuu toisia...enkä ole sarin kuullut muita haukkuvan.
fiksulta ja kiihkottomalta. Mutta en silti kyllä koskaan äänestäisi ketään noin selvästi konservatiivista ja vanhatestamentillista ihmistä!
ihan kuin USA:n Obamat :)
Kerro jotain perheestäsi
Perheeseeni kuuluu aviomieheni Roope ja kaksi tytärtämme
Noora s. 1998 ja Nea s. 2001.
Eli näitä jotka väittävät tulkitsevansa Raamattua "kirjaimellisesti", ilman minkäänlaista tietämystä siitä, mitä ne sanat ja kirjaimet ovat aikanaan tarkoittaneet.
Eli näitä jotka väittävät tulkitsevansa Raamattua "kirjaimellisesti", ilman minkäänlaista tietämystä siitä, mitä ne sanat ja kirjaimet ovat aikanaan tarkoittaneet.
Juutalaiset nojaavat uskossaan Raamatun Vanhan testamentin sanomaan. Kristityt nojaavat uskossaan Raamatun Uuden testamentin sanomaan joista tärkein on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Mikä tuossa sanomassa on muka niin konservatiivista nykyään?
Kun Essayah on puoliksi marokkolainen, hyljännyt islamin uskon....
eikös kaikki tuo ole halveksuttavaa...
eikä myöskään opeta lapsilleen toista kulttuuriaan.
eikös kaikki tuo ole halveksuttavaa...eikä myöskään opeta lapsilleen toista kulttuuriaan.
Ei sillä ole mitään toista kulttuuria. Se on suomalainen ja kristitty.
eikös kaikki tuo ole halveksuttavaa...eikä myöskään opeta lapsilleen toista kulttuuriaan.
Ei sillä ole mitään toista kulttuuria. Se on suomalainen ja kristitty.
kerran on isänsä tavannut ja ei mainitse häntä missään. Harmi hänen lapsilleen.
Fundamentlistisia Lapinlahden helluntalaisia hän on. En pidä enkä äänestä. Sen voin toki myösntää, että faktat hänellä hallussa. Mutta minun presidenttiehdokkaalla tarvitsee olla myös arvoja, joita itse kannatan.
jaa-aa tunnustava kristitty on ainakin. minusta ainakin vaikuttaa tosi fiksulta ja asialliselta. Aion itse äänestää kyllä häntä.