Ekaluokkalaisten tyttöjen vanhemmat huomio, täällä olis yksi ihana vävyehdokas ;)
Pakko hehkuttaa.. Ihana näin äitinä ajatella, että tuo poika nappaa vielä aivan ihanan tytön joskus. Tai toisin sanoen, joku ihana tyttö saa vielä hänestä hyvän miehen itselleen.
Poika huolehtii ihanasti pikuveljestä ja osaa ilmaista omia tunteitaan, juttelee rauhallisesti omista asioistaan = empatiaa ja tunteita riittää
Poika on urheilullinen ja aktiivinen, innostuu herkästi kaikenlaisesta uudesta, mutta on myös tunnollinen koululainen ja harjoittelija (harrastukset).
Pelkkiä kehuja tulee joka puolelta. Onneksi sentään kotona osaa välillä kiehahtaa ja ilmaista myös suuttumustaan.
Kaikesta suitsuksesta huolimatta on ihan tavallinen poika, jolta on välillä hukassa hanskat, välillä puhelin... Eikä aina kuuntele käskyjä vanhemmilta jne.. ;) joten täydellisestä pojasta ei toki ole kyse.
Kaupanpäälle tulisi oikein mukavat appivanhemmat :)
Teille tiukkiksille, en kirjoittanut tätä pelkästään poikaani hehkuttaakseni, vaan hahmottelen, ajattelevatko muutkin vanhemmat lastensa elämää eteenpäin puolihuumorilla. Tähän on todettava sekin, että vaikka poikani valinta aikanaan olisikin vaikkapa mies, niin ei se minun onneani kalvenna, kunhan poika itse löytää onnen!
Kommentit (10)
Joo, laiska on meidänkin poika. On vaan hoksannut, että sisko tekee innoissaan hänenkin hommiaan jos oikeista naruista vetää. Että ihan aiheesta sisko siinä mielessä veljeään ojentaa, jos juuri eilen viikkasi vaatteet kaappiin ja nyt ne on sekaisin kaikki...
Puutun kyllä asioihin tarpeen tullen mutta on hauska seurata heidän "yhteiseloaan".
Tuleva miniä parka..
Tulevan vaimonsakin erinomaisesti, joten ei tarvitse anopin huolehtia, eikä juuri puuttua.. Ihanaa :)
joskus noita lasten puolisojuttuja =)
Tosin enemmän noiden isompien lasten kohdalla... ne on 12 ja 14
Tässä yks päivä kehuin yhden tutun poikia (15v ja 17v) tytöille, et siitä sais jotkut hyvät miehet itselleen... Poikien äiti kun kertoi heidän olevan kotona oikein ahkeria kotitöissä ja olen nähnyt itsekin että nämä pojat hoitaa tosi innokkaasti pikkusiskoaan joka on vajaa 2v.
Niin mitäs nää meidän akat. On kuulemma NOLOA jos poika tekee kotitöitä, koska ne kuuluu NAISILLE. Ihan joskus voi vähän hoitaa lapsia mut muuten lapset ja kotityöt on naisten töitä-
Ihanan tulevaisuuden aikovat sit itselleen hommata. =) Tai sit järki kasvaa ajan myötä.
En mä oikeasti ajattele, että poikani olisi jotenkin ylivertainen muihin nähden taidoiltaa jne.. Vaan kaikessa tasapainoisuudessaan (jollaiseksi häntä on niin päiväkodissa, koulussa kuin sukulaistenkin keskuudessa vuosien varrella kehuttu) hän todennäköisesti löytää itselleen sopivimman kumppanin. Tällä ajatuksella on hauska leikitellä. Jos kaikki ei mene leikillisten "suunnitelmieni" mukaan, niin en mä siitä hajoa.
Minusta tällaiset ajatukset kuuluvat vanhemmuuteen, en katso että onneni omasta lapsesta olisi keneltäkään pois. Olen pojastani joka päivä todella ylpeä. Kasvatus ei ole aina ollut kovin helppoa, mutta tämä tunne palkitsee!
Olen myös aidosti onnellinen, kun näen tai huomaan muiden vanhempien ajattelevan samoin omistaan.
ap
joka sanoo että hänestä tulee isona äiti. Lasten nimetkin on jo valmiiksi päätetty :) Lisäksi tyttö sanoi että hänen pitää harjoitella ja oppia kotityöt että osaa sitten äitinä tehdä kaikkea. Lapsi laittaa ruokaa, tyhjentää ja täyttää tiskikonetta, imuroi, pyyhkii pölyjä, pesee pyykkiä, moppaa lattioita, kattaa pöytää ja huolehtii että koko perhe syö yhdessä jne... On se ihana ja korvaamaton apu!
(Ps. olen kuullut että teini-iässä nuo taidot voivat kadota, eikä lapsi osaa enää edes jälkiään siivota).
Toki kaikki on ihania ja rakastan jokaista yhtä päljon mutta ihanan luonne tuolla yhdellä. On tainnut saada meiltä vanhemmilta pelkästään hyvät puolet.
joka sanoo että hänestä tulee isona äiti. Lasten nimetkin on jo valmiiksi päätetty :) Lisäksi tyttö sanoi että hänen pitää harjoitella ja oppia kotityöt että osaa sitten äitinä tehdä kaikkea. Lapsi laittaa ruokaa, tyhjentää ja täyttää tiskikonetta, imuroi, pyyhkii pölyjä, pesee pyykkiä, moppaa lattioita, kattaa pöytää ja huolehtii että koko perhe syö yhdessä jne... On se ihana ja korvaamaton apu!
(Ps. olen kuullut että teini-iässä nuo taidot voivat kadota, eikä lapsi osaa enää edes jälkiään siivota).
Pakko hehkuttaa.. Ihana näin äitinä ajatella, että tuo poika nappaa vielä aivan ihanan tytön joskus. Tai toisin sanoen, joku ihana tyttö saa vielä hänestä hyvän miehen itselleen.
Poika huolehtii ihanasti pikuveljestä ja osaa ilmaista omia tunteitaan, juttelee rauhallisesti omista asioistaan = empatiaa ja tunteita riittää
Poika on urheilullinen ja aktiivinen, innostuu herkästi kaikenlaisesta uudesta, mutta on myös tunnollinen koululainen ja harjoittelija (harrastukset).
Pelkkiä kehuja tulee joka puolelta. Onneksi sentään kotona osaa välillä kiehahtaa ja ilmaista myös suuttumustaan.
Kaikesta suitsuksesta huolimatta on ihan tavallinen poika, jolta on välillä hukassa hanskat, välillä puhelin... Eikä aina kuuntele käskyjä vanhemmilta jne.. ;) joten täydellisestä pojasta ei toki ole kyse.
Kaupanpäälle tulisi oikein mukavat appivanhemmat :)
Teille tiukkiksille, en kirjoittanut tätä pelkästään poikaani hehkuttaakseni, vaan hahmottelen, ajattelevatko muutkin vanhemmat lastensa elämää eteenpäin puolihuumorilla. Tähän on todettava sekin, että vaikka poikani valinta aikanaan olisikin vaikkapa mies, niin ei se minun onneani kalvenna, kunhan poika itse löytää onnen!
Joo, kyllähän sitä välillä hymyillen miettii.
Tyttäremme on itse suloisuus, kaunis ja empaattinen. Kuitenkin hän osaa jo nyt "mäkättää" isoveljelleen, joka unohtelee mitä milloinkin, on epäsiisti jne.
He ovat pienellä ikäerolla ja kuin paita ja peppu. Joskus tosin meno kuulostaa kuin vanhalla avioparilla :) Joskus tytär antaa huutia isällekin, koska minä en sitä tee. Tuleva aviomies sitten... tulee saamaan ihanan, positiivisen ja fiksun vaimon mutta ei auta jättää likapyykkiä lattialle :D