Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten Joulu voi tehdä taloudellisesti tiukkaa??

Vierailija
13.12.2011 |

Meillä 2 lasta 2v ja 5v. Laitoin puolen vuoden ajan 20e säästöön eli 120e saatiin kasaan ja niillä ostimme lahjat:

2v

-Brio-leikkiliesi (tarjouksessa 25e)

-nukenrattaat (tarjous 15e)

-Jättipehmo nalle (15e)

-karkkia (5e)

5v

-Kids Wood-junarata (19e)

-duplo iso poliisiauto (tarjous 15e)

-paloasema (tarjous 22e)

-karkkia (5e)

Jokainen pystyy varmasti laittamaan 20e kuussa säästöön tai vaikka 10e vuoden ajan. Ei sitä silloin vararikkoon mennä!

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20 Jeesus katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi: "Autuaita olette te köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.

21 Autuaita te, jotka nyt olette nälissänne: teidät ravitaan. Autuaita te, jotka nyt itkette: te saatte nauraa.

22 "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

23 Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.

Voi teitä, rikkaat!

24 -- Mutta te rikkaat -- voi teitä! Te olette jo onnenne saaneet.

25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset! Te näette vielä nälkää. Voi teitä, jotka nyt nauratte! Te saatte surra ja itkeä."

Vierailija
22/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta 2v ja 5v. Laitoin puolen vuoden ajan 20e säästöön eli 120e saatiin kasaan ja niillä ostimme lahjat: 2v -Brio-leikkiliesi (tarjouksessa 25e) -nukenrattaat (tarjous 15e) -Jättipehmo nalle (15e) -karkkia (5e) 5v -Kids Wood-junarata (19e) -duplo iso poliisiauto (tarjous 15e) -paloasema (tarjous 22e) -karkkia (5e) Jokainen pystyy varmasti laittamaan 20e kuussa säästöön tai vaikka 10e vuoden ajan. Ei sitä silloin vararikkoon mennä!

Duplot ja puujunarat on ennemmänkin 2v juttuja kuin 5v. Yleensä sen ikäiset leikkii jo pikku Legoilla ym. isompien jutuilla. Vai eiköhän saa ikäisiään leluja ettei pikkusisarus tule kateelliseksi tai laita niitä suuhunsa?

On myös rakennellut pikkulegoilla, mutta ne pysyy huonommin kasassa ja rakennelmat hajoavat. Siksi hän rakentelee mieluusti Duploista linnojaan.

Olemme sukulaisten kanssa sopineet, että jokainen ostaa lapsille vain yhden edullisen lahjan, sillä muuten olemme hukassa tavaramäärän keskellä. Nyt kun kaikki ostavat yhden lahjan niin jokainen laosi saa silti 10 pikku pakettia. Aikuisille emme osta mitään. Sille emännälle viemme joulutähden, joka järjestää vuorostaan aattoaterian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin pienille vielä, great.

Vierailija
24/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisille ostetaan lahjoja?

Me emme ole aikuisten kesken vaihtaneet lahjoja viiteen vuoteen. Meille kaikille (vanhemmille, tädeille, sedille ja isovanhemmille) on tärkeintä nähdä lasten iloiset ilmeet, kun he avaavat pakettejaan. Ei aikuiset ihmiset enää mitään tarvitse.

kyllä meillä on tapana ostaa jotain kummilapsille. Ja nimenomaan, koska en osta aikuisille, haluan ostaa sitäkin enemmän lapsille, myös niille ystävien lapsille.

Vierailija
25/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin pienille vielä, great.

Oletkos niitä hysteerikkoja, joiden lapset ei saa edes siellä tarhassa/koulussa sitä nallekarkkia kun joku tuo synttäripäivänä?

Lapsiraukkojasi.

Vierailija
26/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä ketään kenellä EI kävisi. Ostettu joulusiivous on täällä päin ihan normaalia. ja joulukukat myös.

Onneksi, mahtaa olla kädetöntä porukkaa.

Vierailija
27/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta vain joitain viestejä. On eri asia suunnitella ja säästää ja sitten joutua yllättävän sairastumisen tms. takia perumaan suunnitelmat kuin että ei ikinä yrittäisikään suunnitella ja säästää. Vai hajoaako teillä joka vuosi joulun alla tiskikone ja pyykkikone tai koko talo palaa? Teillä on myös hämmästyttävä luonnonvoima nimeltä teini-ikäiset. Aina pienten lasten vanhemmille vingutaan, että sitten sinäkin tomppeli ymmärrät, kun lapsesi on teini... Meillä on teini, joka toivoi meiltä joululahjaksi yhtä kirjaa, maksoi alle 15 e. Täytyykin kertoa hänelle, että nyt häntä aletaan kiusata, ei ehkä muuten ymmärtäisi.

Vierailija
28/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä ketään kenellä EI kävisi. Ostettu joulusiivous on täällä päin ihan normaalia. ja joulukukat myös.

Onneksi, mahtaa olla kädetöntä porukkaa.

puolella käy siivooja. Ja sitä siivoomista lapsiperheissä riittää, siivooja yleensä siivoaa ne pinttyneet nurkat, mutta se päivittäinen siivoaminen jää silti jäljelle, oikein on reipasta ja osaavaa porukkaa. Siivooja käy siksi, ettei pitkien ja vaativien työpäivien päätteeksi enää tarvitse stressata kodin puhatudesta- minusta vähintäänkin viisasta- kun on lapsia ja jos moelmmilla on vaativa työ, niin siinä on jo ihan tapeeksi. Tänä päivänä ei kai enää kenenkään tarvitse päteä kaikkivoipaisuudella ja superjaksamisella? Työelämät kun tuppaa usein jo vaatimaan vähän liikaakin. Toisekseen siivoojan käyttäminen on erittäin hyvää työllistämistä näinä huonoina aikoina. En ymmärrä ollenkaan ylemmyydentuntoista mielipidettäsi. Kyllä me kaikki osataan siivota ja erinomaisuudellamme päteä, mutta viisautta on ostaa helpotusta jos vain voi. Ja se jolta ostetaan, saa samalla myös työtä.

Pitäskö sun vähän päivittää asenteitasi tähän päivään?

Vierailija
29/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi ainoa perhe, jossa EI käy siivoojaa.

Meillä on käynyt reilut 10 vuotta, jo ennen lapsia, kahden viikon välein.

Vierailija
30/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on 4 teiniä/opiskelijaa ja lisäksi 4-5 muuta lahjottavaa lasta... ja toiveet (kuten kaikilla muillakin) Wii:tä, kännykkää (touch tietty), harrastusvälineitä, lahjakortteja vaatekauppaan, kodinkoneita omaan ensikotiin yms yms... 150€/omat lapset ja 50/muut on pikkuraha....

Ja n 100€ säästäminen per kk ei enää olekaan niin helppoa... Lisäksi tuohon tietty ruuat jouluksi, syöjiä 8 2 päivänä.

Vierailija
31/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kuule aika monta on. Itse on yh ja vanhempainvapaalla kotona 1v2kk pojan kanssa. Kerropa mulle, miten saan 20e säästöön joka kuukausi, kun käteen jää vuokran jälkeen 450e?

olet oikeutettu toimeentulotukeen noilla tiedoilla.

kuin 250e ja siitä siirrän joka kuukausi 40e säästötilille. Teillä taidetaan yh-taloudessa elää aika leväperäisesti!

hienoa et pärjäät niin että on vielä varaa arvostella muitakin-mutta ei noilla summilla oloe oikeesti mitään tekemistä normielämän kanssa jossa on harrastavat koululaiset, puhelimet, autot-ilman sen kummempaa pröystäilyä, rahoja lasken minäkin, mutta siis noilla summilla eläminen on kyllä köyhäilyjen köyhäilyä. Ei yksikään normaali, työssäkäyvä perhe, vaikka olisi kuinka säästäväinen, tule tuollaisella summalla toimeen, ainakaan suuressa kaupungissa. Elämänne täytyy olla hyvin pientä ja rajoittunutta. Hienoa et olet motivoitunut sitä elämään, mut älä nyt sentään muita leväperäiseksi hauku

Jep. Anteeksi, mutta sinä jolla jää 250e kuussa käteen vuokran jälkeen, niin miten te tulette toimeen niinä kuukausina kun tulee sähkölasku? Itselle juuri mätkähti luukusta 85 euron sähkölasku. Ja kyllä, mä laitan tuosta 450 eurosta juuri näitä varten 20 euroa kuussa sivuun. Tässä kuussa on nyt jo tullut myös lääkekuluja lähemmäksi 100 euroa, koska ollaan pojan kanssa sairastuttu mykoplasmaan. Väitätkö vielä, että elän leväperäisesti? Tai no, sähän varmaan edelleenkin saisit tilanteessani tuosta 250 eurosta 40 euroa talteen ja pärjäisit sitten 20 eurolla koko kuukauden. Jep jep.

Vierailija
32/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kerroksen väki; toisille on itsstäänselvyys siivooja, toisen tappelee keskenään siitä kumpi on parempi, se joka säästää 250e;stä vai se joka 450e;stä...

Ja se mikä mun mielestäni on huolestuttavaa on se, että nuo melko köyhät, eivät vaikuta lainkaan kiinnostuneelta parantamaan olojaan vaan nokkivat toisiaan siitä kuka on paras köyhä. Ihan jo lasten tulevaisuuden vuoksi kannattais oikeasti miettiä mihin energiansa laittaa- sillä koululainen/nuori, jonka perhe elää 250e;llä kuussa saattaa asiasta kärsiä... Mä en oikeesti usko et kukaan voi elää mitenkään valoisasti 20e;llä kuussa. Ja sen ja kerskakulutuksen välissä on paljon hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
33/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kerroksen väki; toisille on itsstäänselvyys siivooja, toisen tappelee keskenään siitä kumpi on parempi, se joka säästää 250e;stä vai se joka 450e;stä...

Ja se mikä mun mielestäni on huolestuttavaa on se, että nuo melko köyhät, eivät vaikuta lainkaan kiinnostuneelta parantamaan olojaan vaan nokkivat toisiaan siitä kuka on paras köyhä. Ihan jo lasten tulevaisuuden vuoksi kannattais oikeasti miettiä mihin energiansa laittaa- sillä koululainen/nuori, jonka perhe elää 250e;llä kuussa saattaa asiasta kärsiä... Mä en oikeesti usko et kukaan voi elää mitenkään valoisasti 20e;llä kuussa. Ja sen ja kerskakulutuksen välissä on paljon hyviä vaihtoehtoja.

No kiitos tästäkin yleistyksestä. Olen menossa vuodenvaihteesta takaisin töihin, jossa palkka n. 3000e/kk.

T: se vanhempainvapaalla oleva yh, jolla jää 450e/kk käteen vuokran jälkeen.

Vierailija
34/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sulta kai jo aiemmin: miten voi olla noin pienet tulot? Etkö ole hakenut toimeentulotukea??

Vierailija
35/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kerroksen väki; toisille on itsstäänselvyys siivooja, toisen tappelee keskenään siitä kumpi on parempi, se joka säästää 250e;stä vai se joka 450e;stä... Ja se mikä mun mielestäni on huolestuttavaa on se, että nuo melko köyhät, eivät vaikuta lainkaan kiinnostuneelta parantamaan olojaan vaan nokkivat toisiaan siitä kuka on paras köyhä. Ihan jo lasten tulevaisuuden vuoksi kannattais oikeasti miettiä mihin energiansa laittaa- sillä koululainen/nuori, jonka perhe elää 250e;llä kuussa saattaa asiasta kärsiä... Mä en oikeesti usko et kukaan voi elää mitenkään valoisasti 20e;llä kuussa. Ja sen ja kerskakulutuksen välissä on paljon hyviä vaihtoehtoja.

No kiitos tästäkin yleistyksestä. Olen menossa vuodenvaihteesta takaisin töihin, jossa palkka n. 3000e/kk. T: se vanhempainvapaalla oleva yh, jolla jää 450e/kk käteen vuokran jälkeen.

lähinnä tarkoitin tuota 250e;llä porskuttavaa ja toisia halventavaa henkilöä. Tällä palstalla on usein huomannut että mitä köyhempää niin sen tyhmempiin asioihin jää jankuttamaan, sen sijaan et oikasti viitsisi tilanteelleen jotain tehdä. Kiva et sulla on hyvä työ:)

Vierailija
36/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta 2v ja 5v. Laitoin puolen vuoden ajan 20e säästöön eli 120e saatiin kasaan ja niillä ostimme lahjat:

2v

-Brio-leikkiliesi (tarjouksessa 25e)

-nukenrattaat (tarjous 15e)

-Jättipehmo nalle (15e)

-karkkia (5e)

5v

-Kids Wood-junarata (19e)

-duplo iso poliisiauto (tarjous 15e)

-paloasema (tarjous 22e)

-karkkia (5e)

Jokainen pystyy varmasti laittamaan 20e kuussa säästöön tai vaikka 10e vuoden ajan. Ei sitä silloin vararikkoon mennä!

KAIKKI menee pakollisiin menoihin. Siitä on turha kenenkään alkaa vääntään mitään, sillä tässä on kaikki ylimääräinen otettu jo pois.

Vierailija
37/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sulta kai jo aiemmin: miten voi olla noin pienet tulot? Etkö ole hakenut toimeentulotukea??

En ole hakenut, koska olen todennut pärjääväni tämän tietyn ajan näin, ja mulle se on kunniakysymys. Olen esim. saanut ystävältä lastenvaatteet käytettynä ja käytän kestovaippoja. Ruuasta en tingi lapsen suhteen, mutta mulle henk. koht. on aivan sama syönkö jokusen päivän kuukaudesta kaurapuuroa.

Lisäykseni vielä edelliseen viestiini, niin ihan periaatteesta olen hoitanut lasta kotona siihen asti kunnes hän on 1.5-vuotias. Jokusen satasen sain myös säästöön äitiyspäivärahoista. Nyt siis palaamassa töihin, ja palkka lähemmäksi 3000e/kk. Ja se tulee nousemaan, koska väittelen ensi vuonna. Pitää kyllä myöntää, että tämän kauempaa en tätä kitkuttelua olisi jaksanut enää.

Vierailija
38/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kerroksen väki; toisille on itsstäänselvyys siivooja, toisen tappelee keskenään siitä kumpi on parempi, se joka säästää 250e;stä vai se joka 450e;stä... Ja se mikä mun mielestäni on huolestuttavaa on se, että nuo melko köyhät, eivät vaikuta lainkaan kiinnostuneelta parantamaan olojaan vaan nokkivat toisiaan siitä kuka on paras köyhä. Ihan jo lasten tulevaisuuden vuoksi kannattais oikeasti miettiä mihin energiansa laittaa- sillä koululainen/nuori, jonka perhe elää 250e;llä kuussa saattaa asiasta kärsiä... Mä en oikeesti usko et kukaan voi elää mitenkään valoisasti 20e;llä kuussa. Ja sen ja kerskakulutuksen välissä on paljon hyviä vaihtoehtoja.

No kiitos tästäkin yleistyksestä. Olen menossa vuodenvaihteesta takaisin töihin, jossa palkka n. 3000e/kk. T: se vanhempainvapaalla oleva yh, jolla jää 450e/kk käteen vuokran jälkeen.

lähinnä tarkoitin tuota 250e;llä porskuttavaa ja toisia halventavaa henkilöä. Tällä palstalla on usein huomannut että mitä köyhempää niin sen tyhmempiin asioihin jää jankuttamaan, sen sijaan et oikasti viitsisi tilanteelleen jotain tehdä. Kiva et sulla on hyvä työ:)

Kiitos. :-)

Vierailija
39/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä nuoripari kehuskeli, että ovat saaneet 5 lasta kuudessa vuodessa. Mielenkiinnolla luin ensin sitä kertomusta. Mutta sitten alkoi tökkiä. Olivat muuttaneet muistaakseni Tampereelle kun saivat sieltä tarpeeksi ison asunnon.

Ja miehellä ei ollut siellä töitä ja nainen oli mielellään kotiäitinä, eikä hänellä ollut kiirettä töihin.

Lisää halusivat lapsia vielä. Eli halusivat lisää yhteiskunnan elätettäväksi. Miettikääpä tätäkin paria. Kumpikaan ei aio päivääkään elämässään töitä tehdä. Silti on kaksikerroksinen iso vuokra-asunto, mihin maksetaan avustuksina vuokra. Sossu maksaa elämisen ja muut tuet päälle.

Sitten vingutaan, että on tiukkaa. Hei haloo, järjenkäyttö sallittua myös.

Vierailija
40/117 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niillä, joilla ei ole aikaa siivota tai niillä, joilla ei ole aikaa käydä töissä riittää silti aikaa mokomaan paskanjauhamiseen älyvapaalla palstalla jonninjoutavasta aiheesta josta ei voi päästä yksimielisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan