Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa jotkut vanhemmat! Päiväkodin juhlassa nähtyä!!

Vierailija
16.12.2011 |

Mikä joitain vanhempia oikein vaivaa, kun antavat omien pienten lasten kävellä vapaana häiritsemässä joulujuhlissa, kirkossa, häissä yms. Eihän pieni lapsi vielä voi ymmärtää, mutta kyllä aikuisen pitäisi. Eilen lapseni päiväkodilla oli ihana joulujuhla, jossa lapset esittivät ikätäsolleen sopivia pikku esityksiä. Valitettavasti jotkut vanhemmat antoivat lastensa juoksennella ja sählätä toisten esityksissä. Hymyilivät vain, eivätkä hakeneet lastaan pois. Miten näiden perheiden lapset voivat oppia ikinä käytöstapoja?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua kun seuraa niin taas kerran huomaa noi nykyajan lapset.. miksi teette niitä jos ette opeta tapoja? sittenkun saan omia, todellakin opetan kunnioittamaan muita.

t. nykynuori91.

Vierailija
22/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoidensa sabotoida isosiskojensa ja isoveljiensä elämää estoitta, kun on niiiiiin suloista kun perheen pikku söpöläinen tekee kaikkea hassua. Nämä ihanat pikkunassikat saavat paitsi pilta päiväkodin juhlaesitykset, myös avata syntymäpäiväsankarin lahjat estoitta ja puhaltaa kakun kynttilät, ja isompi sisarus saa alistua kaikkeen mielivaltaan mukisematta.

LApset oppivat aikuisen opastuksella taidot, ja taito käyttäytyä tilanteen mukaan on siis opetettavissa, jos vanhemmalla on tähän ymmärrystä ja kykyjä. Jostain syystä näitä avuttomia, voimattomia vanhempia on vaikka kuinka, jotka jättävät kasvatusvastuunsa muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se taapero esityksessä haittaa? Minusta on ainakin mukavaa kun perheen pienimmätkin osallistuu juhla-ohjelmaan. Jos taaperoita ei haluat lavalle niin hankkikaa lava, joka on metrin korkeudella ja portti portaiden eteen.

Jotenkin tuntuu, että vanhemmat on vieraantuneet tästä maailmasta, koska ei enää ymmärrä taaperoita.

Musta taas jotenkin tuntuu että tää vanhempi on vieraantunut tästä maailmasta eikä enää ymmärrä tai ole koskaan ymmärtänyt miten kasvattaa lasta!!!!

Vierailija
24/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväkodin johtaja tuli näyttämölle. Hän pyysi, että esitykseen kuulumattomat lapset haettaisiin pois näyttämöltä ja esiintyjille annettaisiin rauha esiintyä. Samalla hän muistutti, että lapset oppivat seuraamaan esitystä, jos vanhemmat siihen opettavat. Tai sitten lapset oppivat kulkemaan ympäriinsä, kun kukaan ei näytä, miten keskitytään vaihteeksi kuuntelemaan ja katselemaan itse toimimisen sijaan.

Vierailija
25/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole törmännyt siihen että joku lapsi sabotoisi esityksiä ja juhlaa. Toki olen nähnyt kun joku ei ole paikaallaan, mutta ei nyt ole lavalle mennyt häiritsemään vaan sellasta istun-seison-istun-seiso-hommaa enemmänkin. Mua ei ole häirinnyt niin paljon että olisin sellaisesta ärsyyntynyt.

Mutta sen olen merkille pistänyt että aikuisista moni itse ei osaa käyttäytyä. Juorutaan toisten vanhempien kanssa, vastataan puhelimeen, mennään ottamaan kuvia eteen vaikka se on kielletty jne. Ihan käsittämätöntä touhua. Jos ei osaa lapset käyttäytytä, niin onko se sitten ihme kun ei niille anneta mallia.

Mä jään tänä vuonna pois lasten juhlista, lasten isä menee paikalle. Syy siinä että meillä on alle vuoden ikäinen lapsi ja mä en välttämättä pysty pitämään sitä hiljaisena ja tyytyväisenä juhlien ajan. Mä jään kotiin, onneksi meidän isommat lapset ymmärtävät tämän.

Vierailija
26/57 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään muuta ei esitys kiinosta paitsi ko. esityksessä olevan lapsen vanhempia. Itse annan taaperon juosta. Minne sitä poistuisi? Ulosko? taapero alkaa huutaa, jos viedään vaikka eteiseen? Ihme tosikkoja kaikki.

typerään käytökseesi?

Mikä oikeus sun taaperollasi on pilata muiden esitykset?

Ko esityksessä olevien lapsien vanhempia typerä toimintasi harmittaa suuresti. Sun kannattais opetella arvostamaan kanssaihmisiäsi, eikä aina vain tuijottaa omaa napaa.

Olet häpeäpilkku kaikkien muiden kaltaistesi kanssa.

Vierailija
27/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saattaa kulkea pitkin penkkiriviä sivelemässä, hivelemässä, tutkimassa, eikä vanhemmilla mitään rotia.

Itse haluaisin katsoa oman lapseni esityksen rauhassa ilman vierasta 3-vuotiasta näpelöimässä laukkuani tai tahmaamassa polviani.

Vierailija
28/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkotimme juhla järjestettiin kauniisti koristellussa salissa, jossa oli hämärä valaistus. Esitykset vain kärsivät, kun vanhemmat räpsivät kuvia jatkuvasti ja seisoivat muun yleisön tiellä. Salamat räiskyivät lasten silmiin ja heijastuivat vielä salin isoista ikkunoista niin, että epileptinen kohtaus oli lähellä. Ja eikö helvetissä niistä digikameroista saa piippausäänet ja muka-suljin-äänet pois päältä?!

Yksi päiväkodin työntekijöistä otti kuvia päiväkodin kameralla, mutta sehän ei kaikille tietty riitä, kun se oma piltti ei ole keskiössä minuutin välein.

Vierailija
29/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nyppii moinen, kun toisten esitykset menevät pilalle ja kamala meteli. Samastasyystä olin pahoillani joulujuhlassa.

Vierailija
30/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis mielestäsi pitäny tehdä? Mennä itse häröilemään sinne kesken esityksen ja noukkimaan lasta muiden seasta?

Päiväkodin juhlassa luulisi paikalla olevan päiväkodin tätejä, jotka huolehtivat lapsista kun itsekin ovat "estradilla", siellä edessä lasten kanssa. Vanhemmat ovat kuitenkin yleisön roolissa.

Ja sitä paitsi.. löysää pipoa. Kyse on lasten juhlasta. Eikö siellä saa lapset käyttäytyä kuten lapset? Ei se tarkoita huonoja käytöstapoja, jos pieni lapsi ei jaksa esiintyä seisten paikallaan hiljaa.

Vierailija
31/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyppii tosi harvoin mikään. Enole moisiin tajunnut ikinä kiinnittää huomiota, kuljeskeleviin lapsiin tai kameran suljinääniin.

Omiss atouhuissani olen tarkkaa, etten ärsyttäisi ketään, mutta itseäni harva asia ärsyttää.

Töissäkin ihmettelen, kun kahvitunnilla aikuiset ihmiset vaahtovata pikkuasioista: miten joku puhuu tai syö liian hitaasti tai vauva itki junassa jne.

Onneksi en ole sellainen itse, elämän täytyy olla aivan kamalaa "mielensäpahoittajana".

Mutta siitä kun oppisin vielä eroon, etten koko ajan yrittäisi helpottaa noitten mielensäpahoittajien oloa ja miettisi, miten kuulu tehdä ja käyttäytyä, ettei ketää ärsytä.

Relatkaa vähän, edes jouluna!

Vierailija
32/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuuluis olla siellä omalla penkillään tai vanhempien sylissä. Ja jos oma muksuni ei millään tavoin paikoillaan pysyisi lähtisin hänen kanssaan salista muualle. Ja riekkuvan ja kitisevän taaperon kanssa jään mieluummin kotiin ja iskä voi mennä tilaisuuteen.

olis mielestäsi pitäny tehdä? Mennä itse häröilemään sinne kesken esityksen ja noukkimaan lasta muiden seasta?

Päiväkodin juhlassa luulisi paikalla olevan päiväkodin tätejä, jotka huolehtivat lapsista kun itsekin ovat "estradilla", siellä edessä lasten kanssa. Vanhemmat ovat kuitenkin yleisön roolissa.

Ja sitä paitsi.. löysää pipoa. Kyse on lasten juhlasta. Eikö siellä saa lapset käyttäytyä kuten lapset? Ei se tarkoita huonoja käytöstapoja, jos pieni lapsi ei jaksa esiintyä seisten paikallaan hiljaa.

Vierailija
33/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sisaruksia istui yleisössä. Iso osa ihan pienistäkin istui nätisti vanhempiensa sylissä ja jos alkoivat häiritsemään, niin fiksu vanhempi vei salista lapsen pois häiritsemästä. Sitten oli kolme perhettä joiden pienet saivat säheltää jokaisen ryhmän esityksessä. Päiväkodin tädit yrittivät taluttaa lapsia pois, mutta koska he vetivät ohjelmaa, he eivät voineet koko ajan paimentaa nätä häirikköjä. AP

Vierailija
34/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pk:n joulujuhlassa yksi lapsista, ehkä 2v, otettiin mukaan esitykseen kun tämä siinä edessä ihmetteli. Kaikilla näytti olevan hauskaa siitä huolimatta.

Ja tietenkin siitä omasta piltistä haluaa ottaa kuvia. Enemmän ihmettelisin jos joku ei halua ikuistaa mukavia hetkiä.

Vierailija
35/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kun olisit sanonut vanhemmille siellä paikan päällä.

Vierailija
36/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä pilaamaan isompien lasten huolella valmistellut esitykset. Ei se ole kuulkaas yhtään söpöä että se kuolanaamainen 1-2 v keikistelee ja notkuu siinä keskellä esitystä, vaikka vanhemmat kuinka niin kuvittelisivat.

Vierailija
37/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis mielestäsi pitäny tehdä? Mennä itse häröilemään sinne kesken esityksen ja noukkimaan lasta muiden seasta? Päiväkodin juhlassa luulisi paikalla olevan päiväkodin tätejä, jotka huolehtivat lapsista kun itsekin ovat "estradilla", siellä edessä lasten kanssa. Vanhemmat ovat kuitenkin yleisön roolissa. Ja sitä paitsi.. löysää pipoa. Kyse on lasten juhlasta. Eikö siellä saa lapset käyttäytyä kuten lapset? Ei se tarkoita huonoja käytöstapoja, jos pieni lapsi ei jaksa esiintyä seisten paikallaan hiljaa.

Luepas aloitus uudelleen.

Vierailija
38/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät esitykseen mukaan touhuamaan ja häiritsemään ja näiden lasten vanhemmat ottivat kuvia innoissaan nokkelien lastensa spontaanista mukaanmenosta. Päiväkodin henkilökuntakin vain hymisteli, joten se siitä sitten. Esitykset kärsivät tästä kyllä kovasti.

Vierailija
39/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pk:n juhlissa pikkuisten (3 v.) esitystä häiritsivät jatkuvasti isommat 4-5-vuotiaat (!!!), jotka juoksentelivat pitkin poikin, tunkivat "lavalle" ja mölisivät. Omat vanhemmat katsoivat vierestä, hoitajat ja muiden lasten vanhemmat tunsivat syvää myötähäpeää. Omalle pojalleni olen aina kertonut nätisti kuiskaten, että nyt on toisten esitys, sitä ei saa häiritä. Ja poika uskoo. Jos ei uskoisi, hänen juhlintansa loppuisi siihen.

Sama munattomuus ihmetytti kesällä hää- ja rippijuhlissa. Muutama "vilkas" lapsi vei koko shown, ja muut yrittivät epätoivoisena kuulla edes sanan papin puheesta. 2-12 -vuotiaat lapset painelivat edestakaisin kirkon käytävää mekastaen, jätskit kädessä. Vanhemmat hymistelivät. En enää ihmettele, miksi joku järjestää lapsilta kiellettyjä juhlia.

Vierailija
40/57 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä se on yleisössä olevien vanhempien tehtävä pitää lapset poissa lavalta. Ei siinä voi yleisönkin lapsia paimentaa, kun on ne omat hoitolapset valvottavana. Samaa olemme töissä pohtineet, että miksi jotkut vanhemmat ovat niin yksinkertaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän