Lasten mielestä minä olen se parempi vanhempi vaikka olenkin etä.
Kommentit (35)
Tuo lasten lojaalisuus vanhempiaan kohtaan.
Vaikka lähi olisi paikalla, minuun turvautuvat, koska tietävät että lähi on mitä on.
Ja huono sellainen. Mutta totta puhuen, olen itse mummi ja lapsenlapset pitää mua paaljon kivempana kun ilkeää äitiään, joka on niistä ihan tyhmä ja kieltää vaan aina kaikesta.
Toisen vanhemman luona ne sanoo, että hän on parempi vanhempi. Lapset haluavat lähes aina pitää molemmat vanhempansa, olivatpa nämä ihan millaisia tahansa. Mitä surkeampi vanhempi, sitä varmemmin lapset haluavat pitää hänestä huolta, hyvitellä häntä ja rakastaa häntä.
Tuotahan se vanhemmuus on, kilpailua paremmuudesta.
tai muilla. Päinvastoin olen ilkeä kun pakotan kaikkeen ja silti olen lasten mielestä se parempi ja luotettavampi.
Lapset tietävät että minuun voivat luottaa asiassa kuin asiassa. Lähistä ei voi sanoa samaa, siihen ei luota edes sen oma äiti.
lukematta muita vastauksia, että jos/kun vanhempi on puhunut lastensa kanssa oman tai toisen vanhemman paremmuusjärjestyksestä, niin ollaan lähtökohtaisesti hakoteillä
lapsen EI kuulu joutua nimeämään parempaa tai huonompaa vanhempaa
Kuka oikea vanhempi nyt tuollaista kyselisi saati kehtaisi väittää? Kaipa nyt se etävanhempi on aina se "kivempi" kun sen luona ollaan viikonloput ja juhlapyhät. :) Kyllä etävanhempi tämän itsekin tajuaa, ettei kuitenkaan ole silti parempi. Ap haluaa vain tappeluseruaa, mikä on säälittävää sinänsä.
ja mua eivät yritä mielistellä, päinvastoin mulle voivat kiukutella, olla vaativia ja kaikkea muuta mitä eivät lähille voi.
Ja kyllä, kilpailemme paremmuudesta, se nostaa vanhemmuuden laatua.
mutta minä olen se, johon viimekädessä voivat luottaa. Lähivanhemman varaan en laskisi ikinä kun on tosipaikka, pilipalihommat se hoitaa jos hoitaa.
nyt jo päättää, haluatko olla niille lapsille vanhempi vai et. Ruikutat täällä jatkuvasti joko sitä, kuinka on kamalaa, kun pitää ottaa vastuu lapsista, tai vaihtoehtoisesti sitä, miten kamalaa on, kun lapset siirrettiin sille ukolles. Valitse jompikumpi vaihtoehto ja yritä pysyä siinä.
Ja toivottavasti oot saanut jo kaikki lasten romppeet myytyä, ettei siitäkään tarvitse enää tehdä avauksia.
Kuka oikea vanhempi nyt tuollaista kyselisi saati kehtaisi väittää? Kaipa nyt se etävanhempi on aina se "kivempi" kun sen luona ollaan viikonloput ja juhlapyhät. :) Kyllä etävanhempi tämän itsekin tajuaa, ettei kuitenkaan ole silti parempi. Ap haluaa vain tappeluseruaa, mikä on säälittävää sinänsä.
Mitä säälittävää on itsetarkoituksellisessa provokaatiossa? Sehän on oivallinen tapa aiheuttaa vastareaktiota.
ja turvallisempana vanhempana (turvattomuus mun luona selkeää), olen etävanhempi sairauden vuoksi niin kauan kun tarve vaatii (ts. lasten etu). Olen tyytyväinen, että heillä on asiat hyvin ja viihtyvät isällään.
taas PITÄÄ ja JOUTUU lapsiaan tapaamaan. Ihan huvikseni ja teitä kiusatakseni kirjoittelen. Mut en ole hakemassa lähivanhemmuutta itselleni, en jaksa arkea 24/7 lapsiperheessä pyörittää. En jaksaisi enkä siksi sitä halua.
Mutta silti olen lasten mielestä se PAREMPI vanhempi vaikka olenkin etä.
Olen etä, jotta jaksan olla se PAREMPI vanhempi, lähinä en jaksaisi. Mutta ukko on omasta ja sossujen mielestä normaali, niin sen pitäis jaksaa olla lähinä se parempi vanhempi 24/7.
paljon lasten romppeita mennyt kirpputorilla kaupaksi, tänään pitää pöytä tyhjentää. Second Hand storessa pöytä, käykää ostamassa tyhjäksi että mä saan joulurahaa.
Uusia leluja ostettuna ihan vitusti, ei ne entiset enää tänne takaisin mahdu.
se parempi vanhempia, kukapa ei olisi?
Ja itsehän sanoit, ettet lähinä olisi parempi vanhempi. Todennäköisesti siis teillä on lähivanhemmuus oikealla henkilöllä.
taas PITÄÄ ja JOUTUU lapsiaan tapaamaan. Ihan huvikseni ja teitä kiusatakseni kirjoittelen. Mut en ole hakemassa lähivanhemmuutta itselleni, en jaksa arkea 24/7 lapsiperheessä pyörittää. En jaksaisi enkä siksi sitä halua.
Mutta silti olen lasten mielestä se PAREMPI vanhempi vaikka olenkin etä.
Olen etä, jotta jaksan olla se PAREMPI vanhempi, lähinä en jaksaisi. Mutta ukko on omasta ja sossujen mielestä normaali, niin sen pitäis jaksaa olla lähinä se parempi vanhempi 24/7.
tai parempi?
Ainiin, koska se on eksä ja ei pitänyt sinua prinsessana, paskahan se on kun sen takia erokin tuli tai lemppasit sen.
AP:lla hyvä asia se, että kun lapset kasvaa ne voi vaihtaa hänen luokse asumaan jos haluavat.
koska siellä lapset viettävät 3/4 osaa ajasta. Mutta nykyinen lähi ei ollut edes etänä se PAREMPI, koska se ei yksinkertaisesti sitä osaa. Osaa se kyllä tehdä miestenjuttuja ja on siinä hyvä, mutta muuten se vanhemmuus on kyllä vähän niin ja näin. Onneksi on päiväkodintädit pitämässä lapsista huolta, muuten niillä menis aika heikosti.
Mutta näillä mennään, minä olen se PAREMPI ja olen etä.
opetella ja kehittyä, muttei siinä mitään kehitystä paremmaksi vanhemmaksi ole tapahtunut, ei mitään yritystä edes. Se nyt vaan ei yksinkertaisesti osaa eikä kykene, eikä edes yritä.
kato kun a) ne on vastanneet sun kysymykseen (lähin esittämään voisivat vastata toisin) ja b) sä et joudu pitämään nille kuria ja järjestystä kuten lähi. Siksihän isovanhemmatkin on aina kivempia kuin omat vanhemmat.