Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua!!! olen sokeririippuvainen :(

Vierailija
10.11.2005 |

miten siitä mahtaa päästä eroon?

Syön joka päivä karkkia tai muuta herkkua, ja olen todella kärttynen jos en sokeria ole muutamaan tuntiin saanut, tiuskin miehelle ja itsellenikin..apua!!!!

Usien mietin sitä et millainen mahdan olla jos söihin karkin tilalla hedelmiä....varmaan paino putoais melko nopsaan jos vaan pääsisin tosta riippuvuudesta eroon...

Muita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä eroon pääsee.

http://karppaus.info

Vierailija
2/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos siellä joitakin kiellettyjä ruokia vai millaista ruokavaliota noudatetaan?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertastetusti leipä, riisi, pasta, potut ja ennenkaikkea sokeri ja valkoiset vehnäjauhot pois ruokavaliosta.

Vierailija
4/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksinkertastetusti leipä, riisi, pasta, potut ja ennenkaikkea sokeri ja valkoiset vehnäjauhot pois ruokavaliosta.

mitä sit noiden pastan, riisin ja perunan tilalla syödään?

IIIIIK..meillä just niitä syödäänkin..ja vaikeetahan toi ruokavalio sinänsä on kun mies vaatii KUNNON ruokaa!!! :)

niin, onko kaikki leipä kielletty? vai ainoastaan vaalea? onko ruisleipäkin?

-ap-

Vierailija
5/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jätin vaan kaikki sokeriset herkut (karkit ja pullat) pois. Hyviä ja maistuvia jälkiruokia saa tehtyä etenkin marjoista myös ilman sokeria.

Muuten jatkoin ihan tavallisen kotiruuan syömistä, eli syön kaikkea sitäkin mikä karppaajilta on kielletty.

Ensimmäien viikko oli vaikea mutta sen yli kun pääsi niin ei tarvinnut enää edes hidastaa karkkihyllyn kohdalla =)

Sen riippuvuuden saa tosin helposti takaisin kun vain sortuu yhden kerran. Eroon pääseminen uudemman kerran onkin sitten helpompaa kuin 1. kerralla kun tietää että se todella toimii kunhan muutaman päivän jaksaa sinnitellä.

Vierailija
6/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää jos sitä tuskaa kestää ilman, niin vapaus koittaa...

Se vain aina hankaloittaa, että tykkään niin kovasti suklaasta! Ei tekis mieli olla ilman...

Jollen saa suklaata, vedän herkästi mitä vaan missä on sokeria, eli todennäköisimmin pelkän suklaan kanssa pysyisin hoikempana ;)

Vierailija
7/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää opettelin itsehillintää raskausaikana. Nyt vauva on reippaan kuukauden ikänen ja elämäntavat on paremmat! =)

Mulla on tälläsiä pikaohjeita:

Syö vaan herkkuja, panosta laatuun ja määrään, mutta laadussa mieti mikä valittavista pullista on epäterveellisin äläkä syö sitä. Seuraavalla kerralla ota sitäkin terveellisempi pulla, jne, jne..

Määrässä ajattele että ostat pienemmän tai vähemmän. Ja taas näin: suklaarasian sijasta levy, levyn sijaan iso tupla, sitten pienempi tupla ja sitten pätkis..

Mulla on pöydällä kasa hedelmiä! Jääkaapissa naposteluporkkanaa tai muuta VALMIINA!! Pakastimesta löytyy marjoja.

Hamstraan aina kaupasta lisää ja mietin aina lisää herkkuja ja tapoja tehdä niistä jotain niin ei kyllästy..

Vältä ostamasta kotiin kaappiin " vieraiden varalle" herkkuja. Tai laita ne edes pakastimeen jolloin niihin on vaikeampi päästä kuin kaappiin!

Sitten miestä voi pyytää auttaan sua! Syö enempi normaalia ruokaa. Syö kuituja, niillä kestää sulaminen masussa kauemmin (siis vaalealeipä ei kauaa kestä ja haluat välipalaa) ja panosta noihin välipaloihinkin ja niiden terveellisyyteen ja tee välipaloista helppoja ja kivan näkösiä..

Tossa mitä tuli mieleen!

Vierailija
8/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi jatkaa..

Kauppalappu mukaan ostoksille! Älä kirjota siihen nameja, tai mieti valmiiksi mitä herkkua ostat, eikä muuta.

Parempi tapa, jos vaan mies suostuu on että mies hoitaa ostamiset ja sinä et mene kauppaan niin ei tule ostettua herkkuja! =)

Vierailija
9/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten huomasin, että kun olin syönyt jotain sokeripitoista koulussa en pystynyt keskittymään enää mihinkään. jalat vipatti ja ajatukset lenteli ties missä. Tein itselleni karkkipäivän kerran viikossa samana päivänä kuin lapsilla ja paljon paremmin on mennyt. Nyt aikaa on kulunut pari kuukautta ja enää ei edes karkkipäivänä tule syötyä niin paljon karkkia kuin aikasemmin yhtenä päivänä. keskittymiskykykin on ihan toistaluokkaa kuin ennen:)

Vierailija
10/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se ei ollut, mutta viikon jälkeen oli hämmästyttävää huomata, ettei sitä suklaata tehnyt edes mieli. Nykyisin voin syödä kerrankin viikossa vähän suklaata tai karkkia ilman, että kierre jää päälle. Kerran repsahdin ja aloin taas syömään makeaa lähes joka päivä ja sitten sitä tekikin joka päivä mieli. Onneksi huomasin repsahduksen ajoissa ja tein siitä aika helposti lopun.

Minä teen usein iltaherkuksi itselleni rahkaa, johon laitan vähärasvaista maitorahkaa, mansikoita ja makeutan sen hermesetaksen makeutusanesteellä. Hyvää ja makeaa, ilman valkoista sokeria. Auttaa pahimman makeanhimon yli.

Vierailija
11/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin " leipäriippuvuudestani" , joka oli mulle enemmänkin ongelma kuin sokeri - eli himosin tärkkelysruokia koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän