Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa ystäväni neuvoja lapseni kanssa!

Vierailija
13.12.2011 |

Jos hänellä on todella helppo vauva ja minulla haastavan luonteen omaava leikki-ikäinen, niin kiitos ei tarvitse neuvoa minua koska mitään auktoriteettia ei ole, ja lisäksi neuvot kaikessa tärkeilyssään vituttavat. Hän pitää kaikkea omana ansionaan, vaikka selvästi näkee, että lapsi on se ns. helppo tapaus.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollenkaan?

Sinänsä mä tajuan ton että ärsyttää. Mulla on miespuolinen kaveri, jäänne lapsuudenajoilta, joka on lapseton ja ns. vanhapoika. Sei tuntuu tietävän kyllä kaiken lastenhoidosta ja kasvatuksesta, ihan vauvasta teini-ikäisten juttuihin. Vitsit että osaa välillä ärsyttää, varsinkin kun tulee mieleen että toi ei oikeesti kyllä tajua mitään!

Vierailija
2/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näitä ystäviä useita. Sadattelen mielessäni ja koitan kestää.

Tiedän kuitenkin etteivät tarkoita pahaa neuvomalla, yrittävät vain auttaa.

Jaksamisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsettomuuden katkeroittamaa siskoa.

He neuvovat tauotta. Ja jutut ovat täysin järjettömiä, tyyliin "viisivuotiasta ei saa panna pukemaan itse, kun se traumatisoituu".

Revipä siitä!

Vierailija
4/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tälläinen kaikkitietävä ystävä. Odotan itse esikoistani joten tottahan se on että en lastenkasvatuksesta ymmärrä tuon taivaallista, mutta kyllä siinä vaiheessa kun 4-vuotias lapsi lyö äitiään ja sylkee tämän päälle ja äiti vain hieman höhötellen yrittää lasta torua, niin minäkin tajuan että eihän tuo äiti edes yritä lastaan kasvattaa!

En asiasta mitään sano, kauhusta kankeana vaan avaan suuni ja avaan silmäni sepposen selälleen, mutta kyllä tämä äiti varmasti tajuaa elekielestäni että itse en tuollaista käytöstä suvaitsisi kenenkään lapselta.

Toinen asia on taas se, että varmasti äitiä saattaa hävettää (?) kieltää lastaan vieraiden nähden. Toisaalta en pidä itseäni niin vieraana.. :/

Liviltä (muistaakseni) tulee joku Supernanny - ohjelma, katottiin miehen kanssa niin kiukusta kihisten sitä touhua, miten vanhemmat saattaa tehdä moisia karhunpalveluksia lapsilleen :S

Tuli vain mieleen, näin btw.

Vierailija
5/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kirjoittelemaan neljän vuoden päästä...

Vierailija
6/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hänen lapsensa on "vilkas". Mutta kun he tulevat kylään, emme enää istu olohuoneessa mukavasti vaan vierailu rajoittuu keittiöön ja eteiseen. Kun ystäväni lapsi alkaa huutaa kuin sumusireeni, koska ei saa jotain, olen ihan hiljaa, haen omalle lapselle korvatulpat, itselleni lehden ja ilmoitan ystävälle, että kun haastavalle lapselle sopii, niin voimme jatkaa kahvittelua.

Vierailija
7/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mielestäsi äitiä lyövä ja tämän päälle sylkevä 4-vuotias on ihan normaali?

Kyselee lapseton nro 5.

Ja ihan hyvällä kysyn, kun en tosiaan tiedä miten normaalisti nelivuotiaat käyttäytyy!! :)

Vierailija
8/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpähän tiedät.

Vierailija
9/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kaikilla voi olla mielipiteitä lastenkasvatuksen suhteen. Joap lapsettomilla. Ei se lasten synnyttäminen itsestään tee kenestäkään asiantuntijaa. Mulla on kolme lasta, mutta olen parhaimat keskustelut kasvatuksesta käynyt juuri lapsettomien kanssa. Muilla äideillä on usin harvinaisen jumiutunut käsitys kasvatusasioita, sillä ainoa vertailukohta ja ylin totuus on se oma tapa, ja napa ja oma lapsi.

Mutta ymmärrän Ap:tä, jos lapsella on tietty luonne, joka aiheuttaa helpon lapsen, niin monet vanhemmat ottavat sen omaksi ansiokseen. Mutta niin usein vieraatkin! Meillä kaikki ovat nukkuneet ja syöneet äärimmäisen hyvin, mutta rehellisesti voin sanoa, etten ole millään tavoin edesautanut tätä. Lapset nukkuvat ja syövät hyvin luonnostaan, ovat aina tehneet. En ole joutunut tassuttelemaan tai heräämään öisin ensimmäisiä paria kuukautta lukuunottamatta, oikeasti. Ja niin moni kysyy "hyviä nukkumisvinkkejä" tai "vinkkejä totuttaa lapset syömään kaikkea tarjottua ruokaa". Ainoa vinkki joka mulla on, on että "laita lapsi sänkyyn ja sano hyvää yötä" ja "ota ruokaa lusikalle ja vauva avaa suun". :)

Vierailija
10/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mielestäsi äitiä lyövä ja tämän päälle sylkevä 4-vuotias on ihan normaali? Kyselee lapseton nro 5. Ja ihan hyvällä kysyn, kun en tosiaan tiedä miten normaalisti nelivuotiaat käyttäytyy!! :)

Toi yksi vastaaja on nyt katkera, kun sen oma lapsi lyö sitä.. Eli ei, ei ole normaalia että minkään ikäinen lapsi lyö äitiään, ja jos lyö, niin on normaalia kieltää.

Vierailija
11/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kirjoittelemaan neljän vuoden päästä...

Ai että teillä pennut hakkaa sua ja sylkee päälle? Ihan oikeasti? Ja sä et rassukka mahda sille mitään?

Ei jeesus, jos joku kaipaisi pakkosterilointia, niin sinun kaltaisesi saatanan nössykät jotka kasvattaa tulevaisuuden itse perkeleitä tuhoamaan työrauhan ja mukavan lapsuuden muilta KASVATETUILTA lapsilta.

Anteeksi purkaus, en vaan voi käsittää että kaltaisiasi ihmisiä on oikeasti olemassa.

T: Kolmen pojan äiti, jonka päälle ei IKINä ole syljetty ja jota lapset ei hakkaa tai potki tms.

Vierailija
12/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä hyvään käytökseen kuuluu taito olla laukomatta niitä tauotta.

En minäkään märise lapsettoman siskoni lihavuudesta, kouluttamattomuudesta, työstä kaupan kassana, sinkkuudesta jne. mielipiteitäni jatkuvasti.

Vaikka minusta on naurettavaa, ettei ihminen saa opiskeltua peruskoulua pidemmälle, pidettyä painoaan kurissa, edettyä työssä tai pyydystettyä miestä.

Vierailija
13/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-pet-te-le lu-ke-maan.

Vierailija
14/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla lapsilla on tosi rankka uhmakausi. Olisitko ollut iloinen siitä, että kaverisi olisi alkanut juuri silloin setviä tuota tapausta. Se olisi voinut kestää vaikka tunnin. Huutoa, itkua, tunteiden purkamista, käytösten ja lapsen tunne-elämän pohjamutien opiskelua.

Olet aika tyypillinen lapseton nainen, joka tietää että milloin äiti ei ole tarpeeksi jämäkkä. Äiti sen sijaan tuntee lapsensa, tietää milloin lapsi on väsynyt ja miten missäkin tilanteessa kannattaa toimia. Aina ei ole paras aika ja paikka kasvattaa, joskus varsinkin silloin kun on tuollaisia kyyliä vieressä täytyy vain selvitä tilanteesta jotenkuten sujuvasti.

Vierailija
15/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, no olipa taas kyökkidiagnosointia...

..Kuule tulepa kertomaan toi 6 vuoden päästä.

(vai mikä sen sun vakioneuvo oli)

Vierailija
16/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla lapsilla on tosi rankka uhmakausi. Olisitko ollut iloinen siitä, että kaverisi olisi alkanut juuri silloin setviä tuota tapausta. Se olisi voinut kestää vaikka tunnin. Huutoa, itkua, tunteiden purkamista, käytösten ja lapsen tunne-elämän pohjamutien opiskelua. Olet aika tyypillinen lapseton nainen, joka tietää että milloin äiti ei ole tarpeeksi jämäkkä. Äiti sen sijaan tuntee lapsensa, tietää milloin lapsi on väsynyt ja miten missäkin tilanteessa kannattaa toimia. Aina ei ole paras aika ja paikka kasvattaa, joskus varsinkin silloin kun on tuollaisia kyyliä vieressä täytyy vain selvitä tilanteesta jotenkuten sujuvasti.

Kuule ei se kestä tuntia, että pitää lapsen kädestä varovasti kiinni, pyytää lasta katsomaan silmiin, ja sanoo ettei äitiä saa lyödä. Ja älä pyydä mua tulemaan 4 vuoden päästä uudelleen. Olen jo kokenut tuon 3 lapsen kanssa, kuten myös teini-iän kriisin yhden kanssa.

Vierailija
17/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetomilla on todellä jäykkiä ja ehdottomia kasvatusaatuksia. Lisäksi ei ymmärretä lapsen kehitystasoa tai tempperamenttia, ts. sitä, että vaikka lapsi haluaisikin toimia joissain asioissa oikein, hän ei siihen vielä yksinkertaisesti pysty.

Myöskin kovin usein lapsettomat eivät osaa ottaa ollenkaan huomioon, kuinka nälkä, väsymys, aiemmin sattunut ikävä juttu vaikuttaa lapsen käytökseen.

Toki poikkeuksiakin on, mutta enimmäkseen olen kokenut näin olevan.

Ja ei, en ole sellainen äiti, joka vain selittelee miksi lapsi tekee mitä tekee, satuttaminen tms. kielletään aina. Mutta kyllä se lapsen tempperamentti vaan kovasti vaikuttaa siihen, miten lasta kannattaa kasvattaa, mitä häneltä vaatia jne. Koska kyllä mä ennenkaikkea haluan, että meillä on perheenä kaikilla kiva olla, enkä sitä, että jokainen täyttää samat normit.

Vierailija
18/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä viestejä, äläkä heittele mitään yksittäisiä lauseita, jookos?

Jos sä siinä kohtaa kun puhutaan äitiään lyövästä ja päälle sylkevästä 4-vuotiaasta, heität että tule puhumaan uudestaan neljän vuoden kuluttua, niin on täysin luonnollista, että lukija olettaa sinun mielestä sen olevan normaalia käytöstä.

Ja se, että näin olettaa, ei ole kenenkään muun kuin sinun kirjoitustesi tulosta. Jos siis haluat järkevämpää keskustelua, kirjoita järkevästi.

Vierailija
19/19 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on toiminut tuollainen silmiin katsominen ja varovainen kädestä pitäminen. Aika harvinaiselta kuulostaa ja olet aika heikoilla neuvomaan temperamenttisempien lasten vanhemia. Ihan kuin lapsi rupeaisi väkivaltaiseksi ilman mitään tunnekuohua ja siitä voisi samalla tavalla sievästi neuvoa kuin sanoisi vaikka että älä koske kaupan tavaroihin. Minullakin on kolme lasta ja heistä kaksi on ollut uhmaiässä todella raivokkaita jos ovat saaneet itkupotkuraivarit ja voineet silloin yrittää lyödä tai purra. Ei heille olisi siinä tilassa edes rekisteröitynyt joku hellä silmiin katsominen. Muodon vuoksi ja kaverille näyttääkseen voisi tietysti siinä tietysti jotain piipittää että "ei saa lyödä". Olet aika kuutamolla lastenkasvatuksen realiteteeteista.

monilla lapsilla on tosi rankka uhmakausi. Olisitko ollut iloinen siitä, että kaverisi olisi alkanut juuri silloin setviä tuota tapausta. Se olisi voinut kestää vaikka tunnin. Huutoa, itkua, tunteiden purkamista, käytösten ja lapsen tunne-elämän pohjamutien opiskelua. Olet aika tyypillinen lapseton nainen, joka tietää että milloin äiti ei ole tarpeeksi jämäkkä. Äiti sen sijaan tuntee lapsensa, tietää milloin lapsi on väsynyt ja miten missäkin tilanteessa kannattaa toimia. Aina ei ole paras aika ja paikka kasvattaa, joskus varsinkin silloin kun on tuollaisia kyyliä vieressä täytyy vain selvitä tilanteesta jotenkuten sujuvasti.

Kuule ei se kestä tuntia, että pitää lapsen kädestä varovasti kiinni, pyytää lasta katsomaan silmiin, ja sanoo ettei äitiä saa lyödä. Ja älä pyydä mua tulemaan 4 vuoden päästä uudelleen. Olen jo kokenut tuon 3 lapsen kanssa, kuten myös teini-iän kriisin yhden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi