Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatko alkoholia kastejuhlassa? Itse emme ole tarjonneet.

Vierailija
09.12.2011 |

krapulaiset vieraat aikoinaat olivat täysin valkoisia ja hikisiä..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu kirkollisiin tilaisuuksiin.

Olen wt ja proud of it:)

Terveisin viinia tarjoillut aiti.

Ps. Annetaanko siella ehtoolisella muuten maitoa, ja muuttikos se jeesus veden marjamehuksi? Ei mutta, voi kamalaa, sehan taisi olla viinia. Jeesus oli myos WT...

Vierailija
22/53 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi mukaanluettuna. Ei tullut traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi mukaanluettuna. Ei tullut traumoja.

Ilmenee sitten kun on 18 v.

Vierailija
24/53 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu kirkollisiin tilaisuuksiin.

Ööö, mitä se ehtoollisviini on? Joka sunnuntai on jotain madeiran makuista tarjolla täällä meidän ev.lut. seurakunnassa.

(Ja seuraavaksi joku rippikouluaikojaan muisteleva tulee sanomaan, että ehtoollisviini on pelkkää marjamehua)

Vierailija
25/53 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ensimmäistä lastamme kastettiin sunnuntaina vaikka seurakunnalta toivoimme lauantaita. Meillä oli lähimmätkin sukulaiset kaukaa ja ajoivat sitten tietenkin tilaisuuden jälkeen kotiin. Tilaisuudet olivat perinteiset kakkukahvit/suolaiset tarjottavat tyyliin voileipäkakku ja oli sellaista perinteistä...hmmm. jäykkää..

3. lapsi kastettiin lauantaina ja juhlat ovat olleet kivoimmat ikinä, rennot ja mukavat, kenelläkään ei ollut kiire. Tarjoiluna oli salaatteja ja antipastoja, kakkua ja makeita. Juomana kivennäisvettä, kahvia, teetä, mehua ja viiniä. Todellakaan en tällä tarkoita, että tunnelma olisi vapautunut jostain puolikkaasta lasillisesta viiniä, vaan niistä pienistä asioista. pappikin totesi ettei ole työvelvollisuuksia enää tänään ja ottaa mielellään lasillisen viiniä + salaattia.

Me vieraat otimme toisetkin ja vieraiden ja poistuttua ja minun keskityttyä seurustelun ohella vauvaan ja illalliseen, ihana suvun ydinporukka juhli lasta todella ihanassa hengessä. Oisko mennyt jopa neljännet lasilliset niillä? En laskenut, mutta tunnelma oli kiva!

Vierailija
26/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entapa MAria, ei ollut Joosef lapsen isa vaik Jeesusta kasvattikin.. Ttallaisia juttujahan saa taltakin palstalta lukea melkein joka paiva.

Mutta asiaan, kastejuhlassa vointarjota viinia tms tai olla tarjoamatta. Ihan miten itse tahtoo. Pakko ei tosiaan ole ja hyvat juhlat saa aikaiseski ilmankin viinia. kummalta tuntuu toisten tuomitseminen ja nama syyt miksi sita viini lasillista ei voisi juoda. Kaikkien suvussa ei ole alkoholiongelmaa ja taa kirkollinen syy tai se ettei lapsikaan sita juo on ihan naurettavia.

Vierailija
27/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä alkoholia, rakkaat suomalaiset kanssa-asukkini, olla jokaisissa juhlissa tarjolla? sitä alkoholisti-kulttuuria on näköjään pidettävä yllä jopa niinkin viattomissa ja kauniissa juhlissa, kuin vauvan ristiäisissä. olette uskomattomia. :O

ristiäisistäkin tehty yksi hyvä tekosyy ryyppäämiselle? tämä oli kyllä uutta. mä en haluaisi koskea pitkällä tikullakaan kuningas alkoholiin silloin, kun mun pientä, herkkää ja avutonta vauvaani juhlitaan. hävetkää.

Vierailija
28/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kunniaksi. Lapsi nukkui kaikessa rauhassa vaunuissaan ja juhlaväki nosti maljan kummin toivottaessa lapselle onnellista elämää.

Ei tullut mieleenkään, että me siinä samalla pidetään alkoholistikulttuuria yllä ryyppäämällä (jotkut ottivat santsilasillinenkin!)! :O

Vierailija
29/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraana olen ollut ristiäisissä ja en muista että ikinä olisi niissä kemuissa tarjottu kahvia väkevämpää juotavaa.

Vierailija
30/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasi kuohuvaa ei tee kenestäkään holistia tai känniläistä niinkuin moni on jo todennut. Kirkollinen juhlakaan tuo nimenantotilaisuus ei ole, joten so? On meillä lapsen synttäreilläkin kolisteltu malja ja tarjotut kahvin kanssa konjakki, jos on juhlaväelle kelvannut. Lapsivieraat voivat saada jotain omaa kuplivaa maljan kohotukseen. Mun mielestä tää on tapakasvatusta ja opettaa myös suhtautumaan alkoholiin jotenkin järkevästi; se ei ole kielletty tabu vaan juhliin kuuluva hauska juttu, jota voi käyttää kohtuudella.

Vierailija
31/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä alkoholia, rakkaat suomalaiset kanssa-asukkini, olla jokaisissa juhlissa tarjolla? sitä alkoholisti-kulttuuria on näköjään pidettävä yllä jopa niinkin viattomissa ja kauniissa juhlissa, kuin vauvan ristiäisissä. olette uskomattomia. :O

ristiäisistäkin tehty yksi hyvä tekosyy ryyppäämiselle? tämä oli kyllä uutta. mä en haluaisi koskea pitkällä tikullakaan kuningas alkoholiin silloin, kun mun pientä, herkkää ja avutonta vauvaani juhlitaan. hävetkää.

Ehkapa se homman juju piileekin siina, etta useille alkoholi ei ole kuningas... Olen kanssasi samaa mielta siita, etta jos alkoholi on sinulle kuningas, niin siita kannattaa pysya erossa niin kastejuhlassa kuin muissakin tilanteissa.

Hyva etta olet tunnistanut ongelmasi.

Tsemppia.

Vierailija
32/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisistäkin tehty yksi hyvä tekosyy ryyppäämiselle?

Ihmiset ovat puhuneet ruokaviinistä ja lasillisesta kuohuviiniä. Mitä ryyppäämistä se sellainen on? Ihme asenne joillakin alkoholia kohtaan.

Vierailija
33/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kuuleekin..

Vierailija
34/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin italiassa puoliksi suomal.lapsen ristiäisissä. Tarjottiin shampanjaa maljat ja illallinen ravintolassa, viinit ja avec kuuluivat asiaan. Suomalainen kastepappi kommentoi, että ensimmäiset arvokkaat ja juhlavat kastejuhlat joihin hän pääsi, Suomessa kun aina saa vaan arkista voileipäkakkua ja kahvia.. Se on kuulkaa niin, että ne jotka osaavat käyttää alkoholia, käyttävät sitä juuri tilaisuuden juhlistamiseen sivistyneesti, erotukseksi arjesta joka on alkoholiton.

Vierailija
35/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoolaus kuoharilla ei ole ryyppäämistä eikä sen vaarallisempaa tai huumaavampaa kuin kuppi kahvia. Se kastettava vauva ei saa juoda kumpaakaan, mutta kahvinjuontia et kuitenkaan kyseenalaista. Miksi et?

Kahvistakaan eivät kaikki aikuisetkaan juhlavieraat pidä, mutta silti sitä tarjotaan kaikissa kemuissa eikä tarjoilua koskaan kyseenalaisteta.

Miten siis lasi kuohuvaa eroaa kahvikupillisesta? (Yhä edelleen, se EI ole ryyppäämistä eivätkä kaikki tule junttisuvuista joissa joku vetää kuitenkin pään täyteen)

Vierailija
36/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tapella asiasta

Vierailija
37/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti voi sietää noita tilaisuuksia. Toivon aina että en on nopeesti ohi. Pakolliset kahvit ja juoruilut ja sitten saa vieraat mennä. Mä avaan kaljan sitten yksin kotona, kun on ollut niin rankka päivä.

Vierailija
38/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottu mitään alkoholijuomia, mutta mielestäni lasillinen kuohuvaa on ihan hyvä idea. Tuskin nyt kukaan mitään boolia alkaa kastemaljaan väsäämään.

Vierailija
39/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on maailman sivistävin juoma.

Kun viinipullon avaa, sivistymätön moukka muuttuu hetkessä hienoksi eurooppalaiseksi.

Kastetilaisuuteen kuuluu kahvit.

Näin se vain on.

Juopottelu oman lapsen kastetilaisuudessa on törkeää ja etiketin vastaista. Viinanhuuruinen lapsuus? Sellaisen annatte lapsellenne?

Suurin osa ihmisistä muutenkin niin tyhmiä, että ei enää tarvitse itseänne viinalla lisää tyhmentää.

Vierailija
40/53 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös aikuisia. paikalla ei ole yleens krapulaisia eikä kännisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi