Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin tänään kauppakeskuksessa miten moni lapsi oli

Vierailija
10.12.2011 |

todella siististi puettu!

Asun itse ns. maalla ja käyn ihmisten ilmoilla tosi harvoin. Minulla ei ollut lapsia mukana, kävin yksin.

Olen täältä lukenut, miten jotkut ihmettelevät, kun äidit ja isät eivät pue lapsia siististi kaupoille mennessä.

No, tänään ainakin olivat pukeneet. Lapsilla ei ollut mitään kura-Eccoja ja toppahaalareita, vaan oli monella siistit syyssaappaat, varsikenkiä jne. Tytöilä näkyi villahameita, paksuja sukkahousuja, villakangastakkeja jne.

Lapset olivat todella hyvin puettuja! Pyörin kauppakeskuksessa noin 3-4 tuntia ja tänä aikana näin vain kaksi toppahaalariin puettua lasta, vaikka lapsia näkyi päivän aikana kymmenittäin. Suurin osa vanhemmista oli pukenut lapsensa siististi, ihan kuin olisi keski-Euroopassa ollut!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan kauppakeskuksen vieressä, ja käydään siellä useita kertoja viikossa. se on meidän lähikauppa. Lapsella on päällä toppapuku, koska kävelleen ollaan liikenteessä ja samallla reissulla ulkoillaan. Lapsella ei edes ole mitään "hienostelu takkeja" tms. En käy lapsen kanssa varsinaisesti shoppailemassa.

En edes pidä sellaisesta viimeisen päälle laittautumisesta. Se saa ihmisen näyttämään täysin persoonattomalta. ei mitään virheitä tai säröjä vaan pelkkä kaunis mallinukke suoraan katalogista. Varsinkin tällaiset ylistailatut lapset kummastuttaa.

Minunkin 2v:lle sopisi tosi kivasti tietynlaiset "trendi" vaatteet, mutta en halua pukea lastani sellaisiin, koska lapsi ei näytä silloin siltä vallattomalta ja huolettomalta vekkulilta joka hän on. pukeutumistaan ehtii miettimään tarkemmin sitten myöhemmin. nyt hän on vasta pieni taapero, ja saa näyttääkin siltä.

Vierailija
22/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiin, joilla oli räkätapit nenässä, kuraiset toppahaalarit ja päivän menu rinnuksilla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas jotenkin säälin näitä siististi puettuja lapsia. Tulee olo, että he ovat jotain pikkumannekiineja ja pukeutuvat aikuisia varten. Minä taas aina ihaillen katselen lapsia, jotka liikkuvat rapasissa toppahaalareissa keskellä kaupunkia: he saavat olla lapsia vailla aikuisten vaate-etikettejä. Olen itse saanut onneksi elää lapsuuteni 70-luvulla, jolloin lapset puettiin käytännöllisiin unisex-vaatteisiin. Sitä ennen lapset puettiin pieniksi aikuisiksi ja 70-luvun vanhemmat halusivat sellaisesta eroon. Eläköön kurahousut, kuomat ja toppahaalarit! Eläköön villi ja vapaa lapsuus! Ps. Olen kasvatusalalla.

siellä lapset puetaan ihan arkenakin noin eli ei mitään haalareita vaan villakangastakki, vekkimekko, paitapusero ja neule, tietysti kaulahuivi ja päähine sävy sävyyn eikä todellakaan mitään kypärämyssyjä. Mutta Helsingin keskustassa ei olekaan tarkoitus laskea mäkeä tai rakentaa lumilinnaa Erottajalle.

minusta rapainen lapsi istumassa bussissa ei ole iloinen asia, sillä seuraava siihen penkkiin istuva (aika usein aikuinen) saa vaatteensa yhtä rapaisiksi.

PS. Olen KT

Vierailija
24/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, jotka eivät kaupoille viitsi pukea lapsiaan. Kyllä ne lapset sen kauppamatkan pärjäävät vaikka pikkutakissakin. Ja jos kerran ulkona on kylmä, niin MIKSI ETTE TULE KAUPPAAN AUTOLLA??? Onhan se nyt helpompaa kuin bussilla kulkeminen. Ja jos teillä ei ole autoa, niin MIKSI ETTE OSTA SITÄ? Minä pidän kunnia-asiana sitä, että lapseni ovat kauppareissulla nätisti puettuja. Haalarit ovat rumia ja lapsellisia. Eikä meillä ole tarvetta kauppamatkalla remuta ja pyöriä hangessa, tai harrastaa muutakaan tuollaista wt-toimintaa. On erikseen leikkiaika ja asioiden hoitaminen, se on lastenkin hyvä tietää.

Sanoisin, että tuo "kävely" tai "julkisten" käyttäminen on vain tekosyy - joko silkkaa laiskuutta, tyylitajuttomuutta tai sitten valitettavasti huono-osaisuutta. Ei hyväosaisten lapset kulje haalarissa kaupoilla.

Vierailija
25/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ostoskeskuksessa kyllä monet aikuisetkin kulkee toppavaatteissa, todellakaan kaikilla naisilla ja miehillä ei ole mitään pikkutakkeja, farkkuja jne.. Miksi ihmeessä lapsilla pitäisi olla?

Meidän lapsilla ei edes ole kyläilyvaatteita, kaikki vaatteet on siistejä ja toisiin sopivia, enkä ymmärrä miksi kaupoille mennessä pitäisi esittää jotain muuta kuin on? Me ei olla mitään pikkutakki-villasaapas-cashmirbaskeri-sakkia itsekään, niin ei lastenkaan tartte olla..

Haalari alle 4-vuotiaalla nyt on ainakin ihan täysin kelpo vaate. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti yksinkertainen tyhjäpää, jolla ei ole elämää.

Vierailija
26/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, jotka eivät kaupoille viitsi pukea lapsiaan. Kyllä ne lapset sen kauppamatkan pärjäävät vaikka pikkutakissakin. Ja jos kerran ulkona on kylmä, niin MIKSI ETTE TULE KAUPPAAN AUTOLLA??? Onhan se nyt helpompaa kuin bussilla kulkeminen. Ja jos teillä ei ole autoa, niin MIKSI ETTE OSTA SITÄ? Minä pidän kunnia-asiana sitä, että lapseni ovat kauppareissulla nätisti puettuja. Haalarit ovat rumia ja lapsellisia. Eikä meillä ole tarvetta kauppamatkalla remuta ja pyöriä hangessa, tai harrastaa muutakaan tuollaista wt-toimintaa. On erikseen leikkiaika ja asioiden hoitaminen, se on lastenkin hyvä tietää.

Sanoisin, että tuo "kävely" tai "julkisten" käyttäminen on vain tekosyy - joko silkkaa laiskuutta, tyylitajuttomuutta tai sitten valitettavasti huono-osaisuutta. Ei hyväosaisten lapset kulje haalarissa kaupoilla.

Kaikilla ei ole varaa ostaa autoa. Luulisi sen nyt tyhmemmänkin tajuavan. Ja jos asutaan kaupungissa, jossa palvelut suht lähellä, ei autoa edes tarvita.

"Haalarit ovat rumia ja lapsellisia" - eikö lapsi saa näyttää lapselta? Täytyykö 3-vuotiaan näyttää siistiltä aikuiselta? Mitä ihmettä oikeasti.

"Ei hyväosaisten lapset kulje haalarissa kaupoilla" Ööh, miksi haalari olisi jotenkin halvempi tai huonompi kuin takki+housut..? On sinulla ihmeelliset ajatukset.

Vierailija
27/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoskelin lasteni kanssa, joista toinen rintarepussa ja Jari Sinkkonen käveli ohi hymyillen meille aurinkoisesti. Itäkeskuksessa tapahtui siis tämä tänään.

Vierailija
28/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalari alle 4-vuotiaalla nyt on ainakin ihan täysin kelpo vaate. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti yksinkertainen tyhjäpää, jolla ei ole elämää.

kauppakeskukseen noin tunnin ajomatka. En tosiaankaan viitsi istuttaa lasta lämpimässä farmarissa tuntia toppahaalarissa, kypärämyssyssä ja talvisaappaissa, vaan laitan hänelle farkut, siistimmän takin ja myös siistit kengät. Kauppakeskuksessa ajetaan parkkihalliin, jossa ei ole lunta.

Pitäisikö lapsi pukea haalariin sen takia, että hän kävelee kotioveltaan autoon sen 15 metriä? Muuta talvea hän ei matkalla näe.

Siksi minusta on käytännöllisempää pukea lapsi ohuesti, muuten lapselle tulee kuuma, eikä se tosiaankaan ole kelpo vaate joka tilanteessa edes talvella!

Vierailija
29/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla on ilmiselvää, että vaatetus perustuu jollain osaa varakkuuteen eikä sellaisista asioista huomautettaisi koskaan ääneen,ei edes keskustelupalstoilla.

Noloa...

ovat yhtä varakkaita ja olisi noloa asua maassa, joka ei ole osannut hoitaa asukkailleen tasa-arvoisia mahdollisuuksia.

Vierailija
30/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tässä on totuuden siemen: sitähän sanotaan, että shoppailu on nykysuomalaisen uskonto. Eli kauppakeskukseen tietenkin pukeudutaan yhtä hyvin, kuin kirkkoon ennen vanhaan.

Mutta voisiko olla oikeasti ihmisiä, joiden mielestä kauppakeskus on niin hieno ja arvokas paikka, että sinne pitää varta vasten pukeutua hienosti?

Ja vielä noille autolla pörryytteleville: oletteko kuulleet ilmastonmuutoksesta?

vanhempia, jotka eivät kaupoille viitsi pukea lapsiaan. Kyllä ne lapset sen kauppamatkan pärjäävät vaikka pikkutakissakin. Ja jos kerran ulkona on kylmä, niin MIKSI ETTE TULE KAUPPAAN AUTOLLA??? Onhan se nyt helpompaa kuin bussilla kulkeminen. Ja jos teillä ei ole autoa, niin MIKSI ETTE OSTA SITÄ? Minä pidän kunnia-asiana sitä, että lapseni ovat kauppareissulla nätisti puettuja. Haalarit ovat rumia ja lapsellisia. Eikä meillä ole tarvetta kauppamatkalla remuta ja pyöriä hangessa, tai harrastaa muutakaan tuollaista wt-toimintaa. On erikseen leikkiaika ja asioiden hoitaminen, se on lastenkin hyvä tietää. Sanoisin, että tuo "kävely" tai "julkisten" käyttäminen on vain tekosyy - joko silkkaa laiskuutta, tyylitajuttomuutta tai sitten valitettavasti huono-osaisuutta. Ei hyväosaisten lapset kulje haalarissa kaupoilla.

Vierailija
31/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähi puistoon leikkimään ku pikku takissa ostoskeskuksen tungokseen mukamas viihtymään.

Minä itse en edes viihdy siellä kaaoksessa.. eikä kyllä lapsetkaan.

Meillä ei ole autoa, eikä tule olemaan joten talvella on joko haalarit taikka takki + housut. Kengät voi kuraantua matkalla.. voi voi jos ottaa päähän.

Mun lapset on aina siististi puettu, mutta he saavat olla lapsia, eli ei mitään pikku takkeja ja ihme mekkovirityksiä. Siistit vaatteet ei todellakaan tarkoita em.vermeitä... sitä paitsi ei oo mun tyylistä ollenkaan.

Itse kuljen mielummin farkuissa ja maihareissa.

Ja kyläilyvaatteet, mitä ne on?? siis ostatteko oikeesti vaateparin riippumaan kaappiin kyläilyä varten? Siis mitä te sitten lapsille muuten puette???

Vierailija
32/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennätykselliset. Eli se 80-luvun tasa-arvo suomalaisten välillä on historiaa. Osalla on ihan hirveästi rahaa millä mällätä ja oikeasti voivat käyttää aikaa ja rahaa kauppaksekushienosteluvaatteiden hankintaan. Osalla ei riitä rahat edes ruokaan.

Muualla on ilmiselvää, että vaatetus perustuu jollain osaa varakkuuteen eikä sellaisista asioista huomautettaisi koskaan ääneen,ei edes keskustelupalstoilla. Noloa...

ovat yhtä varakkaita ja olisi noloa asua maassa, joka ei ole osannut hoitaa asukkailleen tasa-arvoisia mahdollisuuksia.

Vierailija
33/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa heti mitkä lapset ovat suomalaisia: heillä on päällään "hienostelutakit". Tukholmalaislapset on puettu käytännöllisiin haalareihin ja ulkoiluvaatteisiin.

Venäläisturistien lapset taas erottaa Helsingin katukuvasta: heillä on vielä astetta enemmän "hienosteluvaatteet". Mutta slaavilaisnaisetkin tietysti pukeutuvat "hienommin" kuin me suomalaiset käytännölliset pukeutujat.

Vierailija
34/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella omaa napaansa pidemmälle.

ja p.s. kyllä taitaa niitä kodittomia Suomessakin olla..

Vierailija
35/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla on ilmiselvää, että vaatetus perustuu jollain osaa varakkuuteen eikä sellaisista asioista huomautettaisi koskaan ääneen,ei edes keskustelupalstoilla. Noloa...

Vierailija
36/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ulkoilee reimoissa ja shoppailee siisteissä vaatteissa. Pakkohan on olla kyläilyvaatteet jokatapauksessa.

Meidän kyläpaikat on lapsiperheitä ja läheisiä sukulaisia/tuttavia, johon voidaan mennä tasan tarkkaan toppahaalareissa ja kuomissa, eteisessähän ne riisutaan ja niiden alla on sitten siistit sisävaatteet.

Vierailija
37/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on lämmin ja kaunis haalari päiväkodissa, mutta jos ulkona ei ole mielettömän kylmä, niin hän on vapaa-ajalla kanssani kaupungilla yms. pitkässä takissa ja saappaissa. Ulkona peuhaamiseen tarkoitetut vaatteet ovat siis erikseen. En ole ymmärtänyt kuka kärsii lapseni kauniista takeista ja saappaista. Ehkä te voitte selvittää asian.

Jos asuttaisiin lähellä napapiiriä eikä koskaan käytäisi missään niin haalari varmaan riittäisi.

Vierailija
38/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuttaisiin lähellä napapiiriä eikä koskaan käytäisi missään niin haalari varmaan riittäisi.

Helsingissä, mutta 3-vuotiaalla on silti vain haalari. Aika kylmä oli viime talvena näilläkin leveysasteilla, joten haalarille oli kyllä käyttöä.

Vierailija
39/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla rykästään suoraan tarhan pihasta asioille.

Vierailija
40/57 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa heti mitkä lapset ovat suomalaisia: heillä on päällään "hienostelutakit". Tukholmalaislapset on puettu käytännöllisiin haalareihin ja ulkoiluvaatteisiin. Venäläisturistien lapset taas erottaa Helsingin katukuvasta: heillä on vielä astetta enemmän "hienosteluvaatteet". Mutta slaavilaisnaisetkin tietysti pukeutuvat "hienommin" kuin me suomalaiset käytännölliset pukeutujat.

Toppapukuja näkyy tosi huonolla ilmalla, mutta vähänkin siedettävällä kelillä on takki ja paremmat kengät.

Mielestäni maahanmuuttajat Tukholmassa tuunaavat enemmän lapsiaan mitä kantaväki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi