Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi olla niin tyhmä että tekee lapsen miehelle, joka ei suostu sitä hoitamaan?

Vierailija
12.12.2011 |

Siis miksi ihmeessä joku nainen ottaisi/pitäisi miehen, joka ei suostu hoitamaan omaa lastaan? Jos asia käy ilmi vasta lapsen syntymän jälkeen, niin eiköhän kannattaisi laittaa se mies sieltä ulkoruokintaan. Lähinnä taakkahan sellainen on, tuskin se mitään kotitöitäkään tekee, jos lapsenhoitokaan ei maistu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäsi vai?

Vierailija
2/13 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pienen vauvan hoitoa niin että äiti pääsee jumppaan tms. harrastuksiin

- hoitovapaan jakamista

- iltaisin/aamuisin lasten hoitamista ja kuskaamista

Enkä onneksi puhu omasta kokemuksesta, minun rakas mieheni tekee kaikkia näitä ja olen pöyristynyt siitä, ettei kaikkien miehet näin toimi. Ilmeisesti miehiä on sitten moneen junaan, mutta miksi naiset hyväksyvät sen?

t, AP

Vierailija
4/13 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies varmaan hyväksyisi, että lasten äiti ei hoitaisi lapsiansa...

Vierailija
5/13 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ihmetyttänyt, kun joskus kauhistellaan että hirveää jos nainen jää odotusaikana yksin eikä ole mies tukemassa.

Joku nainen voi saada odotusaikana mieheltänsä turpaan.

Joku nainen voi kuulla mieheltänsä arvosteluja, miten näyttää odotusaikana läskiltä ja on kuvottava.

Jotain naista mies odotusaikana voi uhkailla ja kiristää.

Ja joku terveydenhoitaja tai vastaava tietysti ajattelee, että mitä nainen on niin tyhmä että menee tekemään lapsen miehelle, kun jäisi yksinhuoltajaksi. Että tekisi abortin, vaikka kätevästi rv 15.

Sepä se juttu siinä onkin. Ei lasta tehdä miehelle. Lapsen elämä on huomattavasti arvokkaampi kuin minkään lurkin.

Terveydenhoitajan ehdotus silloin 13 vuotta sitten kuvotti enkä todellakaan tarttunut siihen. Hyvä niin.

Vierailija
6/13 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monikin nainen tekee sen lapsen ihan vain itselleen, kokonaan ilman miestä hedelmöityksen jälkeen.

´ja kaikkein parasta se onkin niin : )

Vierailija
7/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesi pyykkiä, kokkaili ja piti asunnon erittäin siistinä. Ei käynyt mielessäkään, että mies taantuisi itsekin lapsen tasolle vauvan syntyessä. Toista ei meille tule, ellei mies sitten muuta täysin käyttäytymistään. Miehen isäkin sujuvasti siivoaa ja tekee kotitöitä, joten en siitäkään osannut epäillä.

Vierailija
8/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnellessani olen yllättynyt siitä kuinka moni ihan kelvolliselta vaikuttanut mies on osoittautunut yllättävän "hyödyttömäksi" isäksi tultuaan. En tiedä mistä tämä johtuu. Jopa perheissä, joissa mies on ollut se, jolla on jopa kovempi vauvakuume, mies ei yllättäen olekaan osallistunut lapsen hoitoon vapaaehtoisesti lähes ollenkaan ja halunnut harrastaa ja ravata kavereiden kanssa ihan kuin perhettä ei olisikaan. En tiedä mistä ihmeestä tämä oikein johtuu.

Oma mieheni on kyllä tehnyt ihan hyvin kotitöitä koko ajan, mutta vastuu lapsesta on hyvin pitkälti ollut minulla. Vasta työjärjestelyni pakottivat miehen hieman aktiivisempaan rooliin lapsen kanssa ,mutta kyllä moni asia lapsen kanssa jäisi tekemämättä, jos minä en pitäisi niistä huolta.

Vierailija
9/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan olen huomannut, että nainen vähättelee miehen hoidon osaamista.

Huomauttelee pienistäkin asioista (väärän värinen vaate lapsella jne.).

Kuka sitä nyt jaksais?

Jos heti alusta alkaen aletaan naputtamaan, että pidä sitä vauvaa näin tai näin (vaikka vauvalla olis ihan hyvä olla), niin ei kai se ihme oo, jos ei hoitaa halua

Vierailija
10/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.etukäteen sitä ei voi tietää.

A Toisinaan käy niin, että vaikka miehellä oli vilpitön tarkoitus osallistua vauvanhoitoon, elämäntilanne muuttuu jollakin tavalla, esimerkiksi työ vaativammaksi.

B Tai sitten ne miehet vaan huijaavat naisia.

2. Nainen on joka tapauksessa ensimmäiset kuukaudet äitiyslomalla. Siinä se sitten lipsahtaa täydellisesti äidin vastuulle.

3. Äiti on laista = huono äiti, jos mies JOUTUU osallistumaan. Eihän semmoista kukaan kunniallinen nainen kestä, ei mies eikä varsinkaan mummot!

Vierailija
11/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan olen huomannut, että nainen vähättelee miehen hoidon osaamista.

Huomauttelee pienistäkin asioista (väärän värinen vaate lapsella jne.).

Kuka sitä nyt jaksais?

Jos heti alusta alkaen aletaan naputtamaan, että pidä sitä vauvaa näin tai näin (vaikka vauvalla olis ihan hyvä olla), niin ei kai se ihme oo, jos ei hoitaa halua

Mä olen huomannut tämän saman tuttavapiirissä. Äiti ottaa automaattisesti vastuun lapsista, eikä edes odota sitä mieheltä. Tämä alkaa vauvavaiheessa, kun äiti omii vauvan imetyksen varjolla. Aika vaikea miehen on sitten yhtäkkiä ottaa aktiivinen rooli, kun ensin on pitkään dissattu ja pidetty jonain pikku apulaisena. Kyllähän sitä nyt taantuu siihen rooliin mikä annetaan. Toinen juttu on, että naiset ei osaa vaatia miestä ottamaan vastuuta. Minunkin hyvä ystäväni on rättiväsynyt lasten yövalvomisista ja on masentunut ja kun kysyin onko mies auttanut öissä niin meni ihan vaikeaksi ja sanoi ettei kyllä ole. Siis häh? Jos vaimo on kuoleman väsynyt ja masentunut niin mies ei tajua yhtään auttaa vaan kuorsaa vieressä autuaasti?? Miten joku voi olla niin itsekäs, en tajua. Mä sanoisin, että nyt on sun vuoro. Laittaisin korvatulpat korviin ja menisin toiseen huoneeseen nukkumaan. Siinähän sitten hoitaisi ja ehkä sen jälkeen ymmärtäisi myös arvostaa minun panostani enemmän!

Vierailija
12/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jompikumpi, mies tai nainen, on kotona esim. vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla, niin onhan hänen tehtävänsä silloin kodin ja lapsen hoitaminen.

Vapaapäivinä hommat jaetaan.

Sitten jos molemmat käyvät töissä pitää hommatkin jakaa.

Vierailija
13/13 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesi pyykkiä, kokkaili ja piti asunnon erittäin siistinä. Ei käynyt mielessäkään, että mies taantuisi itsekin lapsen tasolle vauvan syntyessä. Toista ei meille tule, ellei mies sitten muuta täysin käyttäytymistään. Miehen isäkin sujuvasti siivoaa ja tekee kotitöitä, joten en siitäkään osannut epäillä.

Sama täällä. Välillä on kuulunut että ''kun sinä nyt ole kotona..'', ''eihän sulla muuta tekemistä ole'' yms. Olin puoli vuotta kotona ennenkuin muksu synty, ja sillonki teki oman osuutensa kotitöistä, mutta nyt, ei mitään. Välillä kauhean mutinan kans täyttää tiskikoneen ja pesee omia työrytkyjään. Ja kyllä mulle passais esim. vkonloppuna siivota, jos mies edes hoitaisi lasta sen aikaa. Mutta kun seki on niin vaativaa, tärkeämpää on maata sohvalla ja soitella kavereille. Oon saanu pienestä äitiysrahasta ostaa kaikki muksun tavarat/tarvikkeet, välillä ostaa vaippoja ja neki on kuulemma liian kalliita. Sanoinki että toista ei tule jos ei käytös muutu edes sen verran että alkais ensimmäinen kiinnostaa. En jaksa hoitaa kahta vauvaa. Ja kun kysyin että mites sitten kun menen töihin, noh minä kuulemma hoidan edelleen muksun ja kodin, kun hällä on niin paljon rankempi työ. Välillä tuntuu että olis helpompi yksinhuoltajana, sais ainaki sukulaisilta tukea, ne nyt olettaa että mies auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän