Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 36 painoarvio oli 3kg, ISO vauva tulossa?

Vierailija
17.12.2011 |

Viikko sitten tosiaan ultralla antoivat 3kg arvioksi ja minun korvaani kuullosti paljolta! Rv 33+ jotain oli painoarvio n.2100. Kamalan paljon painoa kertynyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi usein kuulee että kaksi- ja puolikiloiseksi arvioitu vauva onkin noin neljä kiloa ja että isosta vauvasta onkin synnytyksessä jäljellä kolme kiloa jos sitäkään. Älä huolehdi turhia, tässä vaiheessa kun asiaan ei voi edes mitenkään vaikuttaa. Keskity nyt nauttimaan mahdollisuuksien mukaan ajasta ennen vauvaa ja lepäämään kunnolla, voi tulla jo minä hetkenä hyvänsä (teoriassa, tietysti voi kestää vielä kaksikin kuukautta ennen kuin tulee!

Vierailija
2/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rv 36+ annettiin painoarvioksi 3100g... Poika syntyi lopulta rv41+2 painoa 4260g... Että olihan tuo kookas, mutta lopulta kuitenkin ihan leppoisa pungertaa ulos, kun oli pitkäkin. Ei se paino yksistään merkkaa! Moni on mullekin sanonut, että kyllä sitä painoltaan isommankin synnyttää, kunhan on vain pitkä, että on sit kapee. Mut en osaa sanoa, että syntyvätkö kaikki kookkaina. Täytyy myös muistaa, että sä voi synnyttää periaatteessa jo ensi viikolla, joten ei se vauva ehdi siihen mennessä mitenkään hirvittävän isoksi kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten 2955g.

Vierailija
4/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys käynnistettiin rv 40+6 eli viikon meni lasketusta ylikin.

Vierailija
5/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne arviot ovat tosiaankin arvioita, varsinkin loppuraskaudesta on aika hakuammuntaa. Hassua että arvio merkitään yleensä jotain 10g tarkkuudella, vaikka se voi heittää kilollakin helposti.

Mulla taisi olla suunnilleen samat arviot kuin sullakin, 3kg just varmaan vko36 ja tuntui pompanneen parissa viikossa yhtäkkiä isoksi. Itsellä oli kyllä koko ajan olo, että ei siellä mikään iso mötkäle ole, ja tulikin sitten viikolla 39 ulos 2980g painavana. Eli se arvio oli ollut vähän mitä sattuu.

Kerran muuten muistan jonkun lääkärin katsoneen neuvolakorttia ja pohdiskelleen puoliääneen, että jos kaksi viikkoa sitten oli arvioitu tuon kokoiseksi, niin nyt se olis varmaan sitten tämän verran... eli vähän hatusta saattavat vetää. :)

Olisi muuten mielenkiintoista nähdä joskus jotain ihan todellista tutkimustietoa, miten loppuraskauden arviopainot ovat toteutuneet. Niin mönkään tuntuvat monesti menevän, että vähän ihmetyttää miksi on näin ja mikä siihen arvioinnin vaikeuteen vaikuttaa.

Vierailija
6/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noi arviot pitää paikkansa, eli aika optimaalisen kokoinen. Jos menee pari viikkoa yli, niin reilu 4 kg. Kasvu on keskimäärin viikolle 39 250 g viikossa, sen jälkeen noin 100-150g viikossa.

Vierailija
7/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekin oli tulossa yli 4kg lapsi,tyttö synty rv 40+3 ja paino 3,1kg.

Vierailija
8/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuvauhti hidastuu lopua kohti. Veikkaisin, että alle 4 kg jää kuitenkin.

Vierailija
9/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei kasva kauheasti enää viimeisinä raskausviikkoina vaan se kasvu hidastuu. Varmasti jää alle neljän kilon jos ei ihan kahta viikkoa yli ajan mene. :)

Vierailija
10/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 40+0 lääkäri ultrasi ja painoarvio 3,9 kg

rv 40+2 toinen lääkäri ultrasi ja arvio 5 kg

vauva syntyi rv 40+4 ja paino oli 4,9 kg

eli toka lääkäri ultrasi tosi tarkasti.

Vierailija
11/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut ja kuinka paikkaansa ovat pitäneet.

Esikoisesta arvioitiin 4D ultrassa syntymäpainoksi 3700. Neuvollassa kävin muutama päivä ennen synnytystä ja neuvolatäti arvioi silloin käsillä tuntien 3,5 kiloiseksi. No, poika paino syntyessään 3510g.

Nyt tästä toisesta- tytöstä sanottiin rakenne ultrassa että siro lapsi tulossa. 4D ultrassa saatiin sama kuin esikoisesta : syntymäpainoksi 3700g. Tosiaan, tuon viim.ultran jälkeen ollut tressiä ja PELKÄÄN lähteä synnyttämään, jos sieltä tuleekin iso vauva. Pelkään sitä, että synnytys on vaikea ja paikat repeäisi erittäin pahasti..

Ap

Vierailija
12/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vauvan painossa muutama sata grammaa vaikuta repeämiin suuntaan tai toiseen. Niin paljon on kiinni, miten synnytys menee muuten, minkä muotoinen vauva on, missä asennossa tulee ulos ja kuinka iso pää on. Siitä muuten olisin enemmän huolissani kuin painosta...

Vierailija
13/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi 40+3 4300g

Ne on vaan arvioita, oon kuullut tuhat ja yks tarinaa noista arvioista ja monta tarinaa siitä kuinka arvio on ollut täysin pielessä, suuntaan tai toiseen.

Vierailija
14/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen ees ymmärrä et miks niitä arvioita annetaan ku tuntuu et ne ei ikinä osu lähimaillekkaan.

Vierailija
15/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ole iso vauva! Haloo ihmiset. Yli 4,5 kilonen on iso, ja keskiverto on n. 3,5.

Vierailija
16/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne saman äidin lapset on usein aikalailla samaa kaliiberia, joten ap:lle sanoisin arvioksi esikoisen painon perusteella.. 3,5 - 3,7 kg. ;)

Vierailija
17/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rv 36 3900g ja lapsonen syntyi 36+6 3100g painavana.. Tuskin tuota kannattaa niin tarkkaan miettiä, kun ne heittää niin paljon. Tokasta sain 34 viikolla arvion että tulee jäämään alle 2 kilon vaan 3,5kg paino syntyessään..

Vierailija
18/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi painoi 3,4kg

Vierailija
19/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta arvioitiin 4D ultrassa syntymäpainoksi 3700. Neuvollassa kävin muutama päivä ennen synnytystä ja neuvolatäti arvioi silloin käsillä tuntien 3,5 kiloiseksi. No, poika paino syntyessään 3510g.

Nyt tästä toisesta- tytöstä sanottiin rakenne ultrassa että siro lapsi tulossa. 4D ultrassa saatiin sama kuin esikoisesta : syntymäpainoksi 3700g. Tosiaan, tuon viim.ultran jälkeen ollut tressiä ja PELKÄÄN lähteä synnyttämään, jos sieltä tuleekin iso vauva. Pelkään sitä, että synnytys on vaikea ja paikat repeäisi erittäin pahasti..

Ap

Älä huolehdi, yleensä toisen lapsen synnyttäminen on helpompaa, vaikka olisikin isompi.

Näin siis kuulemma.

Itse olen vain yhden vauvan synnyttänyt. Meni viikolle 41+2, mitat 4230 g ja 54 cm. Isoa vauvaa koko ajan povattiinkin, mutta en ressannut asiasta. Ihan hyvin meni synnytys, vaikka oli isopäinen vauva ja tosiaan ensisynnytys kyseessä. (Eppari jouduttiin leikkaamaan, mutta siitä parani tosi nopsaan)

Tsemppiä loppumetreille!

Vierailija
20/21 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Älä huolehdi, yleensä toisen lapsen synnyttäminen on helpompaa, vaikka olisikin isompi.

Näin siis kuulemma.

Itse olen vain yhden vauvan synnyttänyt. Meni viikolle 41+2, mitat 4230 g ja 54 cm. Isoa vauvaa koko ajan povattiinkin, mutta en ressannut asiasta. Ihan hyvin meni synnytys, vaikka oli isopäinen vauva ja tosiaan ensisynnytys kyseessä. (Eppari jouduttiin leikkaamaan, mutta siitä parani tosi nopsaan)

Tsemppiä loppumetreille!

Niin ja minulla myös vauvan kokoarvio viikolla 36 oli 3000 g.

Meillä kyllä vauva kasvoi vielä lasketun ajan tienoilla ja sen jälkeen samaa tahtia kuin aiemminkin. Tuolloin rv 36 povattiin vielä 3800 g:n painoista vauvaa, mutta kasvoi myös loppumetreillä ihan kunnolla.

Oletko itse todella pienikokoinen vai miksi nelikiloinen vauva tuntuu pelottavan kokoiselta?

Itse olen keskimittainen ja normaalipainoinen, ja tosiaan ihan hyvin sujui synnytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän