Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana joululahja! Saimme eilen asuntolainan maksettua pois :)

Vierailija
09.12.2011 |

Jippii! Oon tosi onnellinen, kun ei ole enää velkaa. Tällaisesta aiheesta ei kehtaa suurta mölyä pitää ystävien kesken, niin iloitsen sitten täällä Anonymiassa :)

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuun loppuun mennessä maksettavaa 370e ja sitten loppuu

PERINTÄ -JA ULOSOTTOKIERRE, JOKA VEI 5 VUOTTA!!!!

Olemme maksaneet noin 35 000e ja syöneet leipäkoneleipää, olleet ilman polkupyöriä, kieltäytyneet illanvietoista ja automatkoista sisarusten luokse toiselle puolelle Suomea!

Vielä hetkeen 3/2013 ja olemme normaaleja, ihmisarvoisia! Varmaan mennään kylpylään ja otetaan 2 huonetta koko perheelle ja ollaan 2 yötä!

Vierailija
42/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuun loppuun mennessä maksettavaa 370e ja sitten loppuu

PERINTÄ -JA ULOSOTTOKIERRE, JOKA VEI 5 VUOTTA!!!!

Olemme maksaneet noin 35 000e ja syöneet leipäkoneleipää, olleet ilman polkupyöriä, kieltäytyneet illanvietoista ja automatkoista sisarusten luokse toiselle puolelle Suomea!

Vielä hetkeen 3/2013 ja olemme normaaleja, ihmisarvoisia! Varmaan mennään kylpylään ja otetaan 2 huonetta koko perheelle ja ollaan 2 yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi asumaan kauhean vaatimattomasti!

että AP elää kauhean vaatimattomasti? Mekin eletään säästäväisesti, mutta koti on tyylikäs (ei designia kuitenkaan) ja muutenkin elämä mallillaan. No, ulkomaanmatkoja ei kovin usein tehdä, joten ehkä se sitten tekee elämästä vaatimatonta?

Vierailija
44/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille iloani jakaneille! Olen edelleen tosi onnellinen ja aion jatkaa samaa säästäväistä linjaani edelleen. :) Meillä tosiaan lapset ruokitaan edullisesti mutta terveellisesti, puetaan siististi kirppisvaatteisiin ja sisustetaan koti nätisti käytettyjä huonekaluja entisöiden sekä kirpputoreja hyödyntäen. Kaunista vaan ei kallista.

ap, monta lasta ja monta huonetta? Meillä kolmio neljälle.

Kolmio neljälle meilläkin, kiitos kysymästä. En oikein tajua, mistä kirjoittajat ovat saaneet päähänsä, että laitoimme joka kk tonnin lainaan ja tonnin säästöön niistä pikkuisen reilu 2000€:n (=2000-2300€ kuusta riippuen) nettotuloista. En tiedä, miksi edes alan tätä erittelemään, mutta alan kuitenkin... Ehkä joku saa tästä vinkkiä omaan talouteensa tai sitten ei... Lainanlyhennys + korot olivat n. 200€/kk (eli asumiskulut laina + vastike + sähkö + vakuutus mukaan lukien yht. n.600€/kk). Käteen jäi siin n. 1400€/kk, josta kyllä hyvinkin sai säästöön vähintään sen 500€. Ja äitiysvapaani aikana tulot olivat yli 3000€, jolloin säästimme vähintään 1000€/kk. Yleensä huomattavasti enemmän. Nuo säästöt sitten käytimme ylimääräisiin lyhennyksiin: ensin 20000€ ja nyt loput 6000€. Tähän viimeiseen lyhennykseen auttoi kyllä suuresti veronpalautukset, joissa tuli mm. ne viimevuotisen kylpyhuoneremonttimme kotitalousvähennykset. Ja tosiaan kirpputoreilta ja huutiksesta olen "tienannut" suunnilleen tonnin vuodessa, kun olen myynyt kaikkea tarpeetonta eteenpäin. Se ei ole oma mokani, jos ihmiset ovat valmiita maksamaan huutiksessa esim. käytetystä toppahaalarista 40€, kun itse olen sen omalle lapselleni ostanut joko kirppikseltä kympillä tai ALE:sta 30€:lla. Mutta noita kirppisjuttuja en toki ole laskenut perheemme nettotuloihin, kuten ei luultavasti kukaan muukaan tee. Melkein satanen kuussa niistäkin on kuitenkin kertynyt... Mikä tässä meidän "talouskurimuksessa" vielä ihmetyttää? :)

BINGO! Tähän voi todeta TAAS kerran että mitä minä sanoin :D Ne 2000 euron tulotkin olivat 2300 euroa ja se ON iso ero. Veronpalautuksia tuli kohtuullinen määrä, oletan että useampi tonni eli olin täysin oikeassa jälleen kerran =) Hienoahan tuo on, ei siinä mitään mutta AINA näissä keskusteluissa tulee lopulta ilmi että ei ne asiat ihan niin olleetkaan kuin eka viestissä kerrottiin =)

Vierailija
45/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BINGO! Tähän voi todeta TAAS kerran että mitä minä sanoin :D Ne 2000 euron tulotkin olivat 2300 euroa ja se ON iso ero. Veronpalautuksia tuli kohtuullinen määrä, oletan että useampi tonni eli olin täysin oikeassa jälleen kerran =) Hienoahan tuo on, ei siinä mitään mutta AINA näissä keskusteluissa tulee lopulta ilmi että ei ne asiat ihan niin olleetkaan kuin eka viestissä kerrottiin =)

Ja hyvänä lisänä vielä se että kappas ei sitä remonttiakaan tehty siitä 2000 euron nettotuloista vaan valmiina olleista rahoista :D MIKSI ihmeessä ihmiset vääristelevät asioitaan noin paljon kun kaikki näkee että yhtälö ei pidä paikkaansa tuollaisenaan.

Vierailija
46/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No plääh, eihän sen velan maksaminen ole mikään saavutus. Meillä autokin maksaa enemmän..

[/quote]

Ikävä asenne. Minä lähinnä ihmettelen, miksi kukaan ostaa auton, joka maksaa yli 70 000€? Mitä järkeä? Statuskysymys ja käytännöllinen ratkaisu?

Vierailija
47/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on hoitanut hommansa ensiluokkaisesti ja piste.

Vierailija
48/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvänä lisänä vielä se että kappas ei sitä remonttiakaan tehty siitä 2000 euron nettotuloista vaan valmiina olleista rahoista :D MIKSI ihmeessä ihmiset vääristelevät asioitaan noin paljon kun kaikki näkee että yhtälö ei pidä paikkaansa tuollaisenaan.

En ole kyllä vääristellyt mitään, huoh. Vastailin vain minulle esitettyihin kysymyksiin... Ja sanoinhan jo tuolloin ekassa "tuloerittelyssäni", että tulomme ovat hieman reilu 2000€. Ne siis vaihtelee: joinain kuukausina 2000€, parhaimpina tuo 2300€. Ja äitiysvapaani aikaan yli 3000€. Juu, ja "puskuria" oli tilillä asunnon oston jälkeen n.4000€, joka auttoi siinä kylppärirempassa ihan hyvin. Toki enemmän rahaa siihen kului, joten säästää piti lisääkin. Töiden osuus rempassa oli oli alle 3000€, mutta kyllä siitä kivat vähennykset sai verotuksessa. Tietenkin.

Mutta onneksi olen ollut palstalla sen verran kauan, että tiedän täällä saavan haukut asiasta kuin asiasta.

Silti: Me saatiin asuntolainamme maksettua! Jippii!!!

Vierailija
49/49 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on nyt lainanmaksun jälkeen tilillä vielä 5000€, joten eiköhän nuo asunnon oston aikaiset 4000€:n säästöt tule sillä kuitatuksi. :D