Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

autogurut? antaisitko apuvirtaa? onko siitä seurannut ongelmia??

Vierailija
12.12.2011 |

Siinäpä se, oletteko joutuneet kärsimään vikoja autossanne kun olette auttaneet apuvirralla??

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletty auton ohjekirjassa.

Vierailija
2/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en uskalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Vierailija
4/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta ohjetta oli sekä puolesta että vastaan, riippumatta merkistä.

Onko jollekulle tullut virran antamisesta ongelmia?

Ap

Vierailija
5/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5tdi vuosimallia 2002. Annettiin apuvirtaa ja volvosta hajosi laturi. En suosittele.

Vierailija
6/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos antaa apuvirtaa?

Vierailija
7/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa annettu virtaa toiseen. Eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.

Vierailija
8/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seurannut ongelmia...

Vierailija
9/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ole kieltäytynyt antamasta meille. Tosin tilanteita ei ole usein tullut vastaan.

Vierailija
10/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin apuvirtaa, antaja kytki itse piuhat jne.. mutta saattaa olla että tässä sitten hänen autonsa viottui. Polttoaineensyöttöongelma tjsp kun ei nosta kierroksia kunnolla ja nykii...

No huomenna kai kuullaan mitä huoltomies sanoo, tietokoneen päähänhän tuo on kytkettävä että saa vian selville. Mistä se sitten johtuu, mutta avun saajan maksettavaksihan tuo varmaan tulee. Ystävyyttä en ole valmis tälläisillä rahoilla myymään. Ovat sen verran tärkeitä ihmisiä...

Ap

Vierailija
11/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä autona Bemari ja antajina kuka milloinkin, uusia ja vanhempia.

Ei polttoaineen syötön vika voi johtua virran antamisesta..se ei siis tosiaan ole mitään avaruustiedettä eikä vioita oikein tehtynä mitään autossa.

Vierailija
12/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei voi seurata ongelmia kun toimii oikein.

Eri asia osaatko toimia oikein.

Vierailija
13/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...netissä ainakin. Plussat plussalle ja miinukset miinukselle... sen mä tiedän. Itse olen epävarma noissa aina, siksi on mielestäni miesten hommaa! :D

Vierailija
14/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä vaiheessa kun apukaapeli irroitetaan auton ollessa käynnissä saattaa laturin jännite nousta hetkeksi hyvin korkeaksi. Seurauksena rikkoontunut laturi tai moottorinohjausyksikkö.

Ei polttoaineen syötön vika voi johtua virran antamisesta..se ei siis tosiaan ole mitään avaruustiedettä eikä vioita oikein tehtynä mitään autossa.

Vierailija
15/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska apukaapeli irtosi apuautoa käynnistettäessä. Että laturi/moottorinohjausyksikkö on sitten kaput. Ei kiva. Katsotaan nyt mitä tuosta huolto sanoo. Oikein tuo mielestäni tehtiin...mutta jos se on kiinni tuosta irronneesta johdosta. Mä yritän itse pysyä kaukana käynnistyskaapeleista, kun en koe osaavani tarpeeksi.

Harvoin noita ongelmia tuntuu kuitenkin olevan, kun asiaa tässä olen ihmetellyt...

Harmi vaan jos se osui nyt omalle kohtaa..

Ap

Vierailija
16/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska apukaapeli irtosi apuautoa käynnistettäessä. Että laturi/moottorinohjausyksikkö on sitten kaput. Ei kiva. Katsotaan nyt mitä tuosta huolto sanoo. Oikein tuo mielestäni tehtiin...mutta jos se on kiinni tuosta irronneesta johdosta. Mä yritän itse pysyä kaukana käynnistyskaapeleista, kun en koe osaavani tarpeeksi. Harvoin noita ongelmia tuntuu kuitenkin olevan, kun asiaa tässä olen ihmetellyt... Harmi vaan jos se osui nyt omalle kohtaa.. Ap

Kaapelit kiinnitetään napoihin tietyssä järjestyksessä, antaja-auto käynnistetään ekana ja kaapelit irrotetaan oikeassa järjestyksessä.

Kaapelien irtoaminen johtuu taitamattomasta kiinnittäjästä, jonka vika se on :P

Jopa minä osaan sen proseduurin, vaikka oli 10 vuoden tauko ajamisessa/apukäynnistämisessä.

Vierailija
17/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa autoissa ei enää saa virtaa antava auto olla virtaa annetaessa käynnissä.

Tämä on siis suurin muutos. Vielä 80-lukuiset, osa 90-lukuisistakin ja kaikki sitä vanhemmat autot sen sijaan saavat olla käynnissä.

Tässä kytkentäohjeet:

Huom. 1 kaapeli kerrallaan. Ensin plussa.

Tarkemmin:

Plus ensin virtaa tarvitsevaan autoon, sitten + siihen joka antaa virtaa.

Sitten miinuskaapeli virtaa antavan auton akkuun, jonka jälkeen - kaapeli virtaa saavan auton runkoon (ei akkuun).

Muutaman minuutin kuluttua voit yrittää startata virtaa saavan auton.

Sitten irroitus:

+ kaapeli virtaa antavasta autosta ensin irti, sitten + kaapeli virtaa saavasta irti, sitten - virtaa antavasta irti ja viimeiseksi - virtaa saaneen auton rungosta irti.

Näillä ohjeilla ei pitäisi olla minkäänlaista riskiä ellet sohaise kaapeleita yhteen tai irottaessasi ensimmäistä + kaapelia, sitä auton runkoon.

Huom. auton käyttöohjeissa saattaa olla toisenlainen ohje, mutta se on tehty tilannetta varten jossa virtaa antava auto on käynnissä.

Uusien autojen mustan laatikon ja elektroniikan takia ei kumminkaan enää missään tapauksessa kannata antaa virtaa niin että auto on käynnissä.

Vierailija
18/45 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rikki niin auto ei kulje lainkaan? Vai onko vaihtoehtoa että jos autolla pystyy ajamaan on ohjausyksikkö vielä toiminnassa? Latausvalo syttyykö se heti jos laturi rikki vai vasta kun akku vähenee?

Vierailija
19/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin vaiheessa oletin lähinnä voivotteluja saavani, mutta ootte oikeesti aika mahtavia kun jaatte omat kokemuksenne.

Uskokaa tai älkää, mä oon kyllä ite lukenut laajan fysiikan lukiossa aikanaan, ymmärrän jotain tuosta perustoimituksesta, vedystä ja lyijyakuista jne... Hämmentäväksi tämän tekee se miten erilaisia neuvoja ihmiset antavat netissä (enkä nyt puhu siis tästä vauvapalstasta).

Tajusin juuri että onneksi tähän mun sohlaamiseeni voi olla hätäapu myös vakuutuksesta jos osoittautuu että vika on mun toiminnassani tai niiden ohjeiden seuraamisessa... Jos menin käynnistämään autoa väärässä kohtaa jne... Vastuuvakuutus on se taho jota lähestyn jos sain aikaiseksi nelinumeroisen laskun...

Ystävyyden säilyminen ja asioiden hyvä hoitaminen on mulle tässä nyt se ykkösprioriteetti...

Vierailija
20/45 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon autoguruja Vauvapalstalla :) Voisi luulla joksikin ihan muuksi palstaksi.

että on osannut a) lukea ohjekirjaa, b) kuunnella ohjeita c) ajatella omilla aivoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän