Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨Suurperhekuumeilijoiden Talvi ¨' * ' ¨:.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soffalalle kuumeilemaan mukaaan :)

Vierailija
142/179 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Soffala mukaan! Kiva saada uusia kuumeilijoita joukkoon :)

JesOs: Juu lokakuussa on meidänkin kuopus syntynyt. Kohta jo mokomus puolitoista vuotias. Äitin vauva on niin iso :(

Wattu: Mukava, että raskausoireet ei ole yltynyt kovin pahoiksi!

Cedarfalls: Onnittelut, että mies on näyttänyt vihreää valoa vauvalle. Nyt peukut pystyyn!

Andrealle ja Uhmikselle pahoittelut tädistä :(

ON: Tylsää, kun ei tiedä, missä vaiheessa kiertoa on menossa. Alkuviikosta oli aika paljon limoja ja nippailuja kummallakin puolella, mut en tiiä, olisko voinu olla ovis. Mulla on näitä "valeoviksia" ollu ennenkin. Toivotaan niin, että keho olis palautunu uuteen kiertoon keskenmenon jälkeen.

Keväisiä plussatuulia puhallellen

kinuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/179 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffala, heiii! Tervetuloa! Minä jo "vanhoja huutelinkin" ja hip, nyt sinä tulit :) Hienoa, että oireesikin olivat vaarattomia ja saat nyt huoletta kuumeilla. Painimme siis saman ongelman äärellä. Miehet. Meilläkään ei mies näytä täysin (jos ollenkaan) vihreää valoa.. Tämänkin yön olen töissä kipuillut kovien oviskipujen kans ja meni nyt sitten viimeinenkin toivo saada vauva tälle vuodelle. Ei tule jouluvauvaa, ei. Saa nähdä tuleeko pikkukuutosta ollenkaan.. Mutta taustailen ja haaveilen täällä silti. Heilutus ja hali siis Soffalalle ja kovasti tsempitystä tätipahasen yllättämille. Epistä! Mutta kohti uutta yritystä :) Palailen vapailla.. Kunhan ensin saan kunnon unet nukuttua!

Muru (Omppis)

Vierailija
144/179 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh.. pitäisikö tähän aikaan saada jotain järkevää näppikseltä? ei?

En ole varmaan toivotellut uusia vielä tervetulleiksi? Joten tervetuloa vaan tasapuolisesti :) Olkoot vierailunne lyhytaikainen :D

Mä sain nyt viikonloppuna niin hyviä uutsisia, ettei mitään määrää :) Ensinnäkin yks ikisinkku vanha ystäväni on raskaana. Vähän tietty mietityttää tuo tuleva isä.. liekö pysyvämpi suhde laisinkaan? mutta biologinen kello tikittää (me aletaan kumminkin olemaan likemmäs nelikymppisiä..), ja kaikin puolin ihanaa että kaveri ainakin tuon lapsosensa saa. Sitäkin ihanampi uutinen oli että yhden lapsemme kummit olivat palannet juuri Kiinasta uuden perheenjäsenen kanssa

Vierailija
145/179 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kärsineet lapsettomuudesta 18-19 vuotta! itku mulla tuli kun tuon kuulin, vaikka meidän välit on olleet vähän olemattomat tässä jo vuosia (meidän lapsellisuus on selvästi tullut tähän väliin, olen tuon tytön tuntenut kuitenkin ihan koko ikäni).

ääh, ei tästä kirjoittamisesta tule mitään valvotun yön päälle. Mitäköhän mun päivästä tulee? Miehellä on menoa ja mun pitää sinnitellä hereillä siihen asti että kuopus menee päikkäreille. Siinä ohessa pitää toisikko kuskata tk:een tutkimuksiin, soittaa työterveyshuoltoon (mun peukusta jonka loukkasin edellisviikolla, eikä tuo toimi) sekä soittaa ovifirmaan. Meille tuli perjantaina uudet ulko-ovet, mutta siinä tilauksessa oli ovien väriä ja mallia lukuunottamatta mennyt ihan kaikki pieleen. Ja vika on siinä tilauksen tehneessä tahossa, mitat oli otettu väärin, ovien kätisyys oli väärä ja ovenkahvat oli vaihdettu meiltä kysymättä.

joo, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
146/179 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtille onnea plussasta. Soffalalle tervetuloa joukkoon!

En ole päässyt tänne lukemaan vähän aikaan kun lapset sairastivat viime viikolla flunssaa ja kuumetta. Nyt itsellä nuha vaivaa, mutta ei se niin vakavaa ole :).

Meille on hankittu hauvavauva :). Ihana pieni pallero ja todella kiltti. Saa touhuta sen kaa nyt että se pahin vauvakuume pysyy vähän aikaa loitolla niin aikakin menee nopeammin!

Meidän talossa on noin 118 neliöta ja 4 makkaria. Kaikki kolme lasta nukkuvat kuitenkin samassa huoneessa vielä ja yks huone on täynnä roinaa. Jos meille nelonen tulee niin pitää kyllä se yks huone saada kuntoon ettei tila lopu kesken. Esikoinen haluaa varmasti muutaman vuoden päästä omaan huoneeseen nukkumaan kuitenkin ja silloin saa kyllä heittää aika palon tavaraa pihalle. On se kummaa miten sitä roinaa kertyy niin hirveesti.

Aivan mahtavaa kun kevät tekee tuloaan. Mielialakin on paljon korkeampi kun aurinko lämmittää. Viikonloppu meni mukavasti ulkoillessa, kun viime viikon sai kököttää sisällä sairaitten lasten kanssa. Toivottavasti kevätaurinko saa paljon plussia aikaiseksi meidän joukossa :).

Aurinkoisin terveisin Misu ;)

147/179 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin typerää kaikki, oon kuumeessa ja lisäksi tänään tullut pyyhkiessä ruskeeta tuhrua :(

Näinköhän se ny loppuukin sitte, millään en kyllä jaksais taas keskenmenoa!

Huomenna ultra

Murheellinen wattu :((

148/179 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sieltä löytyi elävä liikkuvainen pieni vauvan alku :)))

MUTTA sieltä löytyi myös kirottu hematooma, vuotaspa ny hissuksiin vain pois eikä tulis moista enää ikinä! Hematooman takia meiän S joutu syntymään liian aikasin, mutta sitä ei kyllä, hematoomaa siis nähty vielä rakenneultrassa et se tuli myöhemmin.

Onko kellään loppuhyvin kaikkihyvin tarinoita hematoomasta näin aikasilla viikoilla?

wattu ja yheksäs viikko

Vierailija
149/179 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole omakohtaista kokemusta hematoomista, muistan josku olleeni odottajissa (jollain palstalla) samaan aikaan jonkun kanssa jolla olisi hematooma tiputellut odotusaikana, ja hyvin meni loppuun asti. Mulla itselläni oli 3. raskaudessa kaksosen keskenmeno (ilmeisesti) rv 10, hyvin meni raskaus silti, tyttö syntyi rv 36+ jotain. Liekö syynä se vuotelu (istukassa oli näkynyt jotain, harmittaa kun en tarkemmin kätilöltä kysynyt mitä), vai sitten hoitamaton hepatoosi (mitä nyt vikan kohdalla epäiltiin, kun oireita oli tuolloinkin mutta mua ei vaan otettu todesta..).

ON: kuumeiluun tulee nyt taukoa. Mun tuosta sampuran peukalosta on jänne poikki- kuten epäilin mutta tk lääkäri ei uskonut. Odottelen kutsua käsikirurgille pikapikaa, ja leikkuupöydälle käypi sitten tie. Teen töitä käsilläni, joten en voi odottaa kovin kauaa tuon korjauksen kanssa. Ja haittaa tuo kyllä kotitöitäkin. Tänään viimeksi jäi kuopuksen vaatetus puolitiehen, kun tuo sormi ei vaan toimi. Tympäisee, rankasti!

Plussaonnea muille..

Vierailija
150/179 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wattuwarwas:

Minulla oli neljännen raskauden alussa verenvuotoa. Raskaus oli melko alussa kun verta alkoi tulla. Menin vessaan ja veri oikein lorisi pönttöön! Olin ihan varma että nyt tuli keskenmeno, ei verta niin paljon voi muuten tulla. No jonkin ajan päästä se verenvuoto hieman laantui mutta menin lääkäriin jossa todettiin että iso hematooma eli verihyytymä kohdussa on. Sikiöpussi ilman sykettä näkyi kuitenkin ihan siinä vieressä. Lääkäri oli harmissaan mutta käski tulla jonkin ajan päästä takaisin jos vuoto ei kovin pahaksi siitä lisäänny. Vuoto loppui pikku hiljaa. Kun sitten seuraavan kerran lääkäriin menin niin hyytymä oli poissa ja sikiöpussissa näkyi syke! Lääkärin mukaan saattoi olla kaksoisraskaus joista toinen päättyi heti alkuun. Näin taisi asia tosiaan olla koska sitten synnytyksen jälkeen tuli kätilö kertomaan että minulla oli "kaksoisistukka". Joku kätilöiden käyttämä nimitys ilmeisesti koska netistä en ole näin jälkeenpäin löytänyt mitään tietoa asiasta että mikä se tuollainen kaksoisistukka on...

Vierailija
151/179 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Wattu, että pieni voi hyvin masussa. Ja peukutukset hematooman suhteen. Kaikki menee varmasti hyvin!

Soffala: Mulla oli eka raskaus myös kaksoisraskaus ja toinen pieni oli lopettanut kehittymisen hyvin varhain. Mitään vuotoja ei ollu, joten olin todella yllättynyt, kun synnytyksessä kävi ilmi, että juuri samainen kaksoisistukka löytyi. En myöskään tajunnu siinä kysellä enempää.

Misulle onnittelut koiravauvasta :)

Harmitus Andrea, että joudut hetkeksi pitämään yritystaukoa, mutta pääasia, että saat itsesi kuntoon. Toivottavasti pääset pian operoitavaksi!

Jokos Nani olette palautuneet reissusta? Tulehan kertomaan lomakuulumiset ja mitä masuasukille kuuluu :)

Mulla on ollu nyt muutaman päivän pientä tuhrutiputtelua. Hetken jo elin toivossa, että jospa olis kiinnittymisvuotoa, mut tuntuu vaan jatkuvan, joten eiköhän tää tätiä enteile. Alkais nyt kunnolla vuotamaan, että pääsis taas uuteen kiertoon. Varsinkin, kun lähdetään maanantaina Vuokattiin ja ei huvittaisi koko viikkoa siellä rättien kanssa lomailla.

Nyt esikoisen synttärijuhlia valmistelemaan :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

kinuski

Vierailija
152/179 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille!

Täällä olisi yksi iltatähdestä haaveileva äiti ja iskä.

Lapsista nuorin lähtee jo eskariin joten äitdillä olisi kova halu saada vauva :)

Joten nyt vain odotellaan onko se enään mahdollista kun ikääkin alkaa olemaan.

lapset 98,99,02,06

153/179 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi etten oo tänne vielä jaksanut tulla rupattelemaan, on sen verran huonolla hapella rouva ollu ettei energiaa oo vaan riittäny. Eli eilen oli eka päivä ku ei tarttenu oksentaa muuten ollaan useampaan kertaan käyty tyhjentämässä. Väsymys on ollu ihan hirveää ja sitä on moninkertaistanu tuo viiden tunnin aikaero mikä ei tunnu kuroutuvan kiinni ollenkaan.

Tervetuloa uudet mukaan, toivotaan että teidän vierailunne jäisi lyhyeksi tällä puolen!

Kinuski: Matka ois ollu muuten täydellinen ilman tätä mun olotilaa. Maa on mitä ihanin luonnon, ihmisten ja ruuan kantilta katottuna! Ja se lämpö! Voi ku ois saanu sitä pullotettuna tuotua kotiin saakka.. Eli virtaa ku ei ollu yhtään ylimääräistä niin ihan täysillä ei matkasta pystyny nauttimaan vaikka ihan taatusti ylikapasiteetilla menin. Mutta pääasia että lapset nautti ihan varmasti! Lennotki meni ihan ok vaikka niitä pelkäsin hirveästi. Menomatka meni paremmin ku oli yölento, paluumatka oli tuon 1veen kanssa vähän vaikeampi ku päikkärit jäi lyhyeksi.

Myrtille onnittelut plussasta! Kovasti nyt tarrasukkia ja enkeleitä matkaan mukaan!

Andrealle pikaista paranemista! Kaikkea sitä voiki sattua...

Watulle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Toivotaan että hematooma pysyis kurissa!

Pahoittelut tädin löytämille, pöh koko akka! Pysykööt poissa ens kierroll!

Ukkokulta lipsautti esikon (17v) kuullen raskaudestani ja pikkuinen yllätys hälle oli mutta on niin ihana poika tuo että taitaa vaan onnellinen olla uudesta pikkusisaruksestaan, tykkää niin kovasti noista kahesta pikkuisesta. 12v voi ollakki sitte eri juttu, sillä on nyt just joku ihmeen esimurkkuikä ja sen mielialasta ei ota selkoa ollenkaan.

Tilannetta pukkaa, pitää mennä!

Plussatuulia kaikille!

nani ja pikkuinen 9+2

Vierailija
154/179 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen uusi oli taas ilmaantunut, kiva :) Tervetuloa, olkoot viertailusi lyhytaikainen ;D

ON päivitystä... tänään soittivat kirran polilta, ja kävin sitten jo kääntymässäkin käsikirurgin vastaanotolla. Ensiviikon tiistaina tuo käsi leikataan ja edessä on 6-8 viikon sairasloma. Voi rähmä sanon minä... tuo käsi siis kipsataan kuudeksi viikoksi, ja pari viikkoa sitten toipumista ja kuntoutusta päälle... Hyvästi vauvakuume kuukausiksi eteenpäin, mulla on ollut noissa kahdessa viimeisessä raskaudessa pitkät sairaslomat ennen lapsen syntymää, ja kun sairaslomaa saa sen 60pv palkallisena/ vuosi... niin nuohan kuluvat jo tän käsioperaation yhteydessä tältä vuodelta.

Mitä tästä opin? EI KANNATA SIIVOTA! Lupaan pyhästi parantaa tapani!

Myrtynyt Andrea toivottaa plussatuulia kaikille muille ja väistyy hetkeksi takavasemmalle.

Vierailija
155/179 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin mainita viestissä että äiskä 37v ja iskä 39v lapset 98 poika 99 tyttö 02 poika 06 tyttö.olikohan tässä kaikki :) toivotaan plussa onnea kaikille.

156/179 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa toivon minäkin, toivottavasti vierailunne jää lyhyeksi tällä puolella :)

Voi kurjuus andrea! Eikös nyt seuraavasta kierrosta la oli tammikuulle jo, että ei kovin montaa kiertoa tarvi väliin jättää, toki yks ja kakski on liikaa vauvakuumeiselle :(

Täälä on vointi aika nuutunut ja hajuherkkä, mutta vuoto on pysynyt nyt useamman päivän poissa!

Pikaisia plussia kaikille!!

wattu ja 11:sta viikko jo

Vierailija
157/179 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä seurataan teidän juttuja edelleen. Käykää nyt ihmeessä kirjoittelemassa :) Sellainen kysymys heräsi tuosta nani76 kirjoituksesta, että miten teidän muiden jo teini-iän saavuttaneet lapset ovat suhtautuneet raskauteenne ja tulevaan vauvaan? Meillä vanhin lapsi on 15v ja hieman mietityttää, että minkälaista reaktiota siellä olisi tulossa jos meille vielä perheenlisäystä tulisi...

Vierailija
158/179 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sassuliina mukaan joukkoon :)

Voi Andrea! Ikävä, että tauko on edessä, mutta pääasia, että saat itsesi kuntoon. Sen jälkeen sitten tärpäätköön heti!

Kiva oli kuulla Nanin matkakuulumiset :) Ja vaikka ihan täysin, et pystynyt nauttimaan matkasta, niin ainakin jo maisemanvaihdos ja lämpö toi varmasti voimia muuten väsyneeseen oloon. Nyt tiedät valmiiksi paikan seuraavaa matkaa ajatellen :)

Ja Nani: Tuolta meidän esittelypinosta on tainnut JesOs jäädä merkitsemättä (tai sitten katsoin huolimattomasti...)

Hienoa Wattu, että vuotoja ei ole nyt ollut!

Mä olen vähän kysymysmerkkinä! Kirjoittelin ennen reissua, että tiputtelee ja täti tekee tuloaan sotkemaan reissua. Tiputtelua kesti viikon verran ja tätiä ei näkyny reissun aikana. Nyt tiputtelua ei ole ollu kuuteen päivään. En nyt tiedä yhtään mitä tapahtuu... Ensin toivoin, että tiputtelu olisi kiinnittymisvuotoa. Mutta voiko se kestää jopa viikon? Housuihin asti sitä ei tullut eli en tarvinnu mitään rättejä edes. Pari kertaa päivän aikana pyyhkiessä tuli muutama viiru, ei muuta. Mutta viikon verran... Keskenmenosta on nyt 40 päivää ja oletettuja oviskipuiluja oli kp21 tienoilla eli periaatteessa tädin olis pitäny jo tulla. Varma en tietenkään voi olla oviksesta. Tuli mieleen myös, että mitäs jos kohtu ei ookaan tyhjentyny kokonaan keskenmenon jäljiltä. Kattellaan nyt, mitä tapahtuu. Ens viikolla on kuopuksen neuvolalääkäri (sama lääkäri, joka totesi keskenmenon). Jos tätiä ei kuulu tuohon mennessä, teen testin ja vaadin päästä ultraan. Nyt vaan odottelen.

Kevätaurinko lämmittää jo niin ihanasti. Tuokoot se paljon plussia meille :)

kinuski

Vierailija
159/179 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, joukkoonne tulisin minäkin turisemaan, haaveilemaan ja kuumeilemaan neljännestä lapsosesta.

Meillä on 04 (tyttö), 06 ja 09 (pojat) syntyneet lapset. Kolmas piti olla se viimeinen, mutta nyt tuntuu siltä, että neljäs voisi olla kohtapuoliin tervetullut meidän perheeseen. Nyt, kun elämä alkaa olla helpompaa ja kuopus kasvanut isommaksi, tarvitsisi taas lisähaastetta elämään ;)

Rahatilanne on catastrof, se hidastaa tätä nelostoivetta. Mies olisi hommassa mukana, jos voitettaisiin lotossa... :D

Vähän mietityttää, miten kroppa kestäisi raskauden ja miten elämä muuttuisi matkustelun ja kulkemisen suhteen. Aika vähän matkustellaan ja kuljetaan muille paikkakunnille, että eipä se elämä toisaalta kauheasti muuttuisi nykyisestä. Toisaalta ihanat etelänreissut, joita joskus on tehty, jää enemmän haaveilun saralle, kun voisi ehkä olla haastavampaa lähteä neljän lapsen kanssa reissuun, puhumattakaan mitä nuo reissut tulisivat maksamaan...

Ihan tällä punaisella minuutilla en haluaisi yrittää raskautumista. Loppuvuodesta voisi olla hyvä aika aikaisintaan raskautua.

Yksi päivä valittelin miehelleni kuparikierukasta, joka aiheuttaa runsaita menkkoja ja ihme kiputiloja jatkuvaan tahtiin. Mies sanoi, että ota se pois, mutta ei ehdottanut mitään muuta ehkäsyä tilalle... Jos sen nyt sitte heivais pois, niin suuremmall todennäköisyydellä tuo mies voisi lämmetä kesän jälkeen neloseen, kun ei kumminkaan jaksa kauaa kumien kanssa leikkiä :) Gyne on varattu perustarkastusta varten huhtikuun lopulle, jos sillon sen sieltä poistattaisi... toinen vaihtoehto olisi ollut marras- joulukuussa, jos yrittäisi viettää kesän miettimättä ehkäisyä kun tuo härveli on jo tuonne sisuksiin laitettu häiriköimään.

160/179 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeillaan yhdessä =)

Taustaillut olen ahkeraan.

Täällä ei mitään uutta, mieheltä ehkä vähän vähemmän ehdoton ei... Tiedä sitten!

Itselleni olen keksinyt kaikenmaailman puuhastelua, aloitin jopa ratsastuksen =) lapsena käynyt tunneilla, ja nyt työkaverilla on hevosia niin sinne! Neljä vuotta ollut jo menossa =/

Itse ajatellut, että syksy/talvi olisi hyvä aika plussata. (joo tiedän ettei voi noinvaan tilata...) kerkeisin sitten melkein täyden kauden ajaa koirilla, ja syksyllä sit uutta kautta kehiin. Harrastan koiravaljakkoajoa, ihan omaksi iloksi toistaiseksi, ja täältä löytyy kuusi siperianhuskya.

Täytyisi vaan tuo mies saada ylipuhuttua...

Nyt vaan (taas) omanapainen viesti, kun ei tällä puhelimella nää...

Musher