Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kunnossa hampaasi ovat? Ikäsi? Koska kävit viimeksi hammaslääkärissä?

Vierailija
12.12.2011 |

Mulla on huonot taimmaiset hampaat, osan sais varmaan jo vetää pois, ei taida saada enää paikkaa paikan päälle. Olen 40, äidillä oli tekohampaat tässä iässä, lasteni 10 ja 12 v. hampaat täysin ehjät. Toivotaan että "pojasta polvi paranee".

Kolme vuotta sitten viimeksi hammaslääkärillä, nyt ei ole enää varaa yksityiseen, yritän rohkaistua soittamaan kunnalliseen, pakko kai sinnekin on päästä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en voi ymmärtää miksi te ihmiset ette käy hammaslääkärissä!

Minulla ei ole koskaan ollut reikiä.

Ekan raskauden aikana en muistanut käydä enkä kyllä toisenkaan, jos nyt kolmannen kanssa muistais! Ikää on nyt siis 32v.

Viime keväänä kävin poistattamassa hammaskiveä, sitä ed kerran 3vuotta sitten ja sitä ed kerran olin 18v kun poistettiin viisauden hampaita.

Ei mun mielestä tarvi käydä, jos hampaissa ei ole "vikaa"?? Nyt iän myötä on kyllä tuota hammaskiveä alkanut tuleen, joten sitä varmaan pitää poistattaa välillä..

Vierailija
2/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoitoja lukematon määrä. Tänään viimeksi hammas murtui kun söin jogurttia. Hammaslääkärissä kävin viimeksi viikko sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon reikiä hampaistani on vuosien varrella paikattu ja yksi hammas on juurihoidettu, mutta ihan ok kunnossa ne ovat. Viimeksi kävin hammaslääkärissä puoli vuotta sitten, ja juuri kunnallisella.

Vierailija
4/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan ollut reikiä hampaissa. Hammaslääkärissä käyn kerran vuodessa lähinnä poistattamassa hammaskiveä. Viimeksi kävin loppukesällä. Ikää on 32 vuotta.

Vierailija
5/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä paikattua reikää, jotka tulleet joskus lapsuudessa. Yksi juurihoidettu hammas sekä implantti. Viimeksi kävin hammaslääkärissä syyskuussa.

Vierailija
6/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin marraskuussa hygienistillä puhdistuksessa ja fluorauksessa ja erikseen lääkärillä tarkastuksessa. olen raskaana, varmaan keväällä meen valkasuun. olen haaveillut siitä jo pitkään, mulla on luonnostaan tosi keltaiset hampaat.

päästin parikymppisenä hampaani huonoon kuntoon kun säästin hammaslääkärilaskuissa. oli aivan kauhee remontti myöhemmin ja päätin, etten koskaan enää skippaa tarkastuksia jahampaiden hoitoa.

Vierailija
7/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti mennä sen jälkeenkin paikattavaksi, mutta hammaslääkäripelko sitten kävi ylivoimaiseksi :( nyt muutin eri paikkakunnalle, enkä edes tiedä mihin mennä jos haluan hammaslääkäriin. Helposti on aina tullut reikiä, mistä tämä pelkokin on muodostunut. Olen 20.

Vierailija
8/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi paikka. Oiottu lapsena, joten suorat rivit. Hammaskivi kyllä vaivaa ja sitä käynkin poistattamassa kerran vuodessa. Syksyllä poistatin pari viisaudenhammasta ja yksi pitäisi vielä poistaa. Valkaisua olen ajatellut...

Olen 38-vuotias.

Vierailija
9/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-v. Mulla on hyvät hampaat, takahampaissa vähän kulumia narskuttelusta, ei paikkoja. Vähän alle vuosi sitten kävin viimeksi hammaslääkärissä, julkisella. Olin tosi tyytyväinen palveluun, sain mm. hammaskiskon (vai mikä se on) joka suojaa hampaita yölliseltä hampaiden narskuttelulta. Puolisen vuotta jouduin odottamaan sitä ekaa aikaa, mutta sen jälkeen ne kiskonvalmistusajat sain jouhevasti. Suosittelen kaikille ainakin täällä Espoonlahdessa julkista hammashuoltoa.

Vierailija
10/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena oli raudatkin, mutta hampaat on silti kuin risuaita. Toinen yläetuhampaista on alkanut kulumaan, narskuttelen kai unissani. Edellinen hammaslääkärireissu tuli tehtyä puolitoista vuotta sitten, seuraava on tän viikon perjantaina.

Vierailija
11/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias. Hampaat ovat hyvässä kunnossa, ovat aina olleet. Jotain suoristus tarvetta oli joskus olevinaan, muttei ilmeiseti kovin suurta koska kun en jaksanut yörautoja pitää niin hammaslääkäri totesi että ei sitten.

Yksi reikä minulla on ollut, pieni reikä pienessä viisaudenhampaassa, jonka poisto oli mutkaton ja tosi nopea juttu.

Hammaskiven poistossa kävin nelisen vuotta sitten, tarkastuksessa vähän tuon edellisen jälkeen. Siinä ovat viimeiset käyntini.

Pitäisi taas soittaa aika, kunhan muistan...

Vierailija
12/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi kai noin 7 vuotta sitten. Reikiä ei oo ollu pariinkymmeneen vuoteen, nuorempana oli vuosittain. Paikkoja on ja kahesta maitohampaasta ikenet aika pahasti nousseet. Vähän keltaset ja reunat sieltä täältä vähän lohkeilleet. En todellakaan hoida noita hampaita. Vedän karkkia ja energiajuomaa, pesen ehkä kerran päivässä jos muistan. Jos ei oo menoa minnekään niin en viitsi pestä.

Vierailija
13/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkärillä. Pariin vuoteen ei ole reikiä ollut, hammaskiveä hieman vuoden aikana tulee ja se aina poistetaan sekä tehdään fluoraus.

Yksi juurihoidettu hammas löytyy, samoin paikattuja hampaita kaiketi 7. Yritän muistaa käyttää säännöllisesti hammaslankaa, syön xylitol-purkkaa ja hampaat pesen 2 kert. vuorokaudessa.

Hampaita ei ole koskaan jouduttu oikomaan ja vielä ne aika valkoiset on....kiitos tupakoinnin lopettamisen, josta nyt aikaa 4,5v.

Vierailija
14/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sitten säilyneet ;)

Vierailija
15/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 26, juurihoidettuja hampaita 4, tavallisia reikiä näiden lisäksi kaksi.. Jos olisin mennyt hammaslääkäriin ajoissa, juurihoidettuja ei olisi yhtään.. Joten menkää hammaslääkäriin, remontti on paljon pienempi kun menee ajoissa.

Vierailija
16/24 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2v sitten.

Vierailija
17/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sillon kun on oireita en pelkissä tarkastuksissa -7-

Vierailija
18/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on puolisen vuotta. Kun olen jonossa ekana saan varata ajan.

Voi kunpa olis vielä varaa yksityiseen.

Vierailija
19/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä hammaslääkärillä tarkastuksessa 3-4v välein ja suuhygienistillä vuosittain poistattamassa hammaskiveä, sitä tulee niin paljon. Julkiselle täällä on turha yrittää. Raskaana olevien pitäisi päästä etusijalle, mutta enpä raskaana ollessanikaan viime vuonna saanut julkiselle aikaa.

Vierailija
20/24 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuoruudessani 80-luvulla oli jokin "paikkausbuumi". Viimeisen 15 vuoden aikana ehkä pari paikkaa laitettu. Muuten ihan hyvässä kunnossa, ei ole koskaan juurihoidettu hampaita, ikenet ovat vetäytyneet ja viime vuosina alkanut vähän lohkeilemaan sivusta (tietyt samat hampaat, on kuulemma ongelma myös nuoremmilla). Ikää 45-v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi