Mitä jouluvalmisteluja olet tehnyt tänään?
Mä olen tehnyt täsmäsiivousta keittiöön, että on sitten kiva laitella ruokia. Puhdistin uunin, pyyhin kaikki kaapinovet, tasot ja hyllyt. Putsasin kuiva-aine- ja jääkaapin kaikesta turhasta. Vaihdoin verhot ja pesin lattian oikein kontaten.
Ai niin, ja hommasin netistä pari lahjaa.
Kommentit (41)
karvalankamaton ulos ja karistelin sieltä kunnolla pölyt pois.
Koristeltiin vähän pipareita.
karvalankamaton ulos ja karistelin sieltä kunnolla pölyt pois.
Koristeltiin vähän pipareita.
Huomenna mies ja poika hakevat joulukuusen metsästämme. Ens (alku)viikolla siivotaan joka päivä jotain valmiiks. Perjantaina päivällä käydään ostamassa ruuat ja esivalmistellaan. Illalla vielä imurointi, lattian ja vessan pesu.
siivosin keittiön; kaikki kaapit ja laatikot. Lisäksi haettiin ja koristeltiin kuusi.
Imuroin ja pesin lattiat.
pitäis aloittaa joku päivä, tänään ei todellakaan jaksanut eilisten pikkujoulujen jälkeen.
Ja vähän olen siivoillut. Ja tarkistanut joulukorttilistat vielä kertaalleen, etten vaan unohda ketään tärkeää. :)
ja vahasin keittiön, eteisen ja vessan lattiat. Olen ylpeä itestäni kun sain noinkin paljon aikaan:)
Valmistellut, toisin sanoen ommellut, joululahjoja valmiiksi. Pipareita ajattelin vielä tänään leipoa, taikina kun on jo odottamassa.
Huomenna vielä ehkä jotai pientä.
Ostanut viimeisen joululahjan, tilannut kuvajoulukortit, vienyt perille pari pakettia ja kirjoittanut listan joulukortteja varten.
Nyt meen pikkujouluihin. sekin on tärkeä jouluvalmistelu. :)
Ostanut muutaman lahjan ja paketoinut ne. Yhdelle kummilapselle on vielä lahja hankkimatta, muuten on kaikki valmistelut nyt tehty. Tai no jotain vielä leivon, mutta vasta juuri ennen joulua.
Tein piparkakkutaikinan huomista varten, siitä tehdään piparkakkutalo :) Kohta nostan uunista porkkanalaatikon. Vielä ajattelin paketoida muutaman lahjan, kunhan lapset menevät nukkumaan.
Mä olen ottanut rennosti, että jaksan sitten lähempänä joulua ressata turhasta. JOuluna en kyllä jaksa sit ressata, sit taas voi ottaa rennosti :)
ja nähnyt niiden myötä ylitäyden lelumarketin, jonkalaisista kammotuksista en ennen tiennytkään. En ole tehnyt muuta. Onhan tässä vielä aikaa..
Ihan itkettää, kun tiedän, että kahden viikon päästä on joulu! En mitään isoa joulusiivoa edes suunnitellut, mutta makuuhuoneen nojatuoli pitää raivata tavaroista, samoin keittiön tasot ja yläeteinen, joka toimii romuvarastona. Ja sitten normaalit siivot eli imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä. Joo, ja sauna pitää pestä!
Mutta piparitaikina odottaa, tänään leivotaan pipareita ja tehdään piparitaloon alusta, kuuset ja muumihahmot. Kun pikkuisin menee nukkumaan, askarrellaan myös pari joulukorttia lisää esikoisen kanssa. Ei jaksa tehdä kuin pari korttia kerralla.
Sitten myöhään illalla paketoin pari pakettia ja juon samalla glögiä. Sytytän varmaan muutaman kynttilänkin ihan vaan tunnelman vuoksi...
ripustanut jouluvaloja. Huomenna teen pipareita ja torttuja.
Meillä lapset tekee aatonaattona pipareita valmistaikinasta. Osa laitetaan kuuseen ja osan saavat syödä. Pipareiden koristelu on se tärkein juttu. Ap
Leivoin myös joulutorttuja, mutta ne syödään kyllä paljon ennen joulua.
yöpuku-sukka-lahjat ja olohuoneeseen löysin sopivat pellavatyynyt. Nyt alan vähän siivoilla ja otan taas jotain koristeita esiin. Aamupäivän rentouduin kampaajan käsittelyssä.