YLE:n vaalikone (käykääs tekemässä) ja kertokaa tulos
Mulla ykkösenä 77% Paavo Arhinmäki ja perällä Sauli Niinistö 37% (Sari Essayah 38%)
Kommentit (43)
3. Väyrynen
4. Soini
5. Lipponen
6. Biaudet
7. Niinistö
8. Essayah
Haavistoa olin päättänyt äänestää jo ennen vaalikoneen tekoa.
Haavisto 70%, Arhinmäki 69% nämä oli ihan odotettuja, mutta kolmas Väyrynen(!?) 66%
Niinistöä ajattelin äänestää, Soini oli yllätys... Mutta olivathan nuo kysymykset sellaisia, että erot oikeiston ja vasemmiston ehdokkaiden välillä saatiin niillä suuriksi. Soini ei kyllä ole kakkossuosikkini, vaan ehkä Biaudet..? Kolmosena tosin vaalikoneen perusteella oli Haavisto, ei mahdoton vaihtoehto hänkään.
Toisena Haavisto. Häntä en ikinä voisi kuvitellakaan äänestäväni. Ylen vaalikoneen kysymykset ovat paljon suppeampia kuin esim Hesarin kyselyssä. Hesarin koneesta sain tulokseksi Essayahin ja Soinin ekoina.
Soini, Essayah, Haavisto.
Taidan äänestää Haavistoa, vaikka olen ilmeisesti henkinen perussuomalainen. Alun perin olin ajatellut äänestää Niinistöä.
1. Haavisto
2. Biaudet
3. Arhinmäki
Soini ja Niinistö tasapisteillä tokavikana, Essayah viimeisenä.
Niinistöä olin ajatellut äänestää mutta ääni alkaa kallistua Haavistolle.
Luitteko muuten tämän Anssi Kelan avoimen kirjeen?
http://www.anssikela.com/2011/12/08/avoin-kirje-pekka-haaviston-kannatt…
Haavistoa koko ajan ykköseksi vaikka olin melko eri mieltä asioista. Jotenkin "tasapainotettu" kone?
Äänestän Niinistöä, jonka kanssa olin täysin samaa mieltä vaikka vaalikone prosentuaalisesti väitti muuta.
Olis kiva...
Jos siis on aloitus jossa pyydetään tekeen joku nettijuttu, olis mitä kohteliainta jos viestissä olis myös ko nettijutun linkki.
Paavo Arhinmäki 78%
Pekka Haavisto 71%
Eva Biaudet 69%
Seuraavana sitten persekuningas Timo Soini 58%, oikeistopaskat jäivät jonnekin kauas.
Aion äänestää Biaudet'ta. Meidän suvussa ei ole vielä koskaan äänestetty vasemmistoa...
Haavisto ykkösenä yli 80%, ja häntä äänestänkin. Hesarin vaalikoneessa Haavisto oli mulla vasta seitsemäs.