Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkolasit vanhuksilla.

Vierailija
10.05.2025 |

Tarvitseeko vanhusten eli yli 50 vuotiaiden käyttää aurinkolaseja?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silmälaseissa fototrooppiset linssit, enkä tulisi toimeen ilman. Luultavasti tarvitsen niitä loppuiän, silmät eivät vanhetessaan parane.

M65

Vierailija
2/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suncoverit, eli silmälasien päälle laitettavat aurinkolasit. Totta ihmeessä tarvitsen aurinkolaseja auringonpaisteessa esim. ajaessa. N76

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap kuolee nuorena ja tyylikkäänä, joten tämä kysymys on täysin irrelevantti. Bye bye!

Vierailija
4/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut, vaikka sain viimeksi silmälaseja hankkiessa "kaupan päälle" aurinkolasit voimakkuuksilla, niin en ole viitsinyt niitä juuri käyttää, paitsi pari kertaa kokeillut, että toimii ja näkeekin niillä. Ehkä autolla ajaessa olisi hyvät ja aluksi ne olikin autossa mukana, mutta eihän niitä viitsinyt alkaa vaihtamaan eestaas normilasien kanssa ja talvella toin kotiin. Siellä kai ne jossain laatikossa köllöttelee odottamassa käyttöä. En oikeastaan koskaan ole juurikaan käyttänyt aurinkolaseja, ei ole tuntunut tarpeelliselta.

Vierailija
5/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 5kymppiset vaan haikailevat nuoruuden perään ja pitävät auringonpaisteella arskalaseja näyttääkseen nuoremmilta.

Tämänkö halusit kuulla?

Vierailija
6/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee, silmät on hyvä suojata oli ikä sitten mikä tahansa jos aurinko porottaa täysillä

Vierailija
7/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minä en ole koskaan käyttänyt. Klipsit, malli Irwin on hyvä. Ne saa yhdellä kädellä laitettua kun ajaa autoa. Terassilla alkuillasta klipsi alas, loppuillast nostetaan otsalle ja lauletaan karaokea.

Vierailija
8/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on sanottu laissa, en nyt muista pykälää, mutta kaikkien 50 vuotta täyttäneiden pitää alkaa käyttää aurinkolaseja sekä sisä- että ulkotiloissa. Jos et käytä, eka kerrasta tulee sakko, seuraavasta tuleekin jo vankeutta. 

Vierailija
9/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50-v. on vasta keski-ikäinen, eikä vanhus.

Vierailija
10/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä näitä siristelijöitä, jotka eivät arskoja suostu käyttämään. Silmät kyllä kannattaa suojata uv-säteilyltä.

Vierailija
11/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän neljän vuoden päästä 50v enkä kyllä ajatellut lopettaa aurinkolasien käyttämistä. Ap on todella idioottimainen trollaaja.

Mulla on herkät silmät ja kärsin aurallisesta migreenistä. Todellakin käytän aurinkolaseja.

Vierailija
12/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa pitäiskö niitä nyt sitten alkaa käyttämään vaikka ei viitsisi mutta kaikenlaista pikku vaivaahan sitä vanhuksena joutuu viitsimään.

Vierailija
13/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata aurinkolasit vahvuuksilla kun näkö iän myötä heikkenee...

Vierailija
14/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä näitä siristelijöitä, jotka eivät arskoja suostu käyttämään. Silmät kyllä kannattaa suojata uv-säteilyltä.

Kannattaako todella olla jatkuvasti aurinkolasit päässä? Kannattaako vauvojen silmät suojata uv-säteilyltä?

Vierailija
15/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä kysymys. Vanhuksilla on herkemmät silmät. Tarvitsevat aurinkolaseja paljon enemmän kuin nuoret.

Vierailija
16/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosi hankalaa ajaa kirkkaassa auringonpaisteessa autoa, jos ei ole aurinkolaseja. 60+

Vierailija
17/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä kysymys. Vanhuksilla on herkemmät silmät. Tarvitsevat aurinkolaseja paljon enemmän kuin nuoret.

Mulla on kyllä aina ollut herkät silmät. Pimeällä ajaminen on inhottavaa kun vastaan tulevien autojen valot häikäisee niin pahasti silmiin vaikka kuinka yrittäisi katsoa sivuun. Lisäksi peilien kautta häikäisee takana ajavan valot vaikka ei peileihin tuijottaisi. Lisäksi mulla on aurallista migreeniä kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin. 

Vierailija
18/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on vanhus? 60+ nuori

Vierailija
19/20 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on vanhus? 60+ nuori

Sinä