Kokemuksia Mikevasta?
Onkos teistä kukaan ollut yksityisen Mikevan palkkalistoilla?
Millainen työnantajana? Entäs jos hoivakodissa joku työntekijä sairastuu, revitäänkö se toisten selkänahasta? :) Sijaisia ei ilmeisesti ole kuten vaikkapa kaupungilla?
Tekeekö kaikki kaikkea työtä, lähihoitajat ja sairaanhoitajat, onko paljonkaan eroa työnkuvassa? Miten henkilöstö mitoitettu hoivattavia kohti?
Kommentit (28)
No huh huh! Itse en voisi suositella Mikevaa pahimmalle vihollisellenikaan!
aijaa, minä tykkäsin olla. oli aikaa paljon olla asukkaiden kanssa ja työkaveritkin mukavia. olin tosin vain yhden kesän, ja sijaisena, niin en tiedä millaista olisi olla pidempään. ainoa ikävä puoli oli, kun piti siivota itse. ja myöskään 24 hengelle ruoanlaitto ei ollut kovin hauskaa.
ÄLÄ missään tapauksessa mene Mikevalle ikinä töihin oli ammattisi mikä tahansa! Sijaisia todellakin hankitaan huonosti, työilmapiiri on heikko, työolot huonot, esimiehet ajattelevat vain rahaa. Kaikki todellakin revitään työntekijän selkänahasta, jotta omistajat saisivat taotuksi mahdollisimman hyvin rahaa. Hoitajat itkevät päivittäin, eikä kenelläkään ole kivaa. Mikeva ostaa kilpailijoitaan ja tekee niistäkin sitten lopulta ihan yhtä kamalia työpaikkoja. Bisnes monin tavoin epäilyttävää heillä. Mahdollisesti rikollisistakin.
Itse olin 17-18 -vuotiaana keikkalaisena / kesätyöntekijänä Matinkylässä, kun harjoittelun jälkeen pyydettiin. Tykkäsin paljon, työkaverit ja pomo olivat mukavia ja aikaa asukasta kohden ihan kohtuullisesti. Omaiset osaa olla aika....vaativia, mutta niitä nyt löytyy kaikkialta ja täytyy vain kestää. Olisin jäänyt pidemmäksikin aikaa mutta muutin kauemmas:)
Noh, firman tarkoitus on tehdä maksimaalista voittoa. Siitä voi jokainen päätellä minkälaiset edellytykset työnantaja antaa työn teolle. Joka paikasta säästetään. Toki riippuu varmasti paikasta ja esimiehistä sekä henkilökunnasta minkälainen paikka on mutta itse en ole enään kiinnostunut Mikevalle ammattitaitoani tarjoamaan. Enkä missään nimessä laittaisi omia vanhempiani sinne!
Aiva hirveetä paskaa. "Kodinomaista hoivaa"...ihmiset mätänee peteihinsä (makuuhaavoja) niitä ei voinut hoitaa kun jokaisella henkilökohtaiset hoitotuotteet ja mitään et saa tilata kun omaiset valittaa...ketään ei kiinnosta, ei terveyden edistäminen,hoitaminen ja keskittyminen meni napinaan kuinka toi tekee niinkuin toista ei huvittais tehdä. Kirjaaminen ihan kamalaa, viestit ei kulje ja sitten ihmetellään...4kk jaksoin sh:n hommissa (työsopparissa luki sh,ihan paskahommien tekoa) en suosittele kenellekkään
Sijaiset, myös pitkäaikaiset äitiysloman sijaiset palkataan ns. nollasopimuksella. Työaika silloin max 6 tuntia päivä. Eipä kannata olla mikevalla , jollei pääse heti vakituiseksi. Siivoukset ja ruokahuolto usein hoitajien vastuulla, eli täysin retuperällä. Kuukausittain tulee kaikille mikevalaisille sähköposti, jossa hehkutetaan vain sitä, miten on saatu tulosta aikaiseksi. Henkilöstölle tehdyssä kyselyssä ei johdolle annettu kovin korkeita pisteitä. He käsittivät asian niin, että hoitajat moittivat, kun ei ole saatu tarpeeksi voittoa. Pah, sanon minä.
Meidän yksikössä silti vanhukset hoidetaan hyvin. Meillä on hyvä työyhteisö, jossa puhalletaan yhteen hiileen. Se autttaa jaksamaan.
En kannata jolle omaa ammattinimikettä halua vaarantaa.Henkilömitoitus ja työnkuvat ihan .......Ainakin Vaasassa!
Ymmärrän kyllä, mutta Mikeva on yksityinen ja jokaisella yksityisellä on säästöt mielessä. Meillä tehdään pääsääntösesti 7h 40min päivässä, toki voi olla 12h töissä ja jos tekee enemmän 12h päiviä niin saa ylimääräisiä vapaapäiviä. Työvuorot saa 6 viikon jaksoissa joissa on 230h, jos ei ole arkipyhäpäiviä. Palkat tulee ajoissa, työilmapiiri ja pomo on mukava. Työntekijöinä pelataan yhteen hileen ja ketään ei jätetä työilmapiirin ulkopuolelle. Työntekijöiden toiveita kuunellaan. Asukkaiden kanssa käydään kaupassa ja voidaan tehdä retkiä. Työskentelen siis ohjaajana (lähihoitaja) mielenterveys- ja päihdekuntoutujien 15 paikkasessa yksikössä.
Teen sijaisuuksia opintojen ohella. Hyvältä vaikuttaa, vakkareilla hyvä työnohjaus ja käyvät usein koulutuspäivillä tai kursseilla. Asiakkaista pidetään hyvää huolta, ohjataan kuntouttavaan toimintaan yksilöllisesti ja käydään myös ostoksilla ja suunnitellaan kesälomareissuja, jokaiselle jotain. Leivotaan ja juhlitaan syntymäpäiviä.
En ikinä laittaisi vanhempiani Mikevan hoivaan. Työhaastattelusta lähtiessäni eteisessä oli vanha vanha mies tuoliinsa kuolleena katse kipsikattoa kohti. Ihan avoimesti esimies sanoi jo ensimmäisinä työpäivinä, että pitää vain näyttää siltä, että kaikki tehdään hyvin. Oikeasti ei ole mitään väliä, miten asukkaita tai kuntoutujia kohdellaan. Raportoinnilla ei ole mitään väliä, eikä hoidon tai kuntoutuksen laadulla. Eikä siinä hullunmyllyssä tosiaan ehdi kenenkään parasta ajattelemaan! Minä lähdin pois lähes heti, vaikka sain vakipaikan. En kestä tuollaista menoa. Älkää antako itseänne lesta- ja veroparatiisisijoitusyhtiön käyttöön!
Mikevalla on myös monia muita yksiköitä kuin vanhusten. Työssäni olen tekemisissä useamman Mikevan päihde- ja mielenterveysyksikön kanssa ja niistä ainoastaan yhdestä on ollut pahaa sanottavaa, ja sekin hyvin vähäistä. Yhteistyökumppanina hyvin toimiva ja tuloksia on saatu, henkilökunta vaikuttaa motivoituneelta.
En voi minäkään suositella Mikevaa, en sitten kenellekään. Työhaastattelussa annetaan hieno kuva, mutta todellisuus on kaikkea muuta. Liian vähän työntekijöitä ja sairaahoitajat, fysioterapeutit ja toimintaterapeutit tekevät kaikki pelkkää hoidollista työtä, lisättynä toki keittiö ja siivoustyötkin mukaan. Hieno kuva annetaan ulospäin, mutta todellisuus on kaikkea muuta. Raha on tärkein, ei työntekijöiden jaksaminen ja asukkaiden hyvinvointi! Siksi lähdin ja nyt on hyvä!
Itselläni riittävn pitkä kokemus mikevasta. Sovitut asiat eivät päde, sijaiset uupuu.. Pitkiä päiviä paljon. Työhyvinvointiin ei panosteta. Tässä firmassa raha on ainut mikä ratkaisee.
Olen itse ollu jo tovin. Esimies on hyvä ja työkaverit ihan huippuja. Kokemusta on muistakin yksityisistä, mut tämä on paras, kun yritystä riittää ja työtä tosiaan asiakkaiden parhaaks tehdään. Minulla ei ole huono palkka, enkä ole hakemassa muualle. Mutta toki tämä voi olla paikasta riippuvaista, en tiedä. Itse olen etelä-suomen yksikössä. Enkä oo ikinä tehny näin hyvää asukastyötä kuin mikevalla, koska tavoitteet selkeät. Ja sitä paitsi..millonkas sos. alalla palkat on ollu hyvät...heheh
Höpöhöpö..meillä hankitaan aina sijaisia. Imapiiri on hjuva:) ei piä paikkansa. Sitä paitti omaiseni oli Mikevalla hoidossa, eikä moitittavaa ollu. Näin..
Up