kokemuksia; Cipralex ja raskaus
Mulla aloitettiin kesällä cipralex, ja nyt havaitsin olevani raskaana. Kesällä lääkäri vastasi, että "ei haittaa ollenkaan" kun kysyin voimmeko lääkkeestä huolimatta alkaa suunnitella raskautta. Olen vähentänyt lääkettä jo, mutta en ehtinyt kokonaan lopettaa ennenkuin nyt sitten tulin onnellisesti raskaaksi. Netistä kun luin ko.lääkkeestä, huomasin kuitenkin, että asia jakoi ihmiset kahtia; osa jopa lääkäreistä oli sitä mieltä, että ei saisi käyttää cipralexia raskauden aikana.
Nyt olisin kovin kiitollinen, jos lääkettä raskausaikana käyttäneet kertoisivat kokemuksiaan, menikö raskaus hyvin ja vaikuttiko lääke jotenkin vauvaan?
Kommentit (3)
Lapsella oli syntyessään kaksiosainen kitapurje, myöhemmin olen lukenut että se voi liittyä noihin lääkkeisiin. En tiedä onko sitä kyllä tutkittu sen enempää.
Sairastuin raskauden aikaiseen masennukseen ja psykiatri sanoi, että voi saada ko. lääkettä, jos tulee tarvetta. Masennukseni katosi yhtäkkiä ja nyt on taas lievänä, mutta selviän ainakin nyt ilman lääkkeitä. Tilanne saattaa muuttua...
lääkäri suositteli, ja teratologinen suositteli. vaihdoin Sertraliniin, jota voi käyttää myös imetyksen aikana. suosittelen sinulle samaa.