Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko postipaketin jäljittäminen mahdotonta, jos seurantakoodia ei ole kenelläkään?

Vierailija
14.12.2011 |

Siinäpä kysymys.

Postista väitettiin, että mikäli mulla ei ole seurantakoodia, eikä lähettäjällä (tässä tapauksessa nettikauppa), hyllystä on mahdoton käsikopelolla etsiä pakettia. Siitä ei siis ole tullut mulle mitään ilmoitusta, ei lappua, ei kännyyn koodia yms.

Tiedossani on siis nettikaupan nimi, lähetyspäivä, mihin postiin pitäisi tulla ja oma nimeni.

Millään muulla kuin paketin seurantakoodilla ei kuulemma sitä voi etsiä.

Onko näin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsimään lähetyksen noilla tiedoillakin. Paketti oli siis jo postiini saapunut.

Mutta jos se on jossain tienpäällä vielä..

Vierailija
2/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin, eikö pakettia voi etsiä mun nimellä, puhelinnumerolla yms.

niin postin virkailija oikein tuhahti, että ei nämä systeemit ja järjestelmät toimi lainkaan niin. Postipakettia voi etsiä vain sillä seurantakoodilla.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähetetäänhän siitä vielä toinekin saapumisilmoitus, mikäli ensimmäinen ei ole jostain syystä tullut perille. Jos paketti on lähetetty normaalina postipakettina, niin tottahan lähettäjälle on jäänyt kuitti, jossa se seurantakoodi kyllä on.

Rakkain terveisin,

Postin täti

Vierailija
4/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi huutonet-ostos "katosi" postissa ja myyjä oli jo heittänyt paketista saamansa kuitin pois. Myyjä meni sitten postiin, josta oli paketin lähettänyt, ja sieltä oli löytynyt tieto paketin kohtalosta. Paketti oli omassa postissani, joka oli unohtanut irrottaa paketista sen saapumisilmoitusosan ja lähettää minulle.

Myyjä asui pienellä paikkakunnalla, ehkä sieltä oli helpompi löytää tieto järjestelmää tai kuittinippuja selailemalla kuin jossain Helsingin keskustan postissa esimerkiksi. Tai sitten kyse on vaan asiakaspalveluhalukkuudesta...

Vierailija
5/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun oleellinen kysymys oli tuossa ekassa viestissä, että eikö postipakettia voi jäljittää millään muilla keinoilla kuin seurantakoodilla.

Eli tilasin nettikaupasta tuotteita. Laittoivat meilin, että on lähetetty. Sitten odotin viikon, eikä mitään kuulunut.

Otin yhteyden nettikauppaan ja kysyin, että lähtikö maksikirjeenä vai postipakettina ja onko lähetys seurattavissa siis, kun mitään lappuja tai tekstareita en ole saanut.

Vastaus: lähti postipakettina, kysy omasta postistasi.

Minä vastasin: saanko seurantakoodin.

Ei vastausta.

Menin postiin ja siiinä se tarina, ei voi jäljittää.

Seuraavana päivänä tuli lappu postilaatikkooni "sinulle on isokokoinen kirje postissa".

Menin postiin lapun kanssa. Siellä oli se nettikaupan paketti MAKSIKIRJEENÄ, eli ei ollutkaan postipakettina.

Loppu hyvin, mutta vähän jäi paska maku suuhun sekä postista että nettikaupan taholta.

Maksikirjeen tulo kesti siis viikko ja 2 päivää.

Vierailija
6/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun oleellinen kysymys oli tuossa ekassa viestissä, että eikö postipakettia voi jäljittää millään muilla keinoilla kuin seurantakoodilla.

Eli tilasin nettikaupasta tuotteita. Laittoivat meilin, että on lähetetty. Sitten odotin viikon, eikä mitään kuulunut.

Otin yhteyden nettikauppaan ja kysyin, että lähtikö maksikirjeenä vai postipakettina ja onko lähetys seurattavissa siis, kun mitään lappuja tai tekstareita en ole saanut.

Ei vastausta.

Seuraavana päivänä tuli lappu postilaatikkooni "sinulle on isokokoinen kirje postissa".

Menin postiin lapun kanssa. Siellä oli se nettikaupan paketti MAKSIKIRJEENÄ, eli ei ollutkaan postipakettina.

Loppu hyvin, mutta vähän jäi paska maku suuhun sekä postista että nettikaupan taholta.

eikä paketista!!

Fiksu firma olisi ilmoittanut minkälaisena lähetyksenä tilaus on toimitettu.

Miksi et soittanut firmaan, jos asia vaivasi eikä s-postiin vastattu?

Vierailija
7/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastausta.

eikä paketista!!

Fiksu firma olisi ilmoittanut minkälaisena lähetyksenä tilaus on toimitettu.

Miksi et soittanut firmaan, jos asia vaivasi eikä s-postiin vastattu?

En ehtinyt soittaa, kun nää tapahtui peräkkäisinä päivinä. Eli siis että kävin postissa pyörittelemässä silmiäni ja seuraavana päivänä kävin hakemassa sen maksikirjeen, joka osoittautui täksi "postipaketiksi".

En siis ehtiny soittaa siihen firmaan, mutta oisko palaute sinne aiheellinen?!

Vierailija
8/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri nyt auki välilehti ja siinä meneillään seurantahaku koodilla.

Ei löydy, ei. Se on ladannut sitä jo minuuttitolkulla, ilman muuta tulosta kuin "Antamallasi lähetystunnuksella ei löytynyt yhtään lähetystä".

Kyllä on oikein, paketti on lähetetty, alle 2,5 kk ja kaikki muutkin pitäisi olla ok.

Pienillä paikkakunnilla yleensä asiakaspalvelu pelaa - ja ne postit lopetetaan! Meillä on täällä yksi sellainen posti. Jostakin syystä useimmat postimyyntifirmat käyttävät nykyään matkahuoltoa eikä niissä voi enää edes valita postia kuljettajaksi.

Vierailija
9/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketeissa tietysti vastaanottajan ja useimmiten myös lähettäjän tiedot, mutta seuranta tapahtuu koodilla, jota luetaan viivakoodin lukulaitteella (= paketista löytyy LX-koodi tai vastaava ja viivakoodi, jota luetaan).

Vierailija
10/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä useimmiten inhimillinen erehdys.

Terv. Postinjäljittäjä-täti

Vierailija
11/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran jo tekstarinkin, että paketin voi noutaa postista. Postissa sitten sanoivat ettei ole siellä. Näytin tekstaria, että pitäisi olla. Etsivät sitten käsikopelolla sen paketin. Oli mennyt useampi tunti siinä hommassa ja lopulta sain paketin kotiinkuljetuksella.

Vierailija
12/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pakettisi viivakoodia ei ole luettu. Syynä useimmiten inhimillinen erehdys.

Terv. Postinjäljittäjä-täti

Tässä tapauksessa kyse olikin maksikirjeestä

Vierailija
13/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppaan voisi vähän lähettääkin palautetta jos ovat noin pihalla siitä miten homma toimii. Se nyt on ihan selvää ettei postissa voida alkaa kaivelemaan paketteja hyllystä. Ehkä jos olisit tarjonnut postitädille pari kybää jos se paketti sisälsi jotain elintärkeää.

Todistettavasti ilman koodiakin paketin voi löytää, yksi tutun minulle (täysin väärään firmaan ja osoitteeseen, oli siis muistanut huonosti missä olen töissä ja googlannut yritykselle osoitteen) lähettämä paketti löytyi tarpeeksi soittelemalla ja kaivelemalla.

Vierailija
14/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei muita tietoja ollutkaan. Oli siis jo postin hyllyssä tuolloin.

Vierailija
15/33 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä n. 70-80 pakettia hyllyssä. Joulun aikaan paketteja on vielä enemmän. Sitten joku tulee kysymään, voiko etsiä ilman koodia. Tsori, en voi käyttää joka ikiseen asiakkaaseen tuplapalveluaikaa. Usein kaiken lisäksi asiakas ei tiedä, onko paketti edes vielä meillä, eli potentiaalisesti teen turhaa työtä.

Voin myös valaista esimerkin kautta, miten tilanne voi mennä:

Mies tulee kysymään pakettia tuntomerkeillä. Vakuutteli, että koodia ei mitenkään löydy mistään.

Kolleegani katsoi tuntomerkkien perusteella, löytyykö pakettia. Ne oli aika selkeät. Ei löytynyt. Mies hiiltyi ja huusi, että haluaa itse tulla katsomaan. Oli myös epäselvää, onko koko paketti edes saapunut. Me emme voi palvella yhtä asiakasta 10-15 minuuttia! Sanoin, että nyt ei sitten muu auta, kun selvittää vielä, löytyisikö koodi jostain. Mies meni matkoihinsa.

No, mies soitti vielä samana iltana. Ensinnäkin koodi oli löytynyt jostain ja toisekseen paketin tuntomerkit ei olleet sellaiset, kuin hän oli kuvaillut. Mies siis oli huutanut meille ihan turhaan. Voitte vain arvata, tekeekö tällaisten tapausten jälkeen enää mieli tehdä ylimääräistä työtä, että ne paketit löytyy..

Eli säilyttäkää ne koodit, olkaa hyvä.:)

t: postiaspa

Vierailija
16/33 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet
Jep, asia on juurikin niin. Vaikka tietäisi itse että esim on tilannut ison paketin ja näkee sen siellä postin toimipisteen hyllyssä joka on ainoa iso paketti, niin he eivät voi luovuttaa pakettia.

Itsellä sama juttu että seurantakoodia en saanut eikä ole tullut ilmoitusta paketin saapumisesta. Postin postipaketti on kyseessä. Jos kauankin joutuu odottaan saapumisilmoitu-lappua kauan niin tod.näk. paketti on jo lähetetty takaisin kun menee etsimään.

Vierailija
17/33 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tänään kävin kaupassa ja samalla kyselin postin puolelta, että voiko pakettia etsiä ilman seuranta koodia (kyseessä maksikirje), jonoa ei ollut ja pakettejakaan mitään hirmumääriä. Kysyi nimeni ja etsi aikansa kunnes sanoin, että anti olla ja kiitos kumminkin kun vaivautu etsimään pakettia. Joten kyllä se näköjään kannattaa kysästä kauniisti, niin saattaa postineiti kurkkia paketteja jos sattuu nimi kohilleen :)

Kiitos vielä Lippajärven 02940 alueen K-kaupan postineidille!

Vierailija
18/33 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2011 klo 10:44"]

kysyin, eikö pakettia voi etsiä mun nimellä, puhelinnumerolla yms.

niin postin virkailija oikein tuhahti, että ei nämä systeemit ja järjestelmät toimi lainkaan niin. Postipakettia voi etsiä vain sillä seurantakoodilla.

t. ap

[/quote]

Kyllä, paketit hyllytetään seurantakoodilla ja paikkanumerolla, ei nimellä eikä puhelinnumerolla.

Jos asiakkaalta on lähetystunnus hukassa, paketti kyllä löytyy hyllystä yksittäin katselemalla. Siinä on vain se pieni mutta, että todennäköisesti ei sillä sekunnilla. Meilläkin on paketteja normipäivinä se parisataa, joten se on vain tehtävä niin, että ottaa puhelinnumeron ylös ja kun paketti löytyy, siitä soitetaan vastaanottajalle.

Ja useimmiten työ on vielä aivan turhaa. Suurimmassa osassa tapauksia se on vain niin, ettei sitä saapumisilmoitusta ole viitsitty ottaa mukaan. Tai sitten paketti ei ole edes saapunut, vaan lähetetty samana päivänä ja siitä on lähettäjä laittanut ilmoituksen, että paketti on postitettu. Puhumattakaan sitten siitä, että ihmisillä on yllättävän huono käsitys siitä, mitä kautta ja mihin ovat nyssäkkänsä tilanneet...niitä kertoja, kun ollaan tultu tuohtuneena tuhisemaan, että "kato nyt, on se täällä!!!!1" ja näytetty tekstiviestiä, jossa lukee pakettisi on noudettavissa Matkahuollosta/R-kioskilta - koita nyt siinä sitten pitää pokka ja kertoa, että niin tuota kun tuossa viestissä lukee, että paketti on r-kioskilla...

Mutta kyllä jokainen saapunut paketti löytyy keinolla tai toisella.

Vierailija
19/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös tuo lähetys osoite ja nimi kuitenkin johonkin rekisterrin mene että voisi hakea vaikka nimellä ja osoitteella tuota pakettia, minullekin pitäisi olla tulossa paketti mutta alkaa epäilyttämään tämä todenteolla koska en myyjältä saanut Seurantakoodia tai mitään muutakaan vakuuttelua paketin aitoudesta.

Vierailija
20/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitin kerran huutisostajalle pakettiautomaatista. Painoin vahingossa Ei kuittia -nappulaa, joten en saanut lähetyksen seurantanumeroa. Parin viikon päästä ostaja ilmoitti, että pakettia ei ole tullut. Tein postille katoamisselvityspyynnön, jossa kuvailin paketin ulkonäön, sisällön ja koska ja mistä oli postitettu. Löytyi viidessä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan