En ole koskaan tehnyt ruskeaa kastiketta. Muita?
Kommentit (27)
Olen 32-vuotias. Mies ja lapset on olleet onnesta soikeina, kun ovat saaneet silloin tällöin kotona ihkaoikeeta ruskeaa kastiketta! Varmasti opit, mutta pitää vaan uskaltaa yrittää. Mitä sitten vaikka kastike menisi pilalle? Kokeile uudestaan tai syökää ruoka ilman kastiketta. Osta vaikka valmiskastike siltä varalta, että kokeilu epäonnistuu. :)
ihan perunaa ja esim. lihaa. Lisäksi keitettyjä vihanneksia, juureksia, salaattia...
En mätä keitettyjen vihannestenkaan päälle jotakin kastiketta, miksi perunan?
Täältä kerran luin, etä on olemassa ruoka joka koostuu perunasta ja ruskeasta kastikkeesta - siis ainoastaan noista. Kuulostaa aika karulta.
Ruskista jauhelihaa ja heitä jauhot perään, kyllä ne siinä ruskistuu riittävästi. Ei tarvi ison voiklöntin kanssa alkaa ruskistaa
Ruskistaa esim. sipulin ja jauhelihan teflonpannulla joko kokonaan ilman rasvaa tai sitten pienessä öljytilkassa ja heittää sekaan pikkuisen jauhoja ja pyörittelee. Sitten neste ja mausteet. Jos siis tekee perinteistä jauhelihakastiketta.
pastakastikkeet menee ihan vaan sillä lihalla/kasviksilla ja tomaattimurskalla tai esim. ruokakermalla sekä runsailla mausteilla ja yrteillä, ei niitä tarvii suurustaa jollain voi-jauhopöperöllä.
siis jopa minä, 34v superblondi sairaanhoitaja osaan tehdä ruskean kastikkeen. Äiti opetti sen jo kun olin n.10v...
ihmeen avuttomia taas liikkeellä siis jopa minä, 34v superblondi sairaanhoitaja osaan tehdä ruskean kastikkeen. Äiti opetti sen jo kun olin n.10v...
On asioita jossa SINÄKIN olet avuton.
Ruskista jauhelihaa ja heitä jauhot perään, kyllä ne siinä ruskistuu riittävästi. Ei tarvi ison voiklöntin kanssa alkaa ruskistaa