Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhempien äitien lapset ovat koulussa yleensä tasapainoisempia. t:ope (ov)

Vierailija
09.12.2011 |

onko muut opet samaa mieltä? Itse olen ainakin huomannut, että jos lapsi on rauhallinen ja tasapainoinen niin yleensä hänellä on vanhemmat vanhemmat. Toki poikkeuksiakin on.

Ja sanon näin, vaikka itse olen verrattain nuorehko äiti.

t: ope

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että paras on jotain siitä "nuoren" ja "vanhan" väliltä. Usein kovin iäkkäät vanhemmat on aika rajattomia ja toisaalta ylisuojelevia lastaan kohtaan.

Vierailija
2/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut lapseni nelikymppisenä, ja monet ovat ihmetelleet lastemme rauhallisuutta. Luulen, että vanhempien vanhempien itsevarmuus ja oma tasapaino heijastuu normaalien lasten olemukseen suurempana tasapainoisuutena.

Sinänsä tällaiset kyselyt ovat tarpeettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla naisilla on monesti enempi kärsivällisyyttä. Sitten taas esim. yövalvomiset saattavat olla paljon raskaampia vanhemmalla iällä.

Mutta tuskin tässä yhtä ainoaa oikeaa vastausta on, siksi olikin mukavaa, että tämä ope ei lähtenyt yleistämään.

Parhaita ovatkin ne opettajat, jotka eivät yleistyksiä tee, vaan pystyvät katsomaan asioita laajemmalti, ilman mustavalkoisia silmälaseja.

Vierailija
4/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko että vanhempi on ollut > 30v lapsen syntyessä. Ja jotenkin rauhallisuus lisääntyy mitä vanhempi äiti tai isä on lapsen syntyessä ollut. Ja kuten jo toisessa ketjussa kirjoitin, tämä ei todellakaan ole mikään tutkittu juttu, ainoastaan oma havaintoni.

Syy voi hyvinkin olla vanhempien itsevarmuudessa ja tasapainossa.

Vierailija
5/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että lapseni ovat tasapainoisia. Olen saanut kaksi lastani 30 täytettyäni.

Vierailija
6/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki aina kehuvat sitä, kuinka rauhallinen hän on. Nyt olen jo 28, 1,5 vuotiaan tytön äiti, ja hän on huomattavasti villimpi tapaus.

Ettei tässä taas vaan nähtäisi sitä mitä halutaan nähdä? Ts, jos on vanhempi äiti, niin pieniä rikkeitä ei huomioida ja jos on nuorempi äiti, niin pienistä jutuista tehdään iso haloo.

Vierailija
7/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki aina kehuvat sitä, kuinka rauhallinen hän on. Nyt olen jo 28, 1,5 vuotiaan tytön äiti, ja hän on huomattavasti villimpi tapaus.

Ettei tässä taas vaan nähtäisi sitä mitä halutaan nähdä? Ts, jos on vanhempi äiti, niin pieniä rikkeitä ei huomioida ja jos on nuorempi äiti, niin pienistä jutuista tehdään iso haloo.

ap:n otos taisi olla vähän isompi kuin sinun (vaikkei tämä mikään tutkimus ollutkaan).

Vierailija
8/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ja havainnioinut ympäristöä pidemmän aikaa.. Rauhallisilla ihmisillä on rauhalliset lapset ja säheltäjillä sitten jotain muuta..

Vanhempien tapa olla, elää ilmaista itseään tarttuu lapseeen.

Meillä mennään ja mesotaan kuin Italialaisperheessä konsanaan ja lapsista on tullut samanlaisia mekkaloitsijoita.

En sanoisi iän olevan se tekijä-vaan ympäristön

Olemme saaneet lapsemme kymsemmällä iällä.

Vierailija
9/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutettuina ihmisinä opettajat kai tietävät, ettei yhden ohmisen kohtaamien lasten perusteella vielä voi yleistää. Minä sain lapsistani tasapainoisimman 24-vuotiaana. Kaikki muutkin kolme ovat ihania, mutta esikoinen on aina ollut aivan huippuhelppo ja luokassa se, johon voi aina luottaa. Muutkin kyllä pärjäävät koulussa hyvin ainakin arvosanojen ja opettajien palautteiden perusteella.

Vierailija
10/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katseleeko ap näitä lapsia todella puolueettomasti, vai päättääkö lopullisen mielipiteensä vasta, kun on nähnyt vanhemmat? Ap:lla kun tuntuu valmiiksi olevan jo tietynlainen asennevamma nuorempia vanhempia kohtaan (=heidän lapsensa mellastavat HÄNEN luokassaan eniten)

Ei mene läpi tällainen mustamaalaaminen.

Vierailija
11/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion lehtori ammatiltani. Ihmettelen, miksi rauhallisuus olisi ikään kuin ainoa niin valtavan toivottu ominaisuus. Koulussa on hyvä olla monenlaisia ihmisiä opetusryhmässä. Esim. keskusteluissa ja ryhmätöissä siitä on etua ja iloa.

Vierailija
12/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko että vanhempi on ollut > 30v lapsen syntyessä. Ja jotenkin rauhallisuus lisääntyy mitä vanhempi äiti tai isä on lapsen syntyessä ollut. Ja kuten jo toisessa ketjussa kirjoitin, tämä ei todellakaan ole mikään tutkittu juttu, ainoastaan oma havaintoni.

Syy voi hyvinkin olla vanhempien itsevarmuudessa ja tasapainossa.

Oletko lainkaan lukenut esim. sosiololgiaa?

Vierailija
13/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia. Meidänkin koulussa on about 5 häiriintynyttä lasta, joista 3 on opettajan lapsia.

t. ope 2

Vierailija
14/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemman/vanhemmat vasta paljon myöhemmin, joten en tietenkään mitään ennakkokäsitysiä luo oppilaista vanhempiensa pohjalta. Ja toivon mukaan reksi myös huomasi, että puhuin vain omista kohtaamisistani, enkä väittänyt asian olevan aina näin.

Vierailija
15/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia saatuaan kasvattavat lapsistaan lähes tulkoon kopioita itsestään...eli mikä tulos? ja sitten taas itsevarmat ja puheliaat omanlaisia..

Vierailija
16/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen/tasapainoinen eivät muuten ole synonyymeja hiljaiselle. Sosiaaliset ja puheliaatkin voivat tietenkin olla myös tasapainoisia ja osaavat tarvittaessa hallita puheripuliaan silloin kuin se ei sovi tilanteeseen eli osaavat myös olla rauhallisia.

t:ope

Vierailija
17/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen/tasapainoinen eivät muuten ole synonyymeja hiljaiselle. Sosiaaliset ja puheliaatkin voivat tietenkin olla myös tasapainoisia ja osaavat tarvittaessa hallita puheripuliaan silloin kuin se ei sovi tilanteeseen eli osaavat myös olla rauhallisia.

t:ope

Pointti on se, että on hienoa, että luokassa on monenlaisia ihmisiä.

Vierailija
18/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmassa perheessä, jossa äiti on ollut nuori ekan lapsen synnyttyä ja vanhempi kuopuksen synnyttyä? Tuleeko esikoisesta levoton ja kuopuksesta rauhallinen?

Vierailija
19/19 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(muissa tapauksissa en tiedä näin tarkkaa ikää) eli lapsi oli 13-vuotias ja vanhemmat olivat molemmat yli 50-vuotiaita. Kummallakin oli edellisistä liitoista jo aikuisia lapsia, joten tämä nuori nautti melkoista ainokaisen asemaa. Vanhemmilla ei ollut mitään käsitystä lapsen menoista, ja he uskoivat hyväuskoisina kaiken, mitä lapsi heille satuili yökyläilyistä yms. vaikka tosi asiassa heidän teininsä ryyppäsi yöt rannalla kesäisin ja pyöri epämääräisessä porukassa. Ainakaan tämä nuori ei ollut mikään seesteinen ja rauhallinen tapaus.