.:¨' * ' ¨Suurperhekuumeilijoiden Talvi ¨' * ' ¨:.
Kommentit (179)
Rakenne ultrassa käyty. Hyvin oli kaikki..
suoraan sanoin ettei haluta tietää sukupuolta, ettei vahingossa sitä paljasta, sanoikin että kertoo sen vain pyydettäessä?
Piti välillä asentoa vaihtaa, kun pikkuinen ei olisi halunnut tulla tutkituksi mutta hyvin lopulta kaikki löytyi..
päivä sama, mikä kortissa ei muutoksia 20+4.
Olikohan painoa jo 360g ja nyt tuntuu jo kunnolla liikkeet.
Lapsille kerrottu lauantaina, ja kovasti jo odottavat ja haluaisivat tuntea jo liikkeet.
Kaikille plussa tuulia :)
Täl viikol ollu nyt vissii ehkä toivottavasti kiinnityskipeilyä! Pari testiäkin jo kokeilin malttamattomana, mut negaahan ne vielä ainakin, toivon mukaan muutuis pian plussaksi. Tosin vasta ma pitäs tätin tulla, toki toivon kovasti ettei tule!
Huomasin eilen Prismassa käydessäni, että jotenkin kummasti olin hakeutunut vauvan vaate hyllyille, ja jostain syystä kattelin vaan poikien vaatteita. Ja kovasti jo nään vauva unia....
Plussanneille kovasti onnea täältäkin, ja kovasti plussa peukutuksia!
viikon taas eletyksi :)
Ei löytänyt noro meille, ei, mutta lasten hiihtoloma meni kyllä flunssan kourissa. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Kuopuskin oli ihan kunnolla kipeänä, kuumeineen päivineen. Ei kivaa :( Mä olen -flunssasta viis- ollut viimeiset kolme yötä ja yhden illan ennen sitä töissä. Nyt olisi edessä muutama vp :)
Joku (en taaskaan muista kuka!) kyseli suurperhekirjoja/ lehtiä? Mikäli "toinen kotimainen" sujuu, suosittelen lämpimästi nettitv:stä (tv4.se/play) sarjaa "Familjen annorlunda". Itse olen täysin koukuttunut ko sarjaan :D Nyt on menossa kait 4. kausi, ja kaikki olen katsonut :D Tämän ja edellisen kauden perheiden äidit ovat ahkeria bloggaajia, joten heidän blogejaan seuraan toki myös ;) eli josko ei puhutusta kielestä saa kiinni, niin ehkä luettu onnaa? Tämän blogin kirjoittaja on btw suomalaista alkuperää: http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/
SITTEN siihen omanapa-osuuteen :D Oli pakko tulla täältä tarkistelemaan missä kierto menee, mutta olipas vaikea laskea :o Olisiko paree olla laskematta? Mulla on nyt öiden aikaan ollut omituisia mahatuntemuksia, mitk äsiiis ei ole mitenkään tekemisissä yövuorojen kanssa. Ei ainakaan menkkojen perusteella oikein sovi ovisoireiksikaan, eikä menkkojenkaan pitäisi vielä alkaa. Alamaha on ollut tosi kipeä, ja tärinäarka. Mulla tuo liittyy aina joko ovikseen, menkkoihin.. tai raskauteen. Enttententten, mitä valitaan? Mulla oli aikanaan ennen kuopusta ja ennen hormonikierukkakokeilua kierto tasan 28vrk, melkein minutilleen. Kierukka sekoitti kierron välille 21-32vrk, ja se kierto mistä kuopus sai alkunsa olisi sitten ollut ilmeisesti joku 21 vrk:n kierto. Nyt tän synnytyksen jälkeenhän mulla ei ole tullut kuin ne yhdet menkat (joiden alkua tässä siis arvon). Eli nyt voisi olla joko kp 33 tai 20... ja edellisellä kerrallahan testi muuttui plussaksi vasta kp 32-33 tietämissä. Tosin silloinkin laskin kai päivät väärin, joten oikeasti en tiedä mitä päivää silloin elettiin :D
Vaikeaa, vaikeaa... mitään muita oireita ei ole, suuntaan tai toisen. Paitsi että vaaka näytti taas 2 kg enemmän kuin pari viikkoa sitten (kiten aina oviksen ja menkkojen välillä, mä en saisi käydä sillä välillä ikinä puntarilla :P).
Jeps, näillä siis uuteen viikkoon :) Plussatuulia kaikille :)
Tänä aamuna testiin ilmestyi toinenkin viiva, vaikka hieman haaleana, mutta selvästi nähtävä!
Nyt sit toivon kovasti et pikkunen pysyy matkassa lokakuun lopulle asti!
Tarrasukkia, vauvaliimaa ja kaikkea muuta asiaan kuuluvaa matkaan!
Mulla on eka vp menossa.. eilinen nukkupäivä meni niin poskelleen kuin vain mennä voi. Nelosen terapian vuoksi unet jäi pariin tuntiin, ja herrrmot oli kyllä niiiin kireällä koko illan sitten. Mun olisi vaan oikeasti saatava ne kunnon unet öiden jälkeen. Tänään on onneksi parempi päivä.
Meidän itkuhälytin otti ja hajosi, itku sentään. Sde kun tarkoittaa sitä että istun "jäähypenkillä" meidän makkarissa kun kuopus nukkuu pihalla. Vaunut sa ajotenkuten tuohon ikkunan taakse, mutta äänet ei kuulu siitä sisälle (ja vanhan talon iloja, noi ikkunat on teipattu talveksi eikä niitä siis saa auki). Joten sen ajan päivästä kun saisi tehtyä jotain, joudun nyt sitten olemaan lähes paikallani. Kiva?!
Ja nythän tuo sitten heäsikin... hyvää päivän jatkoa kaikille!!
Mihin te kaikki olette kaikonneet? Ei kelleen kuulu mitään?
Ei tännekään mitään kuumeiluun liittyvää kuulu. Mä onnistuin eilen siivotessani säheltämään peukalooni haavan, jonka sain sitten käydä tikkauttamassa terveyskeskuksessa. Aika vähän meidän on koskaan tarvinnut tk:ta rasittaa, ja kyllä tuon 1½ tunnin jonotuksen jälkeen tuli sellainen olo, ettei jatkossakaan tuonne kovin herkästi eksytä. Joo, siis putsasin keraamista liesitasoa sellaisella terällä, joka siis vähän lipsahti. Ja toki olin kahden nuoremman kanssa yksin kotona, eikä meiltä löytynyt mitään järkevää sidetarvettakaan. Suutarin lapsella EI ole kenkiä ;)
Mutta nyt on kaikki muuten ok, mutta tuo (onneksi vasemman käden) peukalo ei vaan pelitä yhtään.. Perjantain sairaslomailen ja lauantaina pitäisi sitten olla töikunnossa.
Mitään oireita ei ole suuntaan tai toiseen. En mä sitten tiedä onko se hyvä vai huono? Ihan miten päin vaan laskettuna pitäisi menkkojen alkaa viimeistään maanantaina. Katsellaan siis ;)
Kertokaapa muutkin kuulumisianne!
Paljon onnea Myrtille ja tarrasukkia matkaan!
Ja Andrean peukulle paranemisia!
Onko kellään piina-ajat nyt käsillä? Eli jännätäänkö plussauutisia?
Nani taitaa olla siellä Thaimaan lämmössä parhaillaan. Oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa, jos satut nettiin eksymään. Toivottavasti pahaolo ei ole äitynyt vielä hirmuiseksi!
Onko Watulla oireet pahentunu?
Mä olen nyt lääkärin uhmaaja :) Ei olla käytetty ehkäsyä keskenmenon jälkeen. Uskon, että uusi raskaus ei ala ennen kun keho on siihen valmis. Joten jos ei olla käytetty edellisen synnytyksen jälkeen ehkäisyä, niin ei käytetä nytkään. Ollaan vähän pahiksia :) Kierrosta en tiedä mihin suuntaan menee. Kaksi viikkoa on nyt keskenmenosta ja ei mitään tuntemuksia. Greippimehua aloin taas lipittää. Odottelua siis täällä.
Tulkaahan nyt muutkin kertomaan kuulumisia tänne uinuvaan pinoon!
kinuski
Kinuskilla mahdottoman positiivinen asenne!
Andealle puuuhhallus peukkuun!
Jaja... Kaikille muillekin positiivisia ajatuksia =)
Juu, ketutus, näin nätisti sanottuna... Ukko näytti vihreää valoa tälle remppa-asialle. Eli siis laajennusprojektille. Sehän on yksi suurimmista "esteistä" hankkia vauva, että tila loppuu jo nyt kesken.
Sain siis luvan kysellä tarjouksia yms. Kukaan urakoitsija ei ole vielä ainakaan vastannut, ja miehelle sanoinkin, että jos kyselisi kanssa, jos vaikka ottaisivat vakavammin. Ei MITÄÄN!! Asenne on se, että tee mitä haluat, kaikki käy, mut älä vaivaa mua!! Aarrghhh!!!
Plaah, tympääntynyt Musher
Ja kukin siis tavallaan.. mehän ei olla koskaan tehty mitään "oikein"; ollaan saatu lapsia vaikkei ole ollut ammattie, eikä työtäkään, eikä työttömyys ole ollut aste lapsen saannille. Oma terveyskin on toisinaan ollut toissijainen seikka :)
Silloin kun me alettiin "kuumeilemaan" nelosta, nii toimiin alettiin vasta kun auto oli vaihdettu tila-autoon. No nyt lapsia on viisi, ja lisää saa tulla. Ja mulla on autona meidän ykkösauto, nissan primera johon mahtuu kuskin lisäksi neljä. Ja takapenkki on niin kapea, että sovinnolla sinne ei mahdu kuin nuo turvaistuimet x2 :D Miehellä on allaan vaihtelevasti joku romu,. nyt taitaa olla vuorossa joku -80 luvun helmi, toyota corolla. Eli jos me johonkin joskus mennään koko perheen voimin, mennään kahdella autolla.
Asunnossa ei tällä havaa ole valittamista. Me asutaan ikivanhassa maatalon päärakennuksessa, neliöitä on joku 250 asuttavana, huoneita 7-8 lasutavasta riippuen. tosin osa on asuinkelvottomina remontin vuoksi. Mutta silloin kun nelonen syntyi, me asuttiin 65 neliön kerrostalokolmiossa. Sen asunnon ainoa vika oli pieni parveke (ei vaunut mahtuneet).
Niin ja se pointti? Asioilla on tapana järjestyä :)
musherille voimia! tuo on just niin ärsyttävää..meillä aikanaan kun muutettiin kaksiosta (lapsia oli jo kolme ja kaksi isoa koiraa) tähän isompaan niin mies oli just tuollainen, että ihan sama muutetaan vaan jos hänen ei tarvitse tehdä mitään, silloin kävi kyllä useamman kerran mielessä, ettei tartte sitten hänen edes muuttaa tähän jos kerta niin vastahakoista..no kasvatti vaan omaa selkärankaa ja asennetta, että "kyllä meidän mamma hoitaa".
hyvä andrea! meilläkin mennään tuon kaavan mukaan, että perheessä kaksi autoa eikä kumpikaan millään lailla uudenkarheaa..reissut tehdään pääsääntöisesti niin, että minä kuskaan lapset ja isäntä "koira-autossaan" koiruudet :) nelosen jälkeen isäntä naureskeli, että yksihän tähän vielä mahtuisi kun on hänen autossa paikka vapaana :)
kierto on siinä kohdassa, että tädin pitäisi laskeutua ensi viikolla 6.3..vähän menkkamaista jomottelua alavatsassa ollut eilisen päivän ja pientä kiukuttelua, että taitaa se täti todellakin kyläillä täällä...ei siis ainakaan minkäänlaisia raskausoireita ilmassa..
uhmis kuittaa!
Kinuski ja Misu-78: kolmosta kuumeilessa ja odottaessa oltiin samoissa "ryhmissä". Ja mäkin teidät sieltä muistin. Kinuskin kanssa kolmoset tais olla melkein samanikäiset, lokakuiset? Misun kolmosen ikää en kyl nyt yhtään muista.
Nyt on jo mies ollu suostuvainen pikku neloseen. Tosin hän sanoi, et meiltä puuttuu kesävauva eli puuhiin ei vielä voida ryhtyä. Meillä on esikoinen syntynyt keväällä, kakkonen talvella ja kolmonen syksyllä.
Mies kyllä vähän mietti, kun meillä on vaan neljä makuuhuonetta eli sit ei kaikilla olis omaa huonetta, mut ei mun mielestä lapsilla edes tarvii olla omaa huonetta. Eikä me kyl olla tästä muuttamassa, koska ollaan rakennettu tää talo 2008.
Täytyy tästä lähteä hakemaan esikoinen koulusta.
Onnittelut Myrtti!!!!
Kiva kun tulee lisää plussia ja jatkukoon putki jatkossakin :)
Kinuski, meillekin sanottiin tammikuun km:n jälkeen, et yksi välikierto, eikä pidetty ja heti tärppäs uusiks. Oli eka kerta kun noin sanottiin, ei ees kaavinnan jälkeen kielletty heti yrittämästä, juurikin siksi että ei sinne mitään kiinnity jos ei kaikki ole ok km:n jäljiltä.
Mä voin aikas hyvin, väsyttää, mutta ei häiritsevästi, joskus otan päikkärit. On päiviä ettei oo väliä vaikkei söiskään tiheesti. Yks pidempi migreenikohtaus oli, mut sekin meni onneks ohi kun söi särkylääkettä kuuriluontosesti.
Repäsykipuja on joskus.
Kaheksas viikko alkoi just, kyllä se aika vaan kuluu vaikka alkuun tuntu et ei niin millää :)
Pääsin hiukan helpottamaan sisustusvimmaanikin, meinaa vaan paisua sekin projekti, mutta nyt saa hetken oottaa ja jatketaan taas myöhemmin keväällä.
Autot ja kodit... Meillä on tila-auto josta loppuukin nyt sitten paikat, ei olla aateltu kuitenkaan vaihtaa tänä vuonna autoo.
Taloon muutettiin alle vuos sitten ja ei ole nytkään kaikilla lapsilla omia huoneita, pojilla 5v ja ihan just 4v on yhteinen iso huone ja vauva menee nuorimmaisen kanssa aikanaan yhteiseen. Ei mun mielestä tarvi kaikilla omaa olla!
Me muuten asuttiin reilu vuosi, kun rakennettiin tätä taloa, kaksiossa ja viideskin vauva sinne kuskattiin muutamaks kuukaudeks kun ei talo kerennyt valmiiksi, kun neiti joutui syntymään niin aikaisin, sellanen kuuskytneljä neliöö, repikää siitä huumoria :D Alku meni ihan ok mutta alko se tympiä loppua kohen ja muutettiin keskeneräseen taloon.
wattu
samalla meinigillä mennään: meillä keskimmäiset 5wee ja 6wee tulevat varmaan aina ja ikuisesti jakamaan yhteisen huoneen, nillä kun on samat kaveritkin..varmaan isompana jotenkin sitten jakaa huonetta selkeämmin ja kumpikin pitää huolen omasta puolestaan :) esikoinen asustelee mein katon rajassa (korkeat huoneet) olevassa parvi-tilassa ja nauttii suunnattomasti olostaan siellä hamstereineen ja sinne ei ihan pienin edes heti pääse kun liikkeelle lähtee senverran korkeat on ne rappuset. tällä hetkellä poika siis asuu meidän makkarissa enkä ole hänelle vielä ajatellut omaa huonetta vuosiin. jos nyt pikku5nen tuloo lyhyellä ikävälillä niin sitten tyhjennetään yksi makkari (toimittaa siis tällä hetkellä vaate- ja romuhuoneena) lastenhuoneeksi.
om: tätiä odottelen huomiseksi vieraaksi, täytyy varata pulla ja kahvia ;) ei ainakaan minkäänlaisia raskausoireita ole ilmaantunut tässä kohtaa...
uhmis, joka lähtee nauttimaan ulkoilmasta!
Hieno ilma pihalla, kaikki ovat vissiin uolkoistaneet itsensä? :)
Sain just kuopuksen pihalle ja päiväkahvia hörpin ihan_kaikessa_rauhassa sen kunniaksi :) JA mikälijosko tuo peukku ei olisi riittänyt, lensin lauantaina työpaikalla rappuset alas todella lahjakkaasti. Noi on siis pukkatreille vievät kiviraput, jotka oli hiukkasen jäässä. Nyt mulla on sitten takalistossakin hervoton mustelma ja kylki kipeänä. Käsiin tuli pari uutta haavaa, mutta tikattu peukku sentään pysyi paikallaan. Ja mies venäytti oikeast kädestä yhden sormen lahjakkaasti lauantaina sählyssä. Hän kävi sunnuntaina terkkarissa kuvauttamassa sen, murtumia ei kuulemma ole. Ollaan me aika romua sakkia täällä :D
Uhmikselle piti toteamani, että me mennään siis varsin samoissa päivissä :) Mä odottelen vierailua tälle päivälle. Oireitra ei ole mihinkään suuntaan.. viikko sitten mulla oli olevinaan ovis- tms omituisia oireita, sen jälkeen ei ole ollut mitään ?! Mutta jos kierto olisi sen 28vrk, niin tänään pitäisi siis menkkojen alkaa. Testailujen kanssa odotan varmaan ensiviikonloppuun, mikäli mitään ei kuulu.
Onpas Andrealle sattunut, ja miehelle!
Saadaankohan pian uusia plussia?! jännittää teidän puolesta =)
Tuosta huoneasiasta, siis meillä neljäveet ovat jakaneet huoneen, ja eskarilla ollut oma. Aikuiset ollaan nukuttu tuommosessa olohuoneen syvennyksessä, josta kulku terassille ja jossa ei ole ovea ollenkaan (on siis ulko-ovi, mut ei väliovea olkkariin päin) Siinä ei voi mahd. tulevaa (toivottavasti) vauvaa nukuttaa.
Mutta, vaikka en ole saanut vauvalupaa, enkä uusia huoneita, niin sain uudet tapetit ( ne ei kyloo vielä seinässä) sinne eskarin huoneeseen. Sain sellasen päähänpiston, et tyrkätään lapset samaan huoneeseen nukkumaan ja aikuiset ottaa sen eskarin huoneen, ja tohon syvennykseen tehdään tuleva koululaisen pöytä ja leikkinurkka. Katotaan kuinka alkaa toimimaan...
Paremmalla mielellä Musher
jopa -15 näytti mittari, yllättävän kylmää näin lämpimämmän kelin jälkeen. Oi kevät, tule jo!
Täällä kp2 menossa. Hmph. Mitäs uhmikselle kuuluu?
Hei kaikki!
Mies on vähitellen lämmennyt ajatukseen neljännestä, joten ehkä jossain vaiheessa ...
Huoneista on ollut täällä keskustelua. Meillä kaikki kolme lasta nukkuvat nyt samassa huoneessa, mutta jossain vaiheessa täytyy kyllä muuttaa isompaan asuntoon. Kerrossänkyäkin olemme harkinneet, mutta vielä se on jäänyt puheiden asteelle. Onko kenelläkään teistä muuten kerrossänkyjä, osaatteko suositella hyvää merkkiä?
Onnea kaikille plussanneille, teitä onkin jo ilahduttava määrä! Ja me muut tulemme pian perässä, eikö vain!
Cedarfalls
Moi, jospa minäkin ilmoittautuisin täältä taustalta. Olen lukenut palstaa jo vuosia ja vuonna 2007-2008 kirjoittelin aika paljonkin. Minulla on ollut outoja terveysongelmia joiden takia en ole antanut itselleni lupaa kuumeilla. Nyt minut on kuitenkin terveeksi todettu! Oireeni olivat vain jonkin virustaudin aiheuttamaa josta kesti kauan parantua.
Olen itse 34v ja mies 36v. Lapset: tyttö -97, poika -99, tyttö -02 ja tyttö -08. Haluaisin vielä yhden lapsen mutta mies ei. Katsotaan nyt sitten mitä tässä tapahtuu. Joka tapauksessa, liittyisin mielelläni seuraanne :)
juu..tätihän se kurvasi paikalle sitten päivän kylläkin myöhässä..arvattavissahan tuo oli, pöh! eli nyt kp4 meneillään...
nopea päivitys vaan ennen päivän teatterisessiota!
uhmis
Kiitos tuhannesti teille kaikille tsempityksistä! Ja Nanille suuri kiitos, kun laitoit minut kauniin runon kera omaan "esittelykategoriaan"!
Päivä kerrallaan täällä on menty. Ensimmäinen kunnon vuotopäivä oli kivulias ja vuodin paljon. Muuten vuoto oli kuin menkat+hyytymiä ja nyt näyttäisi siltä, että viikon vuotamisen jälkeen vuoto on loppunut. Ensimmäiset päivät oli kyllä hyvin allapäin olemista. Lapsille yritin olla suht normaalina, mutta iltaisin annoin kyynelten tulla. Mies on tukenut ihanasti ja sanoikin, että kyllä se nelonen meillekin vielä saapuu, kun on oikea aika :) Nyt keskenmeno ei ole enää koko aikaa mielessä, joten pikku hiljaa täältä taas noustaan.
Mielessä kävi, että miksi edes lähdettiin kuumeilemaan enää neljättä. Jos oltaisiin oltu vaan kiitollisia näistä jo kolmesta ihanasta pakkauksesta, niin näin ei olisi käyny. MUTTA eipähän nuo jossittelut johda mihinkään. Vauvakuume jyllää vieläkin voimakkaampana mulla, joten yritys jatkukoot. Yksi kierto odotellaan ja sitten taas uutta yritystä kehiin. Toivottavasti täti tulisi mahdollisimman pian kylään (kerrankin toivon näin). En tajunnut lääkäriltä kysyä, että miten tämä kierto lasketaan. Onko se keskenmenopäivä kp1? Osaatteko auttaa?
Jes Os: Paljon tervetuloa mukaan! Muistan sut, kun kolmosia haaveiltiin ja odotettiin yhtä aikaa. Taidettiin aika samoihin aikoihin plussailla.
Masun kasvattajille hyvää vointia! Miesten "taivuttelijoille" tsemppiä käännytystyöhön! Ja niitä plussatuulia ja tarrasukkia koko joukolle!
kinuski