Jouluruuat pitopalvelusta = avutonta?
mutta kaupasta ostaminen olisi ihan ok?
Jos siis ei osaa/ehdi/pysty itse tekemään
Kommentit (22)
vaan todella järkevää. Se säästää aikaa ja hermoja. Ja varmasti parempaa kuin Saarioisten äideiltä saisi.
ja ovat tehty käytettäviksi. voisin tilata ilman muutta, mutta jään tuoksusta paitsi :D
joululaatikot menevät helposti pieleen, jos ei osaa tehdä. Varsinkin imelletty perunalaatikko. Joten jos ei osaa tehdä, on ihan järkevääkin ostaa - joko kaupasta tai pitopalvelusta. Ja jos ei ehdi, niin miksi ei? Tai jos ei halua? Miksi pitäisi haluta tehdä itse? Jouluhan on rentoutumisen aikaa.
Omassa lapsuuden perheessäni oli aina sekä itse tehdyt että ostetut laatikot. Tämä siksi, että siskoni ei tykännyt itse tehdyistä ja halusi kaupan laatikoita ;)
jankkausta; eiköhän tarkoitus ollut viettää joulua kotona, mutta töiden vuoksi valmisteluihin jäisi aikaa vain aatto. Toki marttyyrimammat viettää koko aaton (ja tarvittaessa edeltävän yönkin) keittiössä ja valmistavat omin kätösin kaikki 80 lajia ruokia ja leipomuksia.
Itse ostaisin pitopalvelusta, jos meillä olisi isommat koko suvun joulukekkerit. On muutakin elämää kuin lanttulaatikon teko (enkä edes syö sitä) ja käytän ajan mieluummin johonkin mielenkiintoisempaan.
Hedelmäkakun teko on muuten tässä vaiheessa jo myöhäistä, vaatii vähintään pari viikkoa kunnon maustumiseen.
perjantaina klo 16 jälkeen. En todellakaan aio ryhtyä hirveään kokkausrumbaan siinä kohtaa vaan rauhassa lasten kanssa koristelemme kodin ja paistamme EHKÄ pipareita.
Mies on toivottavasti siivonnut ja selviytynyt lasten kanssa kauppahommista sekä noutanut hakaniemen hallista laatikot, lihat ja kalat, joululimpun ja katkarapuja. Aattona sitten hauduttelen riisipuuron, teen salaatin, keitän perunat ja leivon pellillisen torttuja ja asettelen juustot tarjottimelle, mutta muuten ruoka on vain lämmitettävää. Mies on tehnyt valkosuklaajuustokakun toivottavasti valmiiksi etukäteen.
jos fiilis iskee, paistan pieniä valkosipuli-hunaja-lanttukuutioita aattona tai saatan laittaa uunipunajuuria balsamicon ja vuohenjuuston kera, mutta nämä siis vain jos en ole aattona ihan ryytynyt ja todella HALUAN kokata jotain extraa. Näin tänä jouluna, viime jouluna tein kaiken itse. Enkä tosiaankaan ole avuton vaan kiireinen. Se saattaa olla monelle elämäntapakotimammalle hankala asia ymmärrettäväksi.
Enkä tosiaankaan ole avuton vaan kiireinen. Se saattaa olla monelle elämäntapakotimammalle hankala asia ymmärrettäväksi.
Eikä "kiireinen" tarkoita välttämättä sitä, ettei absoluuttisesti millään ehtisi tehdä lanttulaatikkoa vaikka valmiista soseesta itse. Mutta menee siihenkin kuitenkin 3 minuuttia tavaroiden esille ottamiseen, 2 minuuttia laatikon tekemiseen, 1 minuutti tavaroiden pois laittamiseen. Laskematta mukaan sitä aivokapasiteettia minkä joutuu varaamaan ennen joulua kun suunnittelee mitä pitikään tehdä ja muistaa ostaa, ja valmistuspäivänä menee aivokapasiteettia siihen, kun suunnittelee millä hetkellä kokkaus on hyvä tehdä, ja vahtii uuniaikaa.
Kun on miljoona asiaa hoidettavana elämässä muutenkin, niin on ihan fiksua välttää miljoonattaensimmäistä, vaikka se olisi periaatteessa helppokin homma - jos välttämiseen löytyy hyvä konsti. Kuten nyt vaikka pitopalvelu.
pitopalvelusta on avutonta.
Sen sijaan minäkin tilaisin kalan pitopalvelusta, jos sellaista olisi pakko tarjota. Olen kala-allergikko, enkä voi käsitellä kalaa itse.
No ainakin salaattien ja laatikoiden tilaaminen pitopalvelusta on avutonta.
on vaikka työmatkalla 23.12 asti
vaan fiksua. Ranskankielisissa maissa muuten ihan yleinen tapa etta juhlaruuat ostetaan traiteurilta, jos ei itse olla ihan huippukokkeja.
Koska ne tekee niin nopeasti ja helposti, että ei voi olla ylivoimaista.
Koska ne tekee niin nopeasti ja helposti, että ei voi olla ylivoimaista.
Jokainen kayttaa rahansa ja aikansa kuten itse haluaa.
Ihan jees ja hyvä idea jos kerran on rahaa. Ja joku ihminen saa siitä töitä itselleen. Mä en oikeasti jaksa tätä suomalaisten kynnet verillä sinun tulee raataman -mentaliteettia. Siivoja siivoamaan, ruoat pitopalvelusta, itse vähän heittelee koristeita sekaan. Siinäpä olisi täydellinen joulu mun kannalta. Jos siis olis rahaa.
jos selitetään ettei muka ehtisi. Eri asia sitten on, haluaako tai osaako.
Ne on tosi nopea tehdä ja minä teen aina itse, en juuri ennen joulua, vaan hyvissä ajoin raakapakasteeksi.
Mutta ymmärrän hyvin, että kaikki ei halua, ehhdi, jaksa, osaa tms. Silloin mielestäni fiksua ostaa valmiina ja olettaisin, että pitopalvelusta saa paremmat kuin kaupasta.
Kaupan valmisruuat on pahoja. Meitä on iso porukka jouluna. Vuokrattiin mökki, tilattiin ruuat pitopalvelusta ja vaikka ei edes olla joulua kotona niin tilasin siivouspalvelusta joulusiivouksenki :)
Helppoa ja mukavaa :) (jos rahat riittä)
Kaupan valmisruuat on pahoja. Meitä on iso porukka jouluna. Vuokrattiin mökki, tilattiin ruuat pitopalvelusta ja vaikka ei edes olla joulua kotona niin tilasin siivouspalvelusta joulusiivouksenki :)
Helppoa ja mukavaa :) (jos rahat riittä)
Näin mekin teimme pari vuotta sitten ja pääsimme kyllä äärimmäisen helpolla. Kotona joulua vietettäessä emme kuitenkaan käyttäisi pitopalvelua koska valmistelut luovat osaltaan joulun tunnelmaa. Silloin olisi vain mennyt turhan vaivalloiseksi raahata kaikki mukana ja valitsimme pitopalvelun.
Siis tokihan ne graavikalat, salaatit ja kinkku tulee helposti itsekintehtyinä, mutta itse ainakin tilaisin pitopalvelusta JOS olisi iso porukka syömässä. Vähäntäähän tuo niihin ruokiin liittyvää stressiäkin.
Enemmän mun mielestä on avutonta jos ei osaa niitä laatikkoja tehdä, vaan ostaa mieluumin einestä.
Miksi ostaa, anteeksi nyt vain, paskaa, jos voi tilata hyvästä pitopalvelusta ruokaa?
Tai vastaavasti tehdä itse.