Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko kukaan muu näin

Vierailija
13.12.2011 |

Ajatteleeko kukaan muu että vanhemmat on monesti ite vastuussa lapsena köyhyydestä. Työttömyyttä, sairauksia ja muita ei voi ennakoida ja silloin tuet on paikallaan mutta kyllä osa on vaan niitä jotka ei yritäkään ite säästää tai edes etsiä töitä vaan jotka on käsi ojossa vaatii ja pitää itsestään selvänä että rahat kaikkiin ´ruokiin, lahjoihin jne tulee muilta ja suorastaan suuttuu, jos lahjan arvo ei olekaan mitä ite haluaa. Yhteiskunta nähdään lopttomana rahakaivona josta voi onkia rahaa tekemättä mitään vastapalvelusta. Oikeasti nämä rahat on tarkoitettu niille joilla ei ole mahdollisuutta käydä töissä, esim sairaat, vammaiset ja työkyvyttömät.

Mekään kaksi töissäkäyvää ei voida ostaa kalliita konsoleita lapsillemme. Verottaja vie välistä ja kuna maksetaan pakolliset työmatkat, vuokrat (ei saada tukia), ruuat (ei saada tukia), päivähoitomaksut (kalleimmman luokan mukaan kun molemmat töissä) ei rahaa jää ylimääräistä. Kyse on myös omista valinnoista. Monikin köyhäilijä saa tukia ja tulonsiirtoja niin paljon että käteen jää enemmän kuin niillä jotka käy töissä. Raha menee tupakkaan, kaljaan, valmisruokiin jne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittämättömyyttä

Vierailija
2/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele noin.

Toki me olemme itse vastuussa elämästämme, ja valinnoistamme, mutta joskus on niin, että tapahtuu itsestä riippumattomia asioita, ja ollaan tukien viidakossa köyhyydessä, ja lapsetkin ovat siinä mukana, valitettavasti.

En myöskään ole kateellinen niille, jotka saa tai jotka elää = joutuu elämään erilaisten kela-etuuksien ja tukien varassa.

En katso, että minä tässä palkallani kituutan ja joku toinen makaa ja nostaa ilmaista rahaa, minun veromarkoistani.

Yhteiskunta olemme ME, me kaikki ihmiset tässä. Sivistynyt ihminen ja hyvä yhteiskunta pitää huolta heikommistakin. Se myös estää ja ehkäisee rikollisuutta.

Olen aikoinaan opiskellessa kahden lapsen yh:na ollut varmasti jonkinlainen yhteiskunnan loinen muiden silmissä. Olen iloinen, että aikoinaan sain ne vähät tuet ja avut mitä nyt sain.

Lapseni ovat nyt aikuisia, ja molemmat töissä + opiskelevat.

Toivon, ettei yhteiskunnan asenne muutu enää tämän kylmemmäksi, ja että pystyisin samaan saattamaan nämä nuoremmatkin, talous on tiukalla ja tukia ja etuuksia nostetaan kun ei muuten onnistuisi.

Kaikki pienituloiset ja tukien varassa elävät eivät ole yhteiskunnan luusereita vaan joukossa on myös pienituloisia jotka kasvattaa yhteiskuntakelpoisia ihmisiä veronmaksajiksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa ajatella toisten asioita noin pitkälle. Omissakin riittää tekemistä.

Vierailija
4/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan itse vastuussa -kukas sitten?

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja seuraavakin sukupolvi.

Ja niin sen kuuluu ollakin.

Vierailija
5/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa aatella oletteko itse saamapuolella? Ei silloin huvítakkaan ajateela niin pitkälle, että kuka ne tuet kustantaa. Helpompi on ajatella että ne vaan tulee jostain.

Mitä te aajattelette jotka olette maksupuolella?

Vierailija
6/6 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa aatella oletteko itse saamapuolella? Ei silloin huvítakkaan ajateela niin pitkälle, että kuka ne tuet kustantaa. Helpompi on ajatella että ne vaan tulee jostain.

Mitä te aajattelette jotka olette maksupuolella?

joten saamapuolella ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi