Hyvä ystävä pudotti pois FB-kavereistaan?
Huomasin eilen, että lapsuudenaikainen kaverini oli heivannut mut pois kaverilistaltaan. Asumme eri paikkakunnalla, mutta olemme erityisesti FB:n kautta olleet paljon tekemisissä. Vielä tiistaina höpistiin niitä näitä ja ollaan oltu tosi aktiivisia kommentoijia toistemme jutuille, lähettäneet toisillemme viestejä, jotka ovat koskeneet vaikeitakin asioita kuten perheen sairautta jne.
Mä lähetin eilen päivällä jo hänelle kaksi viestiä FB:n kautta, joihin hän ei ole vastannut, yleensä hän vastaa heti, koska saa viestit kännykkäänsä. Puhuin asiasta äsken yhteisen kaverimme kautta, joka on myös hänen FB-kaverinsa, ja kertoi tämän kyllä olleen FB:ssä paikalla niin eilen illalla moneen kertaan kuin jo tänä aamunakin.
Mä en tiedä, mitä mä nyt tekisin? Annanko vain olla, vaikka hän ei suostu antamaan edes mitään selitystä minulle, vaikka sitä kysyin, ja pyysin anteeksi jos häntä olen loukannut. Ihan suoraan sanoen en itse keksi mitään, millä olisin häntä loukannut, tavallista FB-höpinää kaikki jutut ovat viime aikoina olleet.
Tuntuu vain tosi epäoikeudenmukaiselta ja pahalta :'( Me ollaan molemmin puolin tuettu toisiamme vaikka ihan eri puolilla nykyään asutaan, heidän perhettään on kohdannut sairaus, jossa olen pyrkinyt auttamaan parhaani mukaan, ja hän samoin on kuunnellut mua jos mulla on ollut jotain sydämellä.
Meni koko viime yö valvoessa ja asiaa vatvoessa... Kyllä hän voisi vastata edes JOTAIN?!?!? Me ei olla paljoa soiteltu, koska ollaan molemmat nörttejä ja ollaan paljon koneella, joten meilit ja FB ovat olleet pääasialliset yhteydenpitokanavat. Numero mulla hänelle kyllä on.
Soitanko hänelle ja kysyn suoraan, mistä kenkä puristaa? Vai odotanko esim. viikonlopun yli ja annan hänen pohtia rauhassa tilannetta ja viestejäni, jokin asiahan häntä selvästi hiertää, ei tuo mikään "vahinko" ole ollut.
:'(
Kommentit (11)
Jos kerran olette olleet noin paljon tekemisissä, niin jokin väärinkäsitys tuossa täytyy olla. FB:n kauttahan ne sun lähettämät ihmettely-viestit on helppo dellata nopeastikin, mut puhelimessa täytyy sanoa suoraan. (Tai voihan senkin katkaista jollain tekosyyllä tyyliin oon kaupan kassalla / pullat palaa uunissa).
Mä en kyllä jaksaisi odottaa viikonlopun yli, varsinkin jos olet kuullut, että FB:ssä on ollut jo tänäänkin, joten ei kai ole mitään tähdellistä tekemistäkään nyt. Joten soittoa kehiin vaan, vaikka se hirvittäisikin!
Tsempit! Mua ei ole kukaan läheinen FB-frendi pudottanut pois, toki sellaiset, joiden kanssa ei olla oltu missään tekemisissä, ja kaikki eivät ole jaksaneet roikottaa listoillaan puolituttuja. Sama juttu itsellänikin, että olen pistänyt pois joitan ex-ex-työpaikan työntekijöitä, joiden kanssa ei ole mitään tekemistä enää.
Mut tuo on tyystin eri asia!
Mulla oli sama ongelma. "Paras" ystävä tiputti mut pois listalta,mut piti kaverinaan sellasen joka on ollu tälle äärimmäisen v-mäinen ja he eivät edes oo kavereita.Ei antanut mitään syytä.Sanoin sitten välit poikki kun hän alkoi olemaan musa kohtaan niin nihkeä.Jälkeenpäin selvis että joku oli väittänyt että yritän viedä hänen poikaystävänsä..ja valetta siis.Siihen mulla vasta palokin käämi.Uskoo huhuja ennen kuin parasta ystäväänsä joka on tukenut häntä kaikessa,niin abortissa kuin lainannut rahaa enkä ole takaisin pyytänyt niitä rahoja.
Sinuna nostaisin kissan pöydälle ap ja kysyn mistä on kyse ja sanot vaikka että "olenko ollut niin huono ystävä ja tukija etten ole facebook kaveruuden arvoinen?Jos näin on,sitten on parempi kun sanotaan välit poikki kokonaan eikä olla missään tekemisissä enään.Hyvää loppuelämää ja hyvästi"
Mä olen asunut vanhalta lapsuudenpaikkakunnalta pois jo 20 vuotta, eikä mitään yhteisiä "juorukelloja" ole. Molemmat ollaan tiiviisti naimisissa, on lapsia jne. Kohta nelikymppisiä ollaan molemmat. Mä en tunne lapsuudenpaikkakunnaltani oikeastaan vanhempieni ja sukulaisteni lisäksi ketään muuta kuin tämän kyseisen ystävän, joten mistään juoruilusta tuskin on kyse.
Sekin henkilö, joka sattuu olemaan meidän molempien FB-ystävä, asuu eri paikkakunnalla eikä siten ole tekemisissä kasvokkain tämän minun nykyisen ex-frendini kanssa. Häneltä vain kysyin, että oletko nähnyt häntä FB;ssä nyt perjantaina ja la-aamuna, ja oli kuulemma päivittänyt statustaan. Hän ei osannut sanoa asiaan mitään muuta, koska ei ole kyseisen ystäväni kanssa sen enempää tekemisisssä.
Luultavasti sinut pudottaneella ei ole mitään hampaankolossa. Minä vielä FBssä ollessani tiputin sellaiset ihmiset pois listalta, joiden kanssa muutenkin ollaan tekemisissä. Lopulta heivasin koko FBn pois ja totesin, että kyllä ne loputkin tutut ja suku (kauempana asuvatkin) tajuaa ottaa puhelinta kouraan jos jotain on.
Ihmiset ottaa koko FBn niin henkilökohtaisesti. "Miks mä en saa olla sun kaveri fbssä kun muutenkin tunnetaan? Ooks sä suuttunu tai onko meillä välit poikki nyt?" Ja tämä esimerkki omasta elämästäni.
Ihmiset ovat erilaisia. Joku on sellainen, että tekee jonkin päätöksen ja hänellä voi olla vaikeaa purkaa päätöstään kovin nopeasti tai edes olla itse vakuuttunut sen oikeellisuudesta. Ehkä sun kaverisi ei ole varma, onko hän tehnyt oikean ratkaisun, eikä siksi halua edes vastata sulle, kun hänellä ei ole selkeää syytä?
Jos olette jo tuon ikäisiä, niin mistään "mä en leiki tuon kanssa" -jutusta ei varmaankaan ole kyse...? Onko hän helposti suuttuvaa tyyppiä? Sellaisille ei tarvita kuin yksi väärä lause väärässä tilanteessa, ja sellainen ihminen loukkaantuu ihan sydänjuuriaan myöten, toisaalta voi leppyäkin nopeasti. Joten antaisitko kiukun laskeutua ja antaa aikuisen ihmisen rauhassa miettiä, mikä on fiksua ja mikä ei?
Jos teillä on olleet noin hyvät välit,, niin hän on saattanut kiukuspäissään sut kaverilistaltaan pudottaa ja varmaan sitä myöhemmin katuu. Mut älä mene nyt sorkkimaan muurahaispesää ja soittamaan hänelle, jos ette muuten soittele. Olet hänelle jo viestiä pistänyt. Ja niissä oot varmaankin omat fiiliksesi jo kertonut, joten anna nyt tilanteen olla rauhassa.
t. toinen kohta nelikymppinen perheellinen nainen :) Niin, ja tsempit sulle! Ikävää tuo on.
Kyllä hänellä näyttää olevan edelleenkin monenlaisia kavereita listallaan. Esim. monia muita, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä,eli ollaan oltu lapsuudenkavereita ja sit muutettu muualle ja pidetään FB:n kautta yhteyttä.
Ja on hänellä paljon niitäkin kavereita, naapureita yms. joita hän näkee ihan kasvokkain joka päivä.
En tiedä, onko hän tehnyt jonkin suursiivouksen kaverilistallaan, mut fiksua olisi ollut pistää siitä vaikka viestiä seinälleen, että poistan kavereita nyt FB;stä, älkää ottako henk. koht. Tai jotain vastaavaa. Ja ainakin hän voisi vastata jotain mun viesteihin???
Onhan se FB ihan hiekkalaatikko, olen ollut sieltä poissa pitkiäkin aikoja just sen takia, että niitä juttuja sit funtsii jälkeenkin päin, miettii, että kommentoiko jollekulle jotenkin väärin, miksei se vastannut mulle mitään jne.
Mutta juuri tämä kyseinen ystävä lähetti mulle ihan erikseen sähköpostiviestin, että "hei, miksei sua ole näkynyt FB:ssä pitkään aikaan, olen tosi huolissani, ja tusinan verran muitakin ihmisiä ihmettelee, mihin olet kadonnut. Vastasin hänelle, että FB vei liikaa aikaa, ja hän välitti tämän tiedon seinälleni, jotta ihmiset sen sieltä näkivät. Että näin. Ja nyt on sit lempattu pois kaverilistalta... En tajua.
Mun ohje olis, että laitat uuden pyynnön ja lyhyen viestin muutamalla sopivalla sanalla, tai mikä teidän juttuun sopii. SITTEN,jos hän ei pitkään aikaan vastaa, voit pohtia asiaa enemmän.
Mulla on käynyt joskus samalla tavalla. Viime kesänä, juuri ennen pitkään suunniteltua luokkakokousta, yksi entisistä koulukavereista putosi pois kavereistani. Asiaan ei ollut ilmiselvästi mitään syytä, joten laitoin uuden kaveripyynnön ja kirjoitin viestiin lyhyesti, että maallikko ei jummarra fb:n kotkotuksia, mutta ei haittaa kun ne tietää:DDD Kaveri vastasi samaan tyyliin, ja jatkettiin siitä mihin oli jääty. Ja luokkatapaaminen meni loistavasti, ei harmin häivääkään, päinvastoin saatiin hyvät naurut: Ensin vuosi säädetään luokkatapaamista, ja sitten viikkoa ennen pannaan linjat poikki - kätevää. Ja ollaan siis kavereita edelleen!
sellaista kaveria pois, joiden kans kyllä läpätän fb.ssä, mutta en oikeasti tapaa. Mutta en juuri siksi uskalla kun ihmisille tulee traumoja siitä jos heitä poistaa kaverilistalta.
Alussa en ymmärtänyt kieltäytyä niistä kaverikutsuista. Joillakin tuntuu olevan tapana tahtoa kaikki mahdolliset kavereiksi. Nykyään haluaisin typistää kaverilistanit todella pieneksi, joille vois sitten laittaa oikeasti kuulumisia ja kuvia. Nyt ei viitsi kun on noita tyhjänpäiväisiä, vanhoja koulukavereita, joiden kans en ole missään tekemisissä.
Luultavasti sinut pudottaneella ei ole mitään hampaankolossa. Minä vielä FBssä ollessani tiputin sellaiset ihmiset pois listalta, joiden kanssa muutenkin ollaan tekemisissä. Lopulta heivasin koko FBn pois ja totesin, että kyllä ne loputkin tutut ja suku (kauempana asuvatkin) tajuaa ottaa puhelinta kouraan jos jotain on.
Ihmiset ottaa koko FBn niin henkilökohtaisesti. "Miks mä en saa olla sun kaveri fbssä kun muutenkin tunnetaan? Ooks sä suuttunu tai onko meillä välit poikki nyt?" Ja tämä esimerkki omasta elämästäni.
sellaista kaveria pois, joiden kans kyllä läpätän fb.ssä, mutta en oikeasti tapaa. Mutta en juuri siksi uskalla kun ihmisille tulee traumoja siitä jos heitä poistaa kaverilistalta.
Alussa en ymmärtänyt kieltäytyä niistä kaverikutsuista. Joillakin tuntuu olevan tapana tahtoa kaikki mahdolliset kavereiksi. Nykyään haluaisin typistää kaverilistanit todella pieneksi, joille vois sitten laittaa oikeasti kuulumisia ja kuvia. Nyt ei viitsi kun on noita tyhjänpäiväisiä, vanhoja koulukavereita, joiden kans en ole missään tekemisissä.
Voithan antaa niiden puolituttujenkin roikkua mukana, mut ei niden tarvii nähdä mitään.
Mutta juuri tämä kyseinen ystävä lähetti mulle ihan erikseen sähköpostiviestin, että "hei, miksei sua ole näkynyt FB:ssä pitkään aikaan, olen tosi huolissani, ja tusinan verran muitakin ihmisiä ihmettelee, mihin olet kadonnut. Vastasin hänelle, että FB vei liikaa aikaa, ja hän välitti tämän tiedon seinälleni, jotta ihmiset sen sieltä näkivät. Että näin. Ja nyt on sit lempattu pois kaverilistalta... En tajua.
Ehkä ongelma on juuri tässä. Jos hän on ymmärtänyt sanasi niin, että et aio enää ollenkaan olla Facebookissa, ja päätellyt että on siis turha pitää sinua kaverilistalla. Facebook ei ole minulle kovin tuttu, mutta ainakin Livejournalissa tällaista tapahtuu: jos et postaa tarpeeksi usein, tipahdat kaverilistalta.
Mulla oli sama ongelma. "Paras" ystävä tiputti mut pois listalta,mut piti kaverinaan sellasen joka on ollu tälle äärimmäisen v-mäinen ja he eivät edes oo kavereita.Ei antanut mitään syytä.Sanoin sitten välit poikki kun hän alkoi olemaan musa kohtaan niin nihkeä.Jälkeenpäin selvis että joku oli väittänyt että yritän viedä hänen poikaystävänsä..ja valetta siis.Siihen mulla vasta palokin käämi.Uskoo huhuja ennen kuin parasta ystäväänsä joka on tukenut häntä kaikessa,niin abortissa kuin lainannut rahaa enkä ole takaisin pyytänyt niitä rahoja.
Sinuna nostaisin kissan pöydälle ap ja kysyn mistä on kyse ja sanot vaikka että "olenko ollut niin huono ystävä ja tukija etten ole facebook kaveruuden arvoinen?Jos näin on,sitten on parempi kun sanotaan välit poikki kokonaan eikä olla missään tekemisissä enään.Hyvää loppuelämää ja hyvästi"