Voiko olla HIV?
Vuoden alussa olin jatkuvasti kipeänä. Mononukleoosi/pusutauti, nielurisatulehdukset, sekä vesirokko (toinen kerta elämän aikana)). Voiko ne kaikki olla Hivin oireet?
Kommentit (28)
Olen nainen, oli propuja. Mikä on papillooma?
aloittaja
Papilloomavirus eli HPV aiheuttaa mm. kondyloomaa ja syyliä.
Aiheuttaako papilloomavirus jatkuva nielutulehdusta? Vesirokkoa?
aloittaja
Sieltä löytyy kyllä tietoa. Jos olet imenyt kondyloomakullia/tussua voit olla saanut kondylooman nieluun. En kuitenkaan usko että siitä on kyse kun on monia yleisempiäkin vaihtoehtoja.
immuunivaste on huonontunut. Voi aiheuttaa monenlaisia oireita. Itselläni keuhkoissa sarkoidoosin aiheuttamia muutoksia, näkyvät rtg:ssä, siitä johtuen yskää ja ajoittain hengenahdistusta. Usein minulle aiheuttaa silmätulehduksia sekä kuumetta. Kuume voi kestää pari viikkoa lähes yhtäjaksoisesti ja olla korkeaa. Olo on tuolloin tietysti huono. Saan helpommin normaalit flunssat ja muuta taudit ja ne tulevat yleensä voimakkaampana ja kestävät pidempään. Ihossani on tummia mustelmia muistuttavia länttejä jotka tuntuvat kovahkolta patilta. Tässä siis nyt jotain minun oireistani. Niin ja täsmä lääkitystä ei ole, minulle on kokeiltu sytostaatteja joista hieman apua mutta saivat olon todella huonoksi joten hoitoa ei voitu jatkaa riittävän kauaa, nyt toinen lääke kokeilussa. Kortisonia on kokeiltu myös ja monia muita lääkkeitä. Sairaus ei varsinaisesti lyhennä elinikää. Keuhkoissa olevat muutokset eivät ole vaarallisia ainakaan minulla, aiheuttavat vain lisäoireita. Googleta sairaus, siitä löytyy kyllä tietoa vaikka ei kovin yleinen olekkaan.
t:sarkoidoosia sairastava
netissä ei ole sanottu että papillooma aiheutta nielurisatulehdusta tai rokkoa
aloittaja
ole kukaan semmoista väittänytkään. Jos vaikka vaan menisit lääkäriin?
oli vaihe, kun olin aina kipeänä
aloittaja
En ole enää kiepänä ollut kohta vuoteen
aloittaja