Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaterian kustannusten jako

Vierailija
15.12.2011 |

Vietetään meillä joulua isommalla porukalla ja tarkoitus on jakaa aterian kustannukset, eli me ei tarjota vieraille kaikkea, vaikka meillä ollaankin.

No, minä ajattelin, että en kuitenkaan pyydä vanhalta äidiltäni mitään vaan tarjoamme aterian hänelle. Vastaavasti mies oli sitä mieltä ettei sitten hänen yksinhuoltajasiskoltakaan voi kyllä rahaa oottaa. Ihan kiva, siskolla on 2 teinipoikaa ja miesystävä. Miehen vanhemmat maksaisi siis heidän osuutensa (2/10) ja me loput. Ei tääkään nyt ihan tasan mene.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omaan perheen kesken vietetään aina joulu. Me ei käydä missään ja kukaan ei käy meillä :)

Vierailija
2/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemään ruuat mukanani. Eli kiitos kutsusta, mutta kiitos ei, nautin kiireettömästä ja rauhallisesta joulusta yksikseni ja jos haluan seuraa, ilmoittaudun etukäteen vapaaehtoiseksi rupattelijaksi paikalliseen palvelutaloon. Sinne ei tarvitse ottaa tarjottavaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MILLAINEN se lapsi on, että edes kerran vuodessa ei kelpaa perhejouluun minnekään muualle?

Siis miten se oikein käyttäytyy??

Vierailija
4/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä, että jotkut luottaa pitopalveluiden "itse tekemiin" ruokiin :D

Olin yliopistoaikoina töissä tukussa ja ei ollut ihan yksi pitopalveluyrittäjä joka sieltä haki niitä viiden litran joululaatikoita -50% hinnalla kun olivat vanhaksi menossa ja samalla kehuivat, kuinka pienellä määrällä (tämäkin sitä vanhaa) kermaa asiakkaat eivät tajua syövänsä valmista ja vanhaa! Jättivät vielä firmojensa mainoksia ilmoitustaululle ja toki niissä kehuttiin "itse tehtyjä" laatikoita.

Nyt herätys tämän asian suhteen! Se voiton maksimointi on samaa alasta riippumatta!

Vierailija
5/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua kiinnostaa siltikin että miksi sinä tai miehesi ette VOI tehdä kyseisiä ruokia itse? Ymmärrän kiireen, mutta tässä lienee jokin toinen este..?

Vierailija
6/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin te maksatte, kun kerran kutsuitte heidät.

Vierailija
7/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksatte itse koko lystin. Reilu meininki.

Vierailija
8/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelias käytäntö on se että "se maksaa, joka kutsuu". Toinen vaihtoehto on nyyttikestit. Mielestäni tuollainen rahan kerääminen - vaikka ajatuksen taustalla ymmärränkin - on kuitenkin epähienoa ja jotenkin saidan oloista. Mieluummin sopisitte että kukin tuo jonkun ruokalajin tullessan.

Vierailija
9/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tuo siskon miesystävä siivestäisi? Eihän tuo mitään kulujen jakamista ole?

Vierailija
10/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on jo ongelma? Älkää kutsuko vieraita, jos teillä ei ole siihen varaa!

Vierailija
11/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on aina iso porukka tervetullutta jouluna. Valmista kaiken. Tykkään kokkailusta ja hallitsen sen.

Ikinä en ole pyytänyt keneltäkään rahaa yms. Olen sanonut, että homma hoituu ja ei ongelmia.

Jos joku on tuonut kukan tai suklaan se on olut ok kiitoksena.

Olisi äärimmäisen noloa pyytää eahaa. Jos ei ole varaa niin ei kannata kutsua. Näin minä asian näen.

Vierailija
12/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyyttärit vois olla ihan toimiva teillä. Meillä me laitetaan suurin osa, mutta miehen sisko tekee rosollin (uhkaan aina ostaa kaupasta :) ) ja miehen tätin mies haluaa tuoda kalaa. Minun sukulaiset tarjoaa ruuan edellisenä tai seuraavana päivänä, joten kuluja tasastaan sillä :)

Viime vuonna miehen sisko tais tuoda jotain muutakin... en muista ko en niin jaksa paneutua.

Vierailija
13/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tullut mieleenkään vaatia rahaa.

Jos joku kysyy, voiko tuoda jotain, sanon jotain tiettyä ja pidän listaa, ettei mene päällekkäin.

Vierailija
14/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hyvän tilin ja joulumielen

Vierailija
15/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhdessä vietetään joulua ja paikka nyt vaan on meillä.

Ihan yhtä hyvin paikka voisi olla mökki Lapissa.

Ruuat tilataan pitopalvelusta, toinen tapa olis tietty ollut että jokainen tuo jotain, mutta tänän vuonna nyt sovittiin näin.

Sieltä pitopavelusta tulee kuitenkin vain laatikot, kalat ja salaatit. Me tarjoamme kinkun, viinit, juustot, leivät, perunat, jälkkärit, suklaat, piparit, glögit, joulupukin jne. KAIKEN muun, kuten viimeiset 10 vuotta. Siksi tämä kustannusten jakaminen edes jotenkinkin olis mielestäni kohtuullista.

ap.

Vierailija
16/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommonen on hirveän noloa. Olisiko ne nyyttärit tosiaan se parempi vaihtoehto kuitenkin jos ette halua tarjota. Noloa alkaa summailemaan ja pyytää rahana, minä en kehtaisi.

Vierailija
17/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhdessä vietetään joulua ja paikka nyt vaan on meillä.

Ihan yhtä hyvin paikka voisi olla mökki Lapissa.

Ruuat tilataan pitopalvelusta, toinen tapa olis tietty ollut että jokainen tuo jotain, mutta tänän vuonna nyt sovittiin näin.

Sieltä pitopavelusta tulee kuitenkin vain laatikot, kalat ja salaatit. Me tarjoamme kinkun, viinit, juustot, leivät, perunat, jälkkärit, suklaat, piparit, glögit, joulupukin jne. KAIKEN muun, kuten viimeiset 10 vuotta. Siksi tämä kustannusten jakaminen edes jotenkinkin olis mielestäni kohtuullista.

ap.

Miksi ihmeessä sun äitis ei tarvis maksaa mitään? Miksi olis kohtuullista että vain miehes sukulaiset maksais mutta sinun ei?

Vierailija
18/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaatte pitopalvelusta laatikot, salaatit ja kalat??? KYMMENELLE hengelle???

Jos te tarjoatte kaiken muun niin eihän nuo loput siihen enää paljoa maksa (ellei sitten ole niin hölmö ja tilaa niitä pitopalvelusta...)

Viettäkää joulua tahoillanne jos on noin vaikeaa.

Vierailija
19/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muut ei??

Vierailija
20/54 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on jo ongelma? Älkää kutsuko vieraita, jos teillä ei ole siihen varaa!

isommalla porukalla joulun yhdessä, niin vain meille mahtuu kaikki yhtä aikaa ruokapöytään. Toisekseen, meillä on erityislapsi, jonka kanssa on aika paljon helpompaa olla kotona, kuin vieraissa paikoissa. Siksi olemme viimeiset 10 vuotta olleet meillä, mutta ei se mielestäni automaattisesti tarkoita, että tarjoan joulun joka vuosi koko porukalle.

ap