Löysin "vanhan" sormuksen, mistä tiedän, onko se arvokas?
Remonttia tehdessämme löytyi sormus, missä kaiverruksena päivämäärä 3.5.-62. Eli sormus on ainakin 50 vuotta vanha. Ja ruma.
Sormuksen sisäpinnassa on merkinnät: "ON:la", jonkinnnäköinen kruunu, "585", M-kirjaimen näköinen merkki, jonka yllä on viiva, "17"
kultaa tämä sormus ilmeisesti on.
Sormusta myös koristaa n 1cm pituinen soikea "timantti" tmv, väriltään violetti. Naarmuja tässä kivessä ei ole ainuttakaan, joten lienee aito?
Osaisiko joku kertoa tästä sormuksesta jotain näillä tiedoilla? Eniten minua kiinnostaa sen arvo ;D
Kommentit (10)
Veisin Kultasepälle, tai jonnekkin mutta eipähän ole mu8n ongelma! Setvi ihan rauhassa! Onneks ei oo mun.! Ja mitä arvoo on arvolla! Eipä siinä mitään mut... no ihan sama =)!
Violetti kivi on luultavasti ametisti, ei kovin arvokas.
Mitä välii? Ketä kiinnostaa paitsi ehkä joitain! Jos kiinnostaa arvo niin anna mulle oon kultaseppä ;)! Läpäl vaan toivottavasti et ottanu nokkiis =D! Ps: kukaan ei ees vastaa pitääkö se viedä kultasepälle vai ei?! Tyhmäkin sen tajuu.
Mulla on perintösormus 1920 -luvulta punaisella kivellä. Arvo ei kiinnosta, kun en ole sormusta missään nimessä pois myymässä. Mutta minäkin epäilisin, että kultasepälle kannattaa sormus kiikuttaa arvioitavaksi.
Teetätä tuosta kultamäärästä mieluisa sormus!
Ööh, mitä hittoo täällä tapahtuu? Kuka on tuo sekoilija? Ap?
Arvo varmaankin n. 50 e. Huuto.netissä on usein vastaavia.
Ametisti on kaunis jalokivi, ei se mikään arvoton muovinpala ole.
Vierailija kirjoitti:
Ametisti on kaunis jalokivi, ei se mikään arvoton muovinpala ole.
Ap:ta varmaan kiinnostaa? Ketju on vuodelta 2011.
kun on vaan 14karaatin kultaa, eli sormuksessa on vain noin puolet kultaa. Arvokkaita kivia ei myoskaan istuteta huonoon kultaan. Vie kultasepalle siellahan se selviaa.