Miten ihmisiet suhteutuisivat tälläiseen? Miten vaikuttaisi tulevaisuuteen?
Mulla on vähän hmm... omalaatuinen pohdinta meneillään.
Sanokaapa, mitä te ajattelisitte henkilöstä, joka työskentelee ennestään keikkatyössä kauppojen kassalla. Opiskelee siis merkonomiksi, nuo hommat kouluohella.
MUTTA. Henkilö haluaisi silti kokeilla esimerkiksi siivousalan töitä.
Jos olisitte tuo henkilö, uskaltaisitteko niin tehdä? eli tehdä noita em. kaupan keikkoja vähemmän ku ennen ja keskittyy siivousalaan, opiskellen silti tota kaupan alaa?
onko henkilö, joka toimii näin jotenkin halveksuttava tai huono? Tai onko henkilön huono toimia näin tulevaisuutensa kannalta? voiko saada tulevaisuudessa hyviä työpaikkoja vaikka lähitisikin kokeilemaan siivousalaa, alan huonosta arvostuksesta huolimatta?
T. 20vuotias opiskelija, joka kaipaisi jotakin uutta...
Kommentit (4)
Kokeile ihmeessä jos kiinnostusta on. Tekijöistä on pulaa ja työ on aika erityyppistä kuin kaupan kassalla olo (en ole ollut kassalla mutta kaupassa olen käynyt sen verran että tiennen työn, siivoustyötä olen seurannut sivusta:). Siivous voi olla itsenäistä tai työkavereiden kanssa tehtävää, eli aika erilaista kuin jatkuvasti asiakkaiden kanssa työskentelevän myyjän työ. Työajat voivat vaihdella kovasti, samoin työkohteet. Mitään halveksuttavaa tai huonoa ei siivousalan töissä ole, ja saattaahan olla, että tulevaisuutesi löytyy alalta (esim. esimiehenä). Tulevaisuutesi kannala ei varmaan ole ainakaan haittaa useista erilaisista työpaikoista. Eikun hakemaan vaan!
Hyvähän se on kokeilla vähän eri alojakin nuorena.
Siivousala voi olla ihan hyvä valinta jatkossakin varsinkin, jos perustaa oman yrityksen, eikä vain lihota toisten kukkaroita.
Tulevat rekrytoijat varmasti arvostavat ahkeruutta, joten ei tuossa mitään menetäkään. Kaupan kassan hommathan jo osaat, joten siivousala toisi vain lisäkokemusta.
juuri millään työllä mitä tein ei ollut mitään tekemistä opintojeni kanssa. Monenlaisista hommista oli vain hyötyä eikä kukaan ole jälkikäteen ihmetellyt opiskeluvuosieni aika kirjavaa työhistoriaa. Anna palaa! :)
työpaikasta en ajattele yhtään mitään, ei merkitystäonko kaupan kassa vai siivooja, työnteon sinänsä luen positiiviseksi asiaksi.