Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kynttelikkö ei toimi? ov

Vierailija
16.12.2011 |

Ostettiin pari viikkoa sitten sähkökynttelikkö, joka toimi jonkin aikaa ja sitten lakkasi toimimasta. Epäilin että lapset olisivat kolauttaneet tms, ja suurin osa lampuista oli vähän mustuneita. Ostettiin ensin kolme varalamppua mutta en saanut kynttelikkö enää syttymään millään yhdistelmällä.

Noh, ostettiin toinen samanlainen (tyhmiä kun oltiin) kynttelikkö joka on nyt toiminut ehkä viikon. Tänään meinasin heittää sen vanhemman roskiin, mutta päätinkin kokeilla vielä niillä uudemman ehjillä lampuilla että jos se kuitenkin toimisi. Ei toiminut.

MUTTA kun sitten vaihdoin ne lamput takaisin tuohon uudempaan kynttelikköön, EI SEKÄÄN ENÄÄ TOIMINUT! Mikä helvetti noita vaivaa?!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUli sitten kaksi kertaa sama aloitus kun ensin valitti että varmenne ei kelpaa... Sori!

Vierailija
2/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kyntteliköt kestäneet jo about kymmenen vuotta. Joka vuosi joudun vaihtamaan lamppuja, teen sen siten, että vaihdan ensin kaikki lamput ja sitten alan yksi kerrallaan vaihtamaan niitä takaisin vanhoihin, tällöin löydän sen palaneen/palaneet lamput. Hankalaa, mutta mennyt monta kertaa hermot kun olen unohtanut, mikä olikaan uusi ja mikä vanha lamppu.

Ehkä sellaiset halpis-kyntteliköt ei oo kovin kestäviä muutenkaan, ne mun pitkään kestäneet taisi olla hieman kalliimpia, viime jouluna tosin ostin kolme halpista, saa nähdä kauan ne kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaihtaessako siis meinaat että meni rikki? Voi olla että meni, mutta miksi ne niin herkkiä ovat? Nää oli kyllä molemmat ihan Prisman halvimpia kynttelikköjä (6,50e/kpl) mutta ärsyttäähän tuo joka päivä olla uutta ostamassa.

Tuo vinkki että vaihtaa kaikki uusiin oli hyvä, mutta niinhän mä tavallaan kuvittelin tekevänikin kun sen palavan kynttelikön sammutin ja siirsin lamput siihen vanhempaan toimimattomaan. Pakosta kai sitten ne lamput menivät siinä vaihto-operaatiossa pilalle... :(

ap

Vierailija
4/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoavat todella helpolla.

Eivät kestä kolautusta.

Mikäli monta lamppua tummuu kerralla niin yleensä menee koko kynttilä.

Mulla hajoaa n. 2-3 halpis kynttelikköä per vuosi.

Joskus auttaa pystyasennossa pöytään kolauttaminen,

näin saadaan kosketus uudelleen.

Enään en osta niitä, koska eivät kestä.

Vierailija
5/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne kalliimmat versiot sitten taatusti kestävämpiä? Meillä oli edellisessä asunnossa ikkunoiden välissä kynttelikkö ja siellä se kesti kun ei tullut yhtään kolausta mihinkään. Onko mun nyt pakko ostaa joku kallis kynttelikkö? Millainen olisi varmasti kestävä ja hyvä?

Valoa kaipaan tähän pimeään aikaan, ja nimenomaan hehkulampun valoa. Yhtään kaunista ledilamppua en ole vielä nähnyt.

ap

Vierailija
6/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikuna ole ostanut mitään halppiskynttilikköä, vaan satsaan laatuun. Nyt tossa ikkunalla on 10 joulua palanut jo sama kynttikkö ja edelleen palaa... lamppujakaan ei ole tarvinnut vaihtaa. Hintaa tais olla n. 50mk kun ostin.

Vierailija
7/14 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt tulee vähän myöhässä, mutta jos ens jouluna sitten. Meillä sama ongelma vuosi takaperin. Todettiin, ettei saada tuikkua pelittämään ja Ostettiin toinen. Paloi ihan moitteettomasti yhden joulun, vaan ei enään. Huomasin sellaisen eron lampun kannassa, etä Joissain lampuissa on paljon isompi se "lyijynappi" lampunkannassa. Kun vaihdat tilalle toisen lampun, se ei saakaan kontaktia siihen lankaan jonka pitäisi koskettaa kannan runko-osaa. Pienellä ruvimeisselillä tai vastaavalla väännät pikkusen sitä lankaa takaisin, että se saa kosketuksen, niin jopa pelittää, tai sitten ei. Meillä pelaa nyt molemmat kyntteliköt.

Vierailija
8/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi kalliimpi ja sekin hajosi, vaikka oli muuntaja.

Pitäisi tietää jokin tietty kynttilä, jota joku voisi suositella.

Meillä on pojat vähän kopsauttanut miekalla, niin se on ollut sitten siinä ja kun tosiaan moni lamppu menee kerralla mustaksi niin se hajottaa kynttelikön.

Mulla vielä 1 ehjä ja sitä kopsautin niin toimii.

Haluaisin itsekkin jonkun laadukkaan. Muuntaja on tärkeä asia, sillä onhan se jouluvaloissakin.

Vierailija
9/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava sanoo niitä kertakäyttöisiksi ja sitä ne onkin.

Voi kestää kauemmin, jos kynttilään ei kukaan koske, mutta ei onnistu lapsiperheessä.

Vierailija
10/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

airamin kynttelikön, maksoi 18,95. No ei toimi enää.

Laitoin ilmeisesti liian "isot" lamput, eikä tykännyt siitä. Oli muuntajallinen.

Vierailija
11/14 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis pistää boikottiin nuo kertakäyttökyntteliköt.

ap

Vierailija
12/14 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄRKEÄ VIHJE:

Jos 7-haaraisessa kynttelikössä yksi lamppu palaa muita kirkkaammin, niin tietysti se kirkkain lamppu palaa muita nopeammin hajalle. Tämä tarkoittaa luultavasti sitä, että muiden lamppujen läpi kulkee puolestaan vähemmän jännitettä, koska koko sarjan läpi kulkee aina tuo 230-240. Joten yksinkertainen ratkaisu on vaihtaa kaikki lamput uusiin lamppuihin. Koska vanhat lamput aina on syypäitä uuden lampun hajoamiseen.

Yksinkertaistettuna:

Jos 7-haaraisen kynttelikön lamput tai yksi lamppu alkaa toimia omituisesti tai palaa rikki liian aikaisin. Vaihtakaa kaikki 7 lamppua uusiin lamppuihin. Vanhat lamput ovat

syypäitä uuden lampun rikkoutumiseen.

Vierailija
13/14 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mikään vaivaa eikä niissä ole vikaa. Se on ominaisuus että nykyään tavarat kestävät yhtä monta päivää kuin kuinka monta euroa maksettiin, siis enintään!

Vierailija
14/14 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän 13 vuoden jälkeen 😊 Ihan raivona oman toimimattoman kalliin kynttelikköni kanssa mietin jo että heitänpä menemään ja oon tämän joulun ilman (koska nyt ei oo ylimääräistä rahaa tämmöseen) ja sitten kuukkeloimalla löysin tämän keskustelun ja kaivoin puisella pitkällä grilli tikulla noita kosketuslankoja kahdesta lampun pohjasta ja taas pelittää 🎊 Kiitos🥰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi