Löysin "vanhan" sormuksen, mistä tiedän, onko se arvokas?
Remonttia tehdessämme löytyi sormus, missä kaiverruksena päivämäärä 3.5.-62. Eli sormus on ainakin 50 vuotta vanha. Ja ruma.
Sormuksen sisäpinnassa on merkinnät: "ON:la", jonkinnnäköinen kruunu, "585", M-kirjaimen näköinen merkki, jonka yllä on viiva, "17"
kultaa tämä sormus ilmeisesti on.
Sormusta myös koristaa n 1cm pituinen soikea "timantti" tmv, väriltään violetti. Naarmuja tässä kivessä ei ole ainuttakaan, joten lienee aito?
Osaisiko joku kertoa tästä sormuksesta jotain näillä tiedoilla? Eniten minua kiinnostaa sen arvo ;D
Kommentit (10)
Veisin Kultasepälle, tai jonnekkin mutta eipähän ole mu8n ongelma! Setvi ihan rauhassa! Onneks ei oo mun.! Ja mitä arvoo on arvolla! Eipä siinä mitään mut... no ihan sama =)!
Mitä välii? Ketä kiinnostaa paitsi ehkä joitain! Jos kiinnostaa arvo niin anna mulle oon kultaseppä ;)! Läpäl vaan toivottavasti et ottanu nokkiis =D! Ps: kukaan ei ees vastaa pitääkö se viedä kultasepälle vai ei?! Tyhmäkin sen tajuu.
Mulla on perintösormus 1920 -luvulta punaisella kivellä. Arvo ei kiinnosta, kun en ole sormusta missään nimessä pois myymässä. Mutta minäkin epäilisin, että kultasepälle kannattaa sormus kiikuttaa arvioitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ametisti on kaunis jalokivi, ei se mikään arvoton muovinpala ole.
Ap:ta varmaan kiinnostaa? Ketju on vuodelta 2011.
kun on vaan 14karaatin kultaa, eli sormuksessa on vain noin puolet kultaa. Arvokkaita kivia ei myoskaan istuteta huonoon kultaan. Vie kultasepalle siellahan se selviaa.