Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨Suurperhekuumeilijoiden Talvi ¨' * ' ¨:.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä teidät täällä ja lukea kuulumiset! Meillä ei kuumeilla eikä juuri haaveillakaan, mutta kuitenkin tulee vauvapalstoja välillä lueskeltua!

Kaikkea hyvää teille haaveiden kanssa!

meriutu

Vierailija
162/179 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille kuuluu? Ihanaa että on jo kevät vaikka takatalveakin tässä meinaa jo pukata päälle. Mutta valoa on ainakin jo niin paljon enemmän kuin talvella!

Meillä mies ei enää sanonut ehdotonta eitä vauvalle. On siis ehkä mahdollista että vielä muuttaisi mielensä. Ajattelin että syksyllä voisi kierukan ottaa pois. Kävin gynekologilla koska on ollut outoa tiputtelu vuotoa ja hänen mukaansa syy on hormoonikierukan. Papakoe ja kaikki muu oli nimittäin ihan kunnossa. Gynekologi siis suositteli kierukan poistoa. Mutta en halua kärsiä kuukautisista kesällä joten jos syksyyn asti ainakin sen vielä pitäisin.

Vauvakuume on niin kova että on ollut pakko kutoa vauvan sukkia ja lakkeja. Olen selittänyt että annan ne serkulleni joka saa tänä keväänä lapsen. Mutta oikeasti haluaisin ne omalle vauvalle. Nimiäkin olen suunnitellu.

PikkuKeiju : Kyllä neljän kanssa voi matkustella ihan hyvin. Me olemme käyneet kahdella etelänmatkalla sen jälkeen kun neljäs tuli. Nuorimmasta ei paljon tarvinut maksaa kun hän oli vielä sylivauva eikä otettu omaa paikkaa hänelle lentokoneessa. Kallista se toki on ison lauman kanssa. Ei meillä ole ollut varaa mennä nyt pariin vuoteen. Mutta kovasti säästetään että ensi talvena pääsisi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan PikkuKeiju :)

Tein tänään testin ja plussaahan se näytti hyvin selvällä viivalla! En vaan uskalla iloita plussasta yhtään, sillä helmikuun keskenmeno kummittelee mielessä vielä vahvasti. Lisäksi pelkään, että kohtuun onkin jäänyt vielä jotain keskenmenosta ja siksi testikin näyttää plussaa. Raskausoireet on kylläkin nyt todella voimakkaana, joten siinä mielessä näyttäisi ihan hyvältä. Mutta keskiviikkona kuopuksen lääkärineuvolassa vaadin, että saan ultra-ajan. Lopetin varmuuden vuoksi imetyksen. Imetyksellä tuskin oli keskenmenon kanssa tekemistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Taisi olla tälle mammalle kovempi pala kuin taaperolle... Mutta jospa sitä pääsisi taas imettämään marraskuun lopulla :)

Pidättehän peukkuja naiset!

kinuski

Vierailija
164/179 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä on taas hukkunut arkeen niin ettei ole tännekään ehtinyt? ehkä se on tuo orastava kevät ja kellojen siirtäminen kun tuntuu yhtäkkiä että olisi niin kamalasti kivaa tekemistä ilman konetta :)

täti-kurja tekee yllätysvierailuja ja sotkee kirtoa sen minkä kerkiää eli viimeeksi kierto olikin sen 25 tai 26 päivää ja tätiliini aloitti vierailunsa nyt aprillipäivänä! eli uutta yritystä kehiin..

kovin pahoillaan en ole itse ehtinyt olemaan kun nämä neljäkin on oikeestaan aikas ihania ja itse koittaa nauttia heidän aivoituksistaan ja tuon nuorimmaisen taidoista -> opettelee konttamaan ja maailma on niin suuri ja hän löytääkin itsensä mitä merkillisimpiin paikkoihin eli toisaalta ihan mukavaa etttei itse tässä kohden kärvistele raskauspahoinvoinnin kourissa...

mitäs muille?

uhmis ja kp3

165/179 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea Kinuskille !!!

Pidän peukkuja ja kyllä kaikki nyt hyvin menee :)

wattu

Vierailija
166/179 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä kuullostaa, täällä ollaan sormet ja varpaat pystyssä, että pikkuinen jatkaa mukana tuonne marraskuulle :)

ja taas oli joku uusi tullut, tervetuloa :)

on sen verran, etä peukku leikattiin viimeviikon tiistaina, hyvin on tähän asti mennyt. oli mun aikuisikäni eka nukutus.. hiukan jännitti :) ja lääkkeistä meni kyllä polla totaalisen sekaisin.. kotiin (pääsin samana oiltana) määrätyt kipulääkkeet kävi mahan päälle, joten panadolilla ollaan menty. mutta ei toi peukku ole enää yhtään kipeä :) Kipsi kyllähaittaa ihan kaikkea. auton rattiin ei oikein ole asiaa, kuopusta en saa edes turvaistuimeen.. kotihommatkaan ei oikein luista. kirjoittelukan yhdellä kädellä ei kauheasti nappaa, siksi olen lähinnä taustaillut. ensiviikolla on tikkien poisto ja kipsin vaihto, 8.5. kipsin poisto ja saikkua toukokuun lopulle.

kierto näyttäisi vakiintuneen tuohon 27 päivään, hyvä niin :) laskeskelin jo, että jos ensi kierrosta nappaisi, olisi la suunnilleen sama kuin kuopuksesta. eli riski jouluun sairaalassa olisi hyvin suuri, taas. joten koitan passata vielä kuukauden ;)

joko muuten olisi kevätpinon aika? saisiko joku kaksikätinen aikaiseksi ;)

Vierailija
167/179 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andrea: Hyvä, että leikkaus on takana ja pian pääset taas tositoimiin!

Pääsin tänään ultraan. Fiilikset ei ollu kovin korkealla, sillä aamulla alkoi tuhruttaa ruskeaa vuotoa. Mutta mutta: Masusta löytyi siitä huolimatta hyvin pieni vauva-alku, jonka sydän läpätti vimmatusti. Vastasi viikkoja 6+0 kuten itsekin arvelin. Vuodon syytä ei kohdusta löytynyt, joten nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta. Ainakin tällä kertaa pieni oli lähtenyt kehittymään. Ja eikös ole niin, että kun sydämenäänet on havaittu, keskenmenon riski vähän pienenee????

Iloista ja munarikasta pääsiäistä teille :)

kinuski

Vierailija
168/179 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kinuski! Todella ihanaa että sydänäänet jo näkyvitä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset kunnolla nauttimaan raskaudestasi :)

Meillä mies ei enää vastustakaan viidennen lapsen hankintaa :D En tiedä mitä on tapahtunut. Sovimme että poistan kierukan syksyllä ja sitten lapsi saa tulla jos on tullakseen :) Olen ihan innoissani!

Lapsen yritys kuitenkin myös pelottaa. Miksi otan riskin ja hankkiudun taas raskaaksi? Meillä on kaikki hyvin, neljä lasta ja työpaikat. Mitä jos minä tai vauva kuolemme synnytykseen? Miten muut lapsemme kestävät sen? Kestänkö ihmisten arvostelun? Kaikkea tällaista tulee mieleen...

Vierailija
169/179 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffala: Hienoa, että vauvalupa heltisi. Nyt on mitä odottaa.

Valittelin keskenmenoon johtaneessa raskaudessa oireiden puuttumista. Nyt ne ovat vyöryneet päälle sitäkin voimakkaammin. Totaalinen väsymys on koko ajan ja ihan hirveä olo aamusta iltaan. Oksennus ei ole enää kaukana. Hajut ällöttää todella paljon ja en pysty syömään kun muutamaa ruokalajia. Mutta en todellakaan valita. Jospa oireet lupailisi nyt hyvää :) Isommat lapset ihmettelee vaan olotilaani. En tiedä, kuinka kauan pystyn salaamaan asian...

Taidan olla niin rohkea ja hyppään odotuspuolelle joulukuisiin. La on tällä hetkellä 29.11. ja kuopus meni puolitoista viikkoa yli, joten eiköhän sinne joululahjojen puolelle mennä :)

Plussatuulia!

kinuski 6+4

Vierailija
170/179 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisk, iski kevätnuha. Mikä ihana tekosyy loikoilla ja laiskotella pääsiäislomalla kotona.

Soffala, kiva kuulla kannustavia sanoja matkustelusta 4 lapsen poppoolla. Mietinkin, että isoimpien lasten kanssa olisi helppoa matkustaa tästä eteenpäin, ovat niin osaavia ja omatoimisia. Ehkä mielessä vaan pyörii matkustelu kun pienet ovat siinä 1-3 vuotiaita, silloin on enemmän hommaa kaiken suhteen. Mukava kuulla että miehesi on mukana 5. lapsen hankinnassa. Samat asiat on omassa mielessä pyörinyt: jos toiselle vanhemmista käy jotain. Näen itse asian näin: täytyy elää elämä täysillä ja sydäntä kuunnellen. Kaikki kuolemme aikanaan, jotkut ennemmin ja jotkut myöhemmin ja kuoleman jälkeen elämä jatkuu ja kaikki tulevat selviytymään uudesta tilanteesta omalla tavallaan, mutta selviävät kuitenkin. Nuo asiat eivät ole meidän käsissä. Sitä ei elä oikeaa elämää, jos ei uskalla elää kunnolla, sitä elää elämää puolittaisena, heikolla hapella. No jooh, omia filosofisia pohdintoja, toivottavasti niistä on jotain apua pohdintojen keskelle...

Kinuski, suuret onnittelut plussasta! Ihanaa kuulla, että ultrassa näkyi sydämen sykkeet. Toivon kovasti, että kaikki menee tästäkin eteenpäin hyvin, ja pieni pysyy matkassa mukana. Ja tsemppejä pahan olon kestämiseen!

Andrea, jaksuja peukun kanssa, ei mene kauaa, kun pääset taas normaalisti toimimaan käsien kanssa. Uskon kyllä, että yksikätisenä ei ole niin mukavaa olla, sitä varmaan turhautuu usein monen arkisen askareen parissa.

Jo tuossa viime viikolla heitin hanskat tiskiin, ja mietin, että miten sitä kumminkaan jaksaisi neljättä lasta hoitaa. Mies siihen tokaisi että mistä sitä vielä tietää, jos parin kolmen vuoden päästä on helpompi elämäntilanne ja tehtäisiin se neljäs. Miten se nyt näin, että minä negatiivisena ja mies puolustamassa sitä uutta mahdollista tulokasta...

Ja kun mietin elämän helppoutta ja kierukkaa, jos sen pitäisi vielä kesän ja syksyn, kärsisi kaiken kipuilun ja niagaravuodot, ja kun mieheltä kysyin, mitä teen gynellä, otanko pois vai en. Mies sanoi tiukkana ja varmuutta puhkuen, että otat pois!

On tämä vaikeaa, kun mieli reilaa edestakas, ei itsekään meinaa pysyä omissa ajatuksissa mukana: välillä on kova vauvakuume, välillä ei. En osaa päättää mitä haluan muutenkaan minkään asian kohdalla. Ehkä sitä vaan pitää uskaltaa tehdä joku päätös ja elää siitä eteenpäin sen hetkisten olosuhteiden puitteissa; ottaa vastuu valitusta elämänsuunnasta ja loivia elämänvirran mukana parhaalla mahdollisella osaamallani tavalla.

T: Pikkukeiju, joka miettii syntyjä syviä ;)

Vierailija
171/179 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka pitkästä aikaa,massussa nipistelee ja testi näytti se clearblue todella haalean ohuen viivan joten taitaa olla kuvittelua että raskaana olisin,aikaisemmat testit negoja :( tätiä en halua mutta taitaa parin päivän sisällä kurvata kylään. Onnea paljon plussanneille :) ja itsellä toivon todella ettei täti tule vaan kunnon viiva apteekin omaan testiin :) Odottaisin sitä innolla mutta omakin keskenmeno alkaa heti kummittelemaan,tullut rusehtavaa vuotoa 2viikon verran ihan tilkka aina välillä :/ nauttikaa kaikki keväästä ja plussa tuulista :)

Vierailija
172/179 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina ollut aika hiljainen, mutta käynyt lukemassa silloin tällöin. Nyt on tapahtunut niin paljon täällä että on pakko kommentoida :).

Ensinnäkin onnittelut Kinuskille plussasta!! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä tällä kertaa ja kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Tervetuloa kaikille uusille. Ehkä käyntinne on lyhyt :). Andrealle tsempitykset peukun kanssa. Olet jo voiton puolella.

Täällä meno jatkuu kuten ennenkin. Vauva-suunnitelmat odottavat sinne loppuvuodelle aina vaan. Mies yks päivä kysyi jokos tehdään se neljäs, mutta sanoin että lääkärin ohjeen mukaan pitäisi odottaa :). Joten odotetaan nyt vielä ainakin syksyyn asti ennen kuin pilsut jätän pois. Matkakin olisi varattu loppuvuodelle Thaimaahan, ja olisi mukavaa jos siellä sais olla ihan hyväoloisena eikä raskauspahoinvoinnin kourissa :D. Ehkä jätetään pilsut pois juuri ennen matkaa, jospa saisi sitten aikaiseksi ulkomailla "tehtailtu" vauva :).

Eipäs tässä sen kummempia. Oiken mukavaa kevään odotusta ja tietysti plussien odotusta!

Misu78

Vierailija
173/179 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla lueskelin ketjua ja tuli mieleen kysellä josko täällä olisi sektion kokeneita äitejä.

Meillä ei varsinaisesti tällä hetkellä kuumeilla, mutta mahdollinen nelonen on mielessä aina silloin tällöin.

Meillä kaikki kolme on syntyneet sektiolla ja kysyisinkin siis onko joukossanne ketään muuta useamman sektion kokenutta?

Alunperin haaveissa oli ainakin 4-5 lasta mutta kun toinenkin odotus päättyi sektioon niin suurperhe haaveet siirrettiin syrjään. Oltiin ajateltu että kolme sektiota on maksimi vanhan suosituksen mukaan, mutta olen kuullut tarinoita jopa kuudesta onnistuneesta sektiosta. (?)

Mietityttää leikkauksen riskit, se että itselleni tapahtuu jotain ja lapset menettävät äitinsä.

Ainakin miehelle varmaan riittäisi hyvin nämä kolmekin. Saattaisi kuitenkin innostua vielä jos vaan tuntuisi että uskallamme...

Vierailija
174/179 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sassuliinan testauksessa kävi? Toivottavasti viiva on vahvistunut!

Kolmenmussunmamma: Itse eo ole synnyttänyt sektiolla, joten en osaa kysymykseen vastata.

Täällä raskausoireet on todella voimakkaat: väsy 24h, mikään ei maistu ja oksennan iltaisin ja jopa päivisin. Mun oli jopa pakko kertoa isommille lapsille raskauksesta, kun olivat jo huolissaan, mikä mua vaivaa. Oireista huolimatta mieli ei ole rauhoittunu, sillä ruskeaa vuotoa tulee edelleen joinakin päivinä. Kaava tuntuu menevän näin, että yhtenä aamuna ja aamupäivänä vuotaa, sitten on pari vuodotonta päivää ja taas vuotopäivä. Todella outoa. Yritän kuitenkin luottaa enemmän oireisiin. Eihän tässä muutakaan voi.

Mukavaa viikonloppua!

kinuski ja neliapila 7+2

Vierailija
175/179 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat siis alko oikein kunnolla joten haamu oli haamu :( entiset lapset minulla kaikki haamuja + se yks keskenmeno.

Täällä on yksi ainakin sektion konenut äiti, poika syntyi perätilantakia rv 37 sektiolla. ihan ok kokemus mutta kipu sen jälkeen inhottava verrattuna normi synnytykseen joita on 3 takana.eli vain yksi sektio takana.

Nyt odotellaan menkkojen loppumista jotta pääsis uuteen yritykseen ja samalla plussaa toivoen kaikille edelleen :=)

176/179 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kaks sektiota, yksikkö ja tuplaraskauksista. Viimeks tuplien sektiosta lekuri sanoi, et kohtu yhden raskausen kestää, mut ei synnytystä. Kuitenkin kuumeilen neljättä, enkä osaa mahdollista raskautta pelätä...

Vierailija
177/179 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin näen itseni neljännen lapsen äitinä vuonna 2013 :) Eli hirmuinen vauvakuume jostain kulman takaa tökkii kepillään ja kiusaa. Edelleen pohdin ja mietin ja pohdin ja mietin...

Ehkäpä kallistun kierukan poistoon ja nautin kesästä ja syksyllä miettisin uudelleen raskautumismahdollisuutta ja voisin ottaa vastaan kevät- tai kesävauvan! :)

Mietin, että jos tänä- tai ensivuonna saisi neljännen (tänävuonna se ei tosin taidakaan olla mahdollista...) niin lasten ikäerojen puolesta neljännen tulo olisi paras mahdollinen: kuopus pääsisi hyvin mukaan muiden leikkeihin ikänsä puolesta. Jos 4. tulisi paljon myöhemmin, muilla isommilla olisi jo ihan omat jutut ja pienin jäisi ruikuttamaan isin ja äidin leikkiseuran perään jatkuvasti. Nyt jo huomaa, että meidän esikoinen ei niin jaksaisi leikkiä pienimmän kanssa, ottaa kyllä seurakseen huoneeseen niin että antaa pikkuisen seurata isomman leikkejä. Lähinnä keskimmäinen, joka 2,8 v vanhempi, leikkii taas todella paljon meidän kuopuksen kanssa. Eli näin järkeilin, että meidän 3. leikkisi varmaan sitten tulevan 4. kanssa mielellään, kun kaksi isointa jo menee kavereineen ulkona. Joo, eli neljäs vaan pian kehiin! :D

Itsellä ei sektion suhteen kokemusta, kun siitä kysyi jokunen. Olen kuullut tai lukenut kyllä tapauksista, jossa 4 lasta, jotka kaikki syntyneet sektiolla.

Vierailija
178/179 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin uuden keväisen pinon meille!

Huomasin, että joitakin tietoja sieltä varmasti puuttuu... mutta siirrytäänhän kevätaikaan, tervemenoa talvi, pimeys ja kylmyys! :)

Vierailija
179/179 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt Kolmenmussunmammalle :). Eli mulle on tehty 3 sektiota, joista viimeinen joulukuussa 2010. Lääkäri antoi lupaa neljänteen raskauteen kun kohtu oli vielä hyvässä kunnossa. Käski kuitenkin odottaa pari vuotta ennen uutta raskautta, joten täällä yritetään nyt jaksaa vuoden loppuun ennen kuin yritystä aloitetaan :). Jokaisen sektion jälkeen katsotaan kestääkö kohtu mahdollisesti uuden raskauden, ja lupaa annetaan jos näyttää hyvältä. Jos kohtu rupee olemaan tosi ohut tai arpeutunut, suositellaan ettei enempää raskauksia tulisi. Aikaisemmin oli kyllä se 3 sektion raja, mutta se on siis muuttunut ja sektioita voi olla periaatteessa kuinka monta tahansa kunhan kohtu kestää. Eli se on aina tapauskohtaista ihmisestä toiseen. Itse olen parantunut sektioista tosi hyvin, eikä kipukohtia ole ollut. Ainoa miinus on, että arpikohdan iho on vähän puutunut, mutta ei se mua haittaa. Toivottavasti voitte hankkia vielä ihanan vauvan :).