Leivotko pipareita itse tehdystä taikinasta?
Vai valmistaikinasta? Miksi?
Mä olen leiponut itse tekemästä taikinasta aina piparit. Nyt sitten ehdotin laiskuuksissani lapsille, että jos tänäjouluna leivottaisiinkin valmistaikinasta vaan. Nousi niin kova vastalausemyrsky, että pakko pysyä perinteissä.
Kommentit (15)
tehdään omatekoisesta taikinasta. Piparkakkutalo osotoisesta. On kovempaa ja sopii taloon hyvin, mutta maku ei ole hyvä, mutta eipä sitä kukaan syökään.
Tänä jouluna leivottiin yksi pieni pakkaus valmistaikinasta, kun ollaan oltu koko perhe sairaana ja lapsilla teki mieli leipoa. Mulla jäi ne syömättä, lapsille kyllä maistui nekin.
Siksi koska se on aika paljon parempaa. Pelkän perinteen takia en viitsisi, koska siinä on kuitenkin työtä ja taikinaa pitää säilyttää jääkaapissa yön yli, mikä joskus myös vaatii vähän järjestelyjä.
Paraisten piparkakut vaan on niin hyviä, että itse on taikina tehtävä, jos niitä mielii saada
Sitä en ymmärrä mitä se taikinan osto laiskuuteen auttaa? Menee noin viisi minuuttia kun taikinan tekee valmiiksi kylmään, se leipominenhan niissä pipareissa raskasta on.
Muutama kaupan valmistaikina on oikein hyvää , ei toki niin herkkua kuin itsetehdystä tulee mutta aika ja raha ratkaisee.
Joulun jälkeen varsinkin saa valmistaikinoita ihan pilkkahintaan. Halvimmat mitä olen ostanut on olleet 20 senttiä. Leivotaan niistä sitten muulloinkin kun jouluna. Koskaan ei ole jäänyt syömättä.
kunnes joskus kiireessä ostin valmistaikinaa. Yllätys oli, että taikinasta oli helpompi leipoa pipareita. Omista taikinoista, vaikka hyviä olivatkin, olis joskus varsin työlästä saada muoteilla pipareita, kun koostumus ei ollut ihan oikea.
Ja helpommin leivottavaa kuin omatekoinen.
On niin paljon parempaa. Ja se tuoksu, mikä siitä taikinanteosta tulee on vaan niin ihana. :)
Nyt en oo enää vuosiin. Leivon kyllä mutta ostan sen valmiin taikinan.
Se on yksi helpoimpia taikinoita tehdä. Kaikki aineet vaan sekaisin eikä vaivaamista. Ja saa maustaa just sellaiseksi kuin haluaa.
Kyllä paraisten piparit on parhaita!
tänä vuonna tein taikinan itse. Jos teen piparkakkutalon, niin sen teen valmistaikinasta ihan vaan siksi että se on helpompaa.
Syötävät piparkakut tehdään omatekoisesta taikinasta. Piparkakkutalo osotoisesta. On kovempaa ja sopii taloon hyvin
mulla on astma, jauhopölyallergia ja krooninen käsi-ihottuma, ja se valmistaikina on jo tarpeeksi paha ruljanssi mun nahalle ja keuhkoille
Paraisten piparkakut vaan on niin hyviä, että itse on taikina tehtävä, jos niitä mielii saada