Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko postipaketin jäljittäminen mahdotonta, jos seurantakoodia ei ole kenelläkään?

Vierailija
14.12.2011 |

Siinäpä kysymys.

Postista väitettiin, että mikäli mulla ei ole seurantakoodia, eikä lähettäjällä (tässä tapauksessa nettikauppa), hyllystä on mahdoton käsikopelolla etsiä pakettia. Siitä ei siis ole tullut mulle mitään ilmoitusta, ei lappua, ei kännyyn koodia yms.

Tiedossani on siis nettikaupan nimi, lähetyspäivä, mihin postiin pitäisi tulla ja oma nimeni.

Millään muulla kuin paketin seurantakoodilla ei kuulemma sitä voi etsiä.

Onko näin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.12.2011 klo 10:44"]

kysyin, eikö pakettia voi etsiä mun nimellä, puhelinnumerolla yms. niin postin virkailija oikein tuhahti, että ei nämä systeemit ja järjestelmät toimi lainkaan niin. Postipakettia voi etsiä vain sillä seurantakoodilla. t. ap

Kyllä, paketit hyllytetään seurantakoodilla ja paikkanumerolla, ei nimellä eikä puhelinnumerolla.

Jos asiakkaalta on lähetystunnus hukassa, paketti kyllä löytyy hyllystä yksittäin katselemalla. Siinä on vain se pieni mutta, että todennäköisesti ei sillä sekunnilla. Meilläkin on paketteja normipäivinä se parisataa, joten se on vain tehtävä niin, että ottaa puhelinnumeron ylös ja kun paketti löytyy, siitä soitetaan vastaanottajalle.

Ja useimmiten työ on vielä aivan turhaa. Suurimmassa osassa tapauksia se on vain niin, ettei sitä saapumisilmoitusta ole viitsitty ottaa mukaan. Tai sitten paketti ei ole edes saapunut, vaan lähetetty samana päivänä ja siitä on lähettäjä laittanut ilmoituksen, että paketti on postitettu. Puhumattakaan sitten siitä, että ihmisillä on yllättävän huono käsitys siitä, mitä kautta ja mihin ovat nyssäkkänsä tilanneet...niitä kertoja, kun ollaan tultu tuohtuneena tuhisemaan, että "kato nyt, on se täällä!!!!1" ja näytetty tekstiviestiä, jossa lukee pakettisi on noudettavissa Matkahuollosta/R-kioskilta - koita nyt siinä sitten pitää pokka ja kertoa, että niin tuota kun tuossa viestissä lukee, että paketti on r-kioskilla...

Mutta kyllä jokainen saapunut paketti löytyy keinolla tai toisella.

Tai sitten postissa on tehty virhe ja hukattu paketti..

Vierailija
22/33 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Nettikaupasta tilasin. On lähtenyt maksikirjeenä noin 3 viikkoa sitten.

kotiin olisi pitänyt tulla kortti postin jakajalta,jossa ilmoitus tuosta "paketista" eikä ole näkynyt.

Nyt kirje on jossain..

Saa nähdä löytyykö ikinä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on seurantakoodi paketti on vastaanotettu 08.02.2022 Jakomäessä ja lupaus toimita paketti Turku 10.02.2022. Tänä on 25.02.2022 eikä mitä haju paketista. Soittoihin vastataan” Tutkitaan tutkitaan” Näköjään odotetaan koska voidaan ilmoita paketti kadonneeksi. Maksettaan lähettäjälle??????? korvaus lisäksi sillä mitä minä olen lähettäjälle maksanut.Tulen itse ja kaikille suosittelen käyttämä Matkahuolto.

Vierailija
24/33 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yleensä n. 70-80 pakettia hyllyssä. Joulun aikaan paketteja on vielä enemmän. Sitten joku tulee kysymään, voiko etsiä ilman koodia. Tsori, en voi käyttää joka ikiseen asiakkaaseen tuplapalveluaikaa. Usein kaiken lisäksi asiakas ei tiedä, onko paketti edes vielä meillä, eli potentiaalisesti teen turhaa työtä.

Voin myös valaista esimerkin kautta, miten tilanne voi mennä:

Mies tulee kysymään pakettia tuntomerkeillä. Vakuutteli, että koodia ei mitenkään löydy mistään.

Kolleegani katsoi tuntomerkkien perusteella, löytyykö pakettia. Ne oli aika selkeät. Ei löytynyt. Mies hiiltyi ja huusi, että haluaa itse tulla katsomaan. Oli myös epäselvää, onko koko paketti edes saapunut. Me emme voi palvella yhtä asiakasta 10-15 minuuttia! Sanoin, että nyt ei sitten muu auta, kun selvittää vielä, löytyisikö koodi jostain. Mies meni matkoihinsa.

No, mies soitti vielä samana iltana. Ensinnäkin koodi oli löytynyt jostain ja toisekseen paketin tuntomerkit ei olleet sellaiset, kuin hän oli kuvaillut. Mies siis oli huutanut meille ihan turhaan. Voitte vain arvata, tekeekö tällaisten tapausten jälkeen enää mieli tehdä ylimääräistä työtä, että ne paketit löytyy..

Eli säilyttäkää ne koodit, olkaa hyvä.:)

t: postiaspa

K-marketissa ne kyllä käyttää sen ajan ja niillä on varmaan 500 paketttia hyllyssä, eikä 70, 7o menee parissa tunnissa ovesta ulos. Aina on paketit häviksissä, ja ne etsitään.

Vierailija
25/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.  Antakaan esimerkki siita postin seurantakoodista; Alkaako se kirjaimille FI maatunnuksena Suomesta ulkomaille oleva paketti?  Lahettaja sai vain  maksukuitin jossa liuta koodeja, mutta ei valttamatta yhtaan seurantakoodia. Paketti lahetetty postitoimipaikasta ja maksettu siella, joten itse ei ole printannut mitaan. Koodia ei nayta loytyvan; Missa se voisi sijaita lahettajalla?  Sahkopostissaan olevassa viestissa vai kuitissa?

Vierailija
26/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei.  Antakaan esimerkki siita postin seurantakoodista; Alkaako se kirjaimille FI maatunnuksena Suomesta ulkomaille oleva paketti?  Lahettaja sai vain  maksukuitin jossa liuta koodeja, mutta ei valttamatta yhtaan seurantakoodia. Paketti lahetetty postitoimipaikasta ja maksettu siella, joten itse ei ole printannut mitaan. Koodia ei nayta loytyvan; Missa se voisi sijaita lahettajalla?  Sahkopostissaan olevassa viestissa vai kuitissa?

Seurantakoodi sijaitsee yleensä ymmärtääkseni lähetyskuitissa ja myös itse paketissa viivakoodin alapuolella. Eli sen viivakoodin alapuolella, joka jakelukeskuksessa skannataan kun paketti lajitellaan. Sama koodi tulisi lähettäjällä olla kuitissa jonka saanut lähettäessään paketin. Koodin alussa on kirjaimia riippuen lähetyspaikasta ja kuljetusfirmasta, myös koodin pituus riippuu kuljetusfirmasta. Jos tiedät kuljetusfirman, jonka kautta paketti lähetetty, voit etsiä heidän sivuiltaan tietoa heidän seurantakoodimuodostaan.

Lähettäjä voi myös aloittaa kansainvälisen tiedustelun paketin olinpaikasta, jos heillä tuntomerkit tai tuo seurantakoodi.

Vierailija
27/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI VOI.

Paketteja liikkuu useita miljoonia päivittäin.

Vierailija
28/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pakettisi viivakoodia ei ole luettu. Syynä useimmiten inhimillinen erehdys.

Terv. Postinjäljittäjä-täti

Tässä tapauksessa kyse olikin maksikirjeestä

Maksikirjeitä ei ollut enää moneen vuoteen!

Vierailija
29/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä postilaisena: meillä oli takahuoneen hyllyssä sellaiset 300-500 pakettia tilanteesta riippuen.

Ei ne olleet nimijärjestyksessä, vaan hyllytetty hyllyjen koodeille.

Etsippä siinä sitten vastaanottajan nimellä!

Vierailija
30/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omat postin seurantatunnukset näyttää alkaneen muutama kuukausi sitten JJFI...

Uusia ei just nyt ole. 

Vierailija
31/33 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin paketin 27.7,en saanut postista lähetyskuittia joten en tiedä missä paketti seilaa kun ei vieläkään ole vastaanottajalla.

Vierailija
32/33 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikauppaan voisi vähän lähettääkin palautetta jos ovat noin pihalla siitä miten homma toimii.

Jotkut ihmiset mieltävät paketiksi kaiken, mikä on paketin näköinen.

Vierailija
33/33 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu on yli kymmenen vuotta vanha. Miksi ikivanhoja pakettiketjuja nostetaan esiin?