Mitä jouluvalmisteluja olet tehnyt tänään?
Mä olen tehnyt täsmäsiivousta keittiöön, että on sitten kiva laitella ruokia. Puhdistin uunin, pyyhin kaikki kaapinovet, tasot ja hyllyt. Putsasin kuiva-aine- ja jääkaapin kaikesta turhasta. Vaihdoin verhot ja pesin lattian oikein kontaten.
Ai niin, ja hommasin netistä pari lahjaa.
Kommentit (41)
tilatun joululahjan postista ja toisen verkkokaupasta.
En ole muutenkaan tehnyt vielä juuri mitään jouluvalmisteluita. Pari lahjaa olen ostanut jo.
olin töissä klo 9-19. Kalenterissa on tilaa jouluvalmisteluille vasta jouluviikolla.
Ihan itkettää, kun tiedän, että kahden viikon päästä on joulu!
En oikeasti tajunnutkaan, että joulu olisi jo noin lähellä! Pitäisköhän kaivaa vähän koristeita esiin...
taikinan huomisiin piparitalkoisiin, laitoin viimeiset koristeet esille (tai no kuusi puuttuu ja saa puuttuakin aatonaattoon asti), järjestelin paikallista joulutapahtumaa huomiselle illalle ja ostin kinkun. Illalla vielä kirjoitan listoja, kauppalistoja, ruokalistoja ja joulunajan vieraslistoja :) Ison joulusiivouksen teemme ensi viikolla.
paketti kortteja ja lahjapusseja ja -paketteja kierrätys periaatteella... kohta menen paketoimaan lisää lahjoja kun lapsikin jo nukahti...
Siinä ne tämän päivän hommat onkin joulun kannalta.
Siis jos syömisiä tarkoitetaan?
Jouluverhot yms kyllä on jo, ne laitoin viimevkonloppuna ja lahjat on hankittu mutta ei vielä paketoitu.
kävin jouluostoksilla. Tuli hankittua paljon lahjoja. Lisäksi sain ideoita lopuihin.
Myöhemmin kävin vielä kauneimmat joululaulut -tapahtumassa kirkossa. Sekin yksi valmistelu, tunnelmaan pääsi hienosti.
ei kai joulua suoriteta?
kuitenkin lähes kaikki, edes jotain. Musta oli vain hauska tietää, mitä itse kukin on touhunnut. Nyt tiedän; suurin osa on leiponut pipareita. ap
Tänään olen ostanut pari joululahjaa. Muuten päivä meni aika pitkälti yhdistystoimintaan. Joulujuttuja tosin nekin. Aamulla tein muutaman keksiainespurkin myyjäisiin ja iltapäivällä olin eräässä liikkeessä paketoimassa ihmisten ostamia lahjoja.
ja viimeistelin joulukortit ja vein ne postiin. Postitin myös yhden joulupaketin.
Paketoin ne ja jo ennen hommatut lahjat. Kunhan saan tuon taaperon puettua, lähden vielä hakemaan pari lahjaa.
tähtitorttuja paistettu ja markkinoilta kävin ostaa taatelikakun ku en itse osaa sellast leipoa... lahjat ostin ja pakkasin jo viime viikolla joten ne on hoidettu, koti on koristeltu jo eilen, nyt voi rauhottua ja vasta aatonaattona alkaa ruoka valmistelut ja kuusen koristelu :)
Kirjahyllyyn lumiukkoja ja seinähyllylle muovisia joulukuusia sekä jouluvalot lasivaasissa.
Ensi viikolla pitää ehkä ostella vähän lahjoja. Jouluruokia en tee, koska emme ole kotona jouluna ja jouluruuat eivät ole meidän perheessä mitään suursuosikkeja.
kaikki muu on tekemättä vielä ja 2 täyttä työviikkoa on edessä.
Ei ehdi joulu meille ei.
tehtiin pipareita ja piparitalo:) Niin, ja tein torttutaikinan pakkaseen myös
Leivottiin ja koristeltiin pipareita, tilasin pari lahjaa netistä, paketoin joululahjoja.