Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te oikeasti tyylikkäät ja ajanmukaisen ihmiset, kuinka paljon teillä on vaatteita?

Vierailija
31.07.2026 |

Olen karsimassa valtavaa vaatemäärää ja kiinnostaisi tietää miten vähällä muut pärjää. Mikä karsintakriteeri esim kahden melkein samanlaisen vaatteen välillä, enkä jos vetskari menee melkein kiinni kunhan vähän laihtuu, vaate on ollut kallis ja kiva mutta jostain syystä ei ole eksynyt päälle, ihana vaate mutta vaikea yhdistää

Jne jne

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Kaikenlaisiin tilaisuuksiin kaikkina vuodenaikoina. Jos miehellä on 5-6 pukua, muutama irtotakki ja housut, pino paitoja, puolen tusinaa kenkiä, ja kravatteja ja taskuliinoja plus tietenkin muutama päällystakki niin pärjää pitkälle. Urheilu- ja ulkoiluvaatteet sitten erikseen.

Vierailija
2/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti istuvat vaatteet pitää joko dumpata tai modata sopiviksi. Risat kannattaa vaan dumpata. Eivät ne kaapeissa hilloamalla paremmiksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti istuvat vaatteet pitää joko dumpata tai modata sopiviksi. Risat kannattaa vaan dumpata. Eivät ne kaapeissa hilloamalla paremmiksi muutu.

Rima menee korkeammalla kuin huonosti istuvien ja risojen dumppaaminen. Nyt kysyttiin tyylikkäiltä ihmisiltä 

Vierailija
4/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on liikaa. Mutta eiköhän kaikkein tyylikkäimmillä ole hallittu ja kuratoitu vaatekaappi, jossa ei ole liikaa eikä turhaa ja jonka sisältö on helposti yhdisteltävissä.

Sitä mieltä kyllä olen, että jos on jo ihana vaate, jota haluaa käyttää, kannattaa miettiä, minkälaisen vaatteen sen kanssa tarvitsee ja ostaa semmoinen. Ensin kuitenkin pitää inventoida koko kaappi ja katsoa, mitä siellä oikeasti on. 

Kahta samantyyppistä ei kannata säästää, ellei kyse ole jostain mustasta t-paidasta. Ei ole järkevää säästää neljää mustaa polvipituista hametta. Pois laitetaan pois ensisijaisesti virttyneet, halvan näköiset ja väärän kokoiset. 

Vierailija
5/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon vaatteita, koska vietän hyvin vaihtelevaa elämää ja tarvitsen kaikkea pitkistä iltapuvuista ja jakkupuvuista työhaalareihin ja kumisaappaisiin, ja pellavamekoista collareihin.

Mutta mulla ri ole mitään, mikä +melkein sopii+. Kaiki sopii ja on ehkää tai asiallisesti  korjattua

Vierailija
6/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rima menee korkeammalla kuin huonosti istuvien ja risojen dumppaaminen. Nyt kysyttiin tyylikkäiltä ihmisiltä 

Miksi ap sitten asettaa riman vetoketjuilla jotka eivät mene kiinni? Tässä taidetaan puhua Prisma-tyylikkäästä, ei aidosta tyylistä.

Vierailija
7/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on liikaa. Mutta eiköhän kaikkein tyylikkäimmillä ole hallittu ja kuratoitu vaatekaappi, jossa ei ole liikaa eikä turhaa ja jonka sisältö on helposti yhdisteltävissä.

Sitä mieltä kyllä olen, että jos on jo ihana vaate, jota haluaa käyttää, kannattaa miettiä, minkälaisen vaatteen sen kanssa tarvitsee ja ostaa semmoinen. Ensin kuitenkin pitää inventoida koko kaappi ja katsoa, mitä siellä oikeasti on. 

Kahta samantyyppistä ei kannata säästää, ellei kyse ole jostain mustasta t-paidasta. Ei ole järkevää säästää neljää mustaa polvipituista hametta. Pois laitetaan pois ensisijaisesti virttyneet, halvan näköiset ja väärän kokoiset. 

Olen vähän eri mieltä. Itselläni esimerkiksi on ainakin neljä mustaa polvipituista hametta, koska eri yläosien kanssa menee vähän erimallinen hame. Käytän kynähametta tiettyjen yläosien kanssa, kun taas tiettyjen kanssa vähän leveähelmaisempaa hametta. Arkeen on mukava Nanson trikoinen hame, ja virallisempaan käyttöön tietysti jakkupuku-tyylinen hame jne. 

Myös tummansinisia ja harmaita hameita löytyy useampia eri käyttötarkoituksiin ja erityylisten yläosien kanssa yhdisteltäviksi - rennompaa ja virallisempaa.

n51

Vierailija
8/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon vaatteita, koska vietän hyvin vaihtelevaa elämää ja tarvitsen kaikkea pitkistä iltapuvuista ja jakkupuvuista työhaalareihin ja kumisaappaisiin, ja pellavamekoista collareihin.

Mutta mulla ri ole mitään, mikä +melkein sopii+. Kaiki sopii ja on ehkää tai asiallisesti  korjattua

Mun vyötärön ympärys saattaa muuttua yhden päivän aikana useita senttejä, samat vaatteet ei mahdu joka päivä päälle 

Vierailija
9/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi itse sanoa olevansa tyylikäs. Sehän on makuasia. Sinusta tyylikäs voi olla minusta pelle pukeutuja.

Vierailija
10/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi itse sanoa olevansa tyylikäs. Sehän on makuasia. Sinusta tyylikäs voi olla minusta pelle pukeutuja.

No sitten kyllä olet ihan vaan väärässä

Vierailija
11/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselivaatekaapin kokoamiseen löytyy googlaamalla paljon ohjeita. Itse olen tosin sitä mieltä, että jos vaatteita on liian vähän ja ne ovat siten jatkuvasti käytössä, ne kuluvat liian nopeasti. Myös, jos monet kapselivaatekaapin vaatteista tarvitsevat kemiallisen pesun tai muuten pesulakäsittelyn, voi olla vaikea pärjätä ilman kaksoiskappaleita. 

Vierailija
12/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukua ei kukaan köytä paitsi hautajaisissa

No DI ehkä  käyttää leikkele ostoksilla

Vierailija
13/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vyötärön ympärys saattaa muuttua yhden päivän aikana useita senttejä, samat vaatteet ei mahdu joka päivä päälle 

Kaikkien koko vaihtelee muutamia senttejä sinne tänne. Oikeankokoiset vaatteet mahtuvat silti aina. Jos vaatteet sittn on pieniä osan ajasta, NE OVAT LIIAN PIENIÄ. 

Vierailija
14/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien koko vaihtelee muutamia senttejä sinne tänne. Oikeankokoiset vaatteet mahtuvat silti aina. Jos vaatteet sittn on pieniä osan ajasta, NE OVAT LIIAN PIENIÄ. 

Riipppuu tyylistä ja vähän idästäkin. Monen tyyliin sopii tiukasti istuvat vaatteet. Anteeksiantavat ja roikkuvat vaatteet on tanttaramaiset

Vierailija
15/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Jopa hautajaisvaatteita löytyy joka vuodenaikaan ja säähän sopivaksi. Mulla on jo pelkkiä tankokaappeja kuuden metrin verran.

Vierailija
16/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riipppuu tyylistä ja vähän idästäkin. Monen tyyliin sopii tiukasti istuvat vaatteet. Anteeksiantavat ja roikkuvat vaatteet on tanttaramaiset

Ehkä Johanna Tukiaisen tyyliin sopii niin tiukat vaatteet, ettei niissä ole paria senttiä liikkumavaraa, mutta ei kyllä tyylikkäästi pukeutuvien. 

Vierailija
17/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden sävyt ovat sellaisia, että kaikkea voi yhdistellä kaiken kanssa. En osta vaatteita tietyn sävymaailman ulkopuolelta. Noudatan kapselivaatekaapin periaatteita, yhdistelmiä voi tehdä vähäisillä vaatemäärillä paljon. 

Minua ei haittaa vaatteiden nopeampi kuluminen: isompi etu on, että vaatteet mahtuvat hyvin esille (helpottaa niiden valikointia) ja tilaa vaatesäilytykseen ei tarvita paljon. Usein ostan samankaltaisen vaatteen tilalle, joka vähentää metatyötä. Joku tietysti pitää shoppailusta jne, minä en!

Vierailija
18/18 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät vaatteet istuu hyvin kantajalleen ei siis liian pieni eikä liian iso. Tyylikäs ihminen ei pukeudu vaatteisiin joissa merkit näkyy kauas, tyylikäs ihminen ei ole muodin orja, tyylikäs ihminen osaa pukeutua tilanteen mukaan ja tyylikäs ei paljastele itseään. Vaikka kuinka pistää puvun päälle tai naiset jonkun Chanelin jakku puvun voi olla silti kaikkea muuta kuin tyylikäs jos ei osaa oikein kantaa vaatteita 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan