Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erimielisyys lapsiluvusta - mitä tästä kriisistä selvitään?

Vierailija
08.12.2011 |

Minä siis haluaisin kolmannen lapsen, ihan hillitön on vauvakuume. Olen puhunut asiasta jo pari vuotta. Kaksi lastamme ovat nyt pikkukoululaisia. Mies ei enää halua aloittaa kaikeea alusta ja on kuulemma vanhakin, hiukan päälle 40. Itselläni tässä olisi vielä muutama vuosi aikaa yrittää, mutta ehdoin tahdoin en naisena enää varmaan nelikymppisenä uskaltaisi.

"Kaikille" syntyy vauvoja ja "kaikilla" on kolme lasta. Jos yritän kannustaa, että selviäväthän muutkin, mies suuttuu, että vertailen meitä muihin ja että kyse ei ole "selviämisestä". Mutta kuitenkin sanoo, ettei ole enää valmis. Mitään syytä ei sano, koska "ei mulla ole mitään syytä, mitä sinä kauheaa sinä syyksi luulet, ei vain ole sellainen fiilis, että haluaisin enää lapsia!" Tuo mies on vielä niin valtavan itsepäinen, että keskustelu tästä aiheesta on turhaa. Olen varma, että hän ei muuta mieltään. Mitä teen? Miten pääsen tästä yli? Tottakai olen onnellinen kahdesta lapsesta ja kaikki muu miehen kanssa on ihan hyvin. Pelkään, että tämä katkeroittaa minut, ja sitä mieskin pelkää. Mutta silti hän ei voi harkitakaan asiaa...

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mulla muuta vaihtoehtoa ole kuin sopeutua. Eroa en voi kuvitellakaan! Mutta ymmärtääkö kukaan, että tästä asiasta on vain ISO HAIKEUS sydämessä? Ja edelleen korostan, kuinka olen kahdesta kiitollinen. Siksihän se uusi vauvakuume tulikin, kun nuo kaksi lastakin ovat niin mainioita tapauksia.

Vierailija
22/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia yksi tai kaksi. Ei siihen asenteeseen aina uutta vauvaa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juuri kirjoitit, että ajatus on ikivanha.

Koeta nyt jo päättää.

Vierailija
24/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta on, että vähemmän lapsia haluava päättää. Itse jatkan taivuttelua, voin vuoden-kaksi hyvin vielä odottaakin. Mutta tiedän, että asiasta kokonaan yli pääseminen ei tule olemaan helppoa, jos miehen pää ei käänny.

Itselleni hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa sellaista haluttomuutta, että siitä kyllä kärsii mies eniten. Silti hän ei halua ehkäisyä riesakseen. Olen ajatellut että lähitulevaisuudessa hormonikierukka saa lähteä, mies hoitakoon asian sen jälkeen kuten parhaaksi katsoo. Olen sanonut että lopetan suostuttelun jos häneltä pistetään piuhat poikki. Sen jälkeenhän on turha suostutella. Ei ole valmis siihenkään.

Vierailija
25/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mulla muuta vaihtoehtoa ole kuin sopeutua. Eroa en voi kuvitellakaan! Mutta ymmärtääkö kukaan, että tästä asiasta on vain ISO HAIKEUS sydämessä? Ja edelleen korostan, kuinka olen kahdesta kiitollinen. Siksihän se uusi vauvakuume tulikin, kun nuo kaksi lastakin ovat niin mainioita tapauksia.

Vierailija
26/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voi olla onnellinen saamistaan lapsista ja toivoa lisää. Ei nämä asiat ole vain järjellä päätettävissä: olen onnellinen, en toivo lisää lapsia. Toiveet ja tunteet ei ole tahtomalla poistettavissa, eri asia on toimiiko niiden mukaan vai toisin.

Voimia ap:lle!

Vierailija
27/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en silti heti kahden jälkeen itsekään kolmatta halunnut heti. Mutta nyt taas kun nuo ovat isompia olisi taas energiaa sille kolmannelle, joka on ollut aina se kaukainen haave...

Piuhat poikki voisikin toimia. Minun ei tarvitsisi suostutella. Ja jos mies ei laittaisi piuhoja poikki, minulla ehkä olisi toivoakin.

Vierailija
28/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taivuttelee ja painostaa tuollaisessa asiassa! Törkeää ja lapsellista.

Vierailija
29/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että lopetan suostuttelun jos häneltä pistetään piuhat poikki. Sen jälkeenhän on turha suostutella. Ei ole valmis siihenkään.

Mun ystävän mies on myös sitä mieltä ettei varmasti halua kolmatta lasta, tää ystävä siis itse haluaisi. Mutta mies ei silti suostu menemään vasektomiaankaan. En tajua.

Vierailija
30/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaksi ja kolmannen tahtoisin. Mies ei. Surutyötä olen tehnyt jo 1,5 vuotta ja pikkuhiljaa alan sopeutumaan. Meillä nuorempi on 1,5 vuotta joten ihan heti en sitä kolmatta haluaisikaan mutta minulla häämöttää vuoden päästä 40 mittarissa....

Vierailija
31/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit toisen miehen ja teet sen kanssa lapsen.

Vierailija
32/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies KOKEE asian painostamisena, vaikka itse haluaisin vain keskustella asiasta. Kai tällaisista asioista on oikeus puhua ja haaveistaan kertoa? Vai pitäisikö tämän olla joku tabu?

Vierailija
33/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap ole ajoissa ottanut sitten sellaista miestä, joka haluaa ne samat kolme lasta, kun kerran on tiennyt lapsesta asti haluavansa kolme lasta?

Vierailija
34/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö

Vierailija
35/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja haluaisin toisen. Mies ei halua ja on todella pienestä kiinni etten potkase koko miestä pihalle. Ja anoppi vielä tunkee lusikaansa soppaan, ilmoittamalla ettei mitään lapsia saa hankkia. Mies raportoi äidilleen kaikki isommat erimielisyydet. Mä niin vihaan koko naista ja välistä vihaan mun miestäkin. Saa nähä miten tässtä käy.

Vierailija
36/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että todella kuuntelet miestäsi. siis miksi hän ei halua lasta. Jos kuuntelet, etkä patista tai painosta, kyllä hän saa varmaan sanotuksi. sitten voitte yhdessä pohtia onko miehen syyt kenties muutettavissa. Siis esim. tuttavapiirissäni useat miehet huolehtivat taloudellisista seikoista tai pelkäävät että eivät ehdi olla jokaisen lapsen kanssa riittävästi tms.

Itsellä oli sellainen tilanne, että mieheni aina vaan halusi lapsia "sitten joskus" eikä se tuntunut koskaan tulevan, vaikka ikää oli jo 34. Miehelleni on ylipäätänsä vaikeaa tehdä päätöksiä, hän jättää kaiken viime tippaan ja "ajelehtii" päivästä toiseen asentellea että "mitä päivä tuo tullessaan".

Niinpä päätin "hankkiutua" raskaaksi. Mies tiesi etten syö pillereitä (olin siis ollut jo vuosikausia ilman, eivät sovi). Käytimme kondomia tai epätodennäköisinä päivinä mies ei tullut sisääni tms. hieman epäluotettavaa. Jätin koko ehkäisyn siis mieheni vastuulleen. Kyllä hän tiesi, että jos ei käytä kumia, raskaus on mahdollinen.

Ja no, muutaman kuukauden jälkeen tulin raskaaksi. Mies on tavattoman onnellinen lapsestaan ja ihmettelee, että miksi ihmseessä me ei aikaisemmin saatu lasta.. niinpä.. no, nyt haluaisin toisen lapsen, mutta mies taas jahkailee.. ja syyt ovat ihan pöhköjä.. "ku tää eka onnistu niin hyvin ja on ihana, entä jos toinen ei oo?" tai "miten sitä muka voi rakastaa kahta lasta yhtä paljon?"

Tällä kertaa olen ajatellut odottaa, että mieskin haluaa toisen lapsen. ainakin vielä muutaman vuoden (olen 29v)

Vierailija
37/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu lapsiasiaan, mutta MITÄH?!

Mies ei SUOSTU olemaan välillä vastuussa ehkäisystä? Että akka tunkekoon itsensä täyteen hormoneja, ihan sama, kunhan minä saan helposti pillua. No HUH-HUH! Kyllä mä pidän ainakin oikeutenani olla pämppäämättä itteäni kemikaaleilla ja ulkopuolisilla hormoineilla aina kun siltä tuntuu. En voisi kuvitellakaan vuosikausia (tyyliin 17 - 45 v) laittavani kehoni toimimaan keinotekoisesti. Ja vieläpä vain jonkun saakelin nussimisen takia. OHHOH, jos ei mies tota tajua.

Vierailija
38/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lauletaan yhdessä: "Minä haluan koska Minä haluan ja Minä haluan koska Minulla on oikeus saada kaikki mitä Minä haluan".

Siis oikeasti nyt ap! Teillä on kriisi koska sinä et (kerrankin) saa jotain mitä haluat. Mikä hitto meitä nykyajan naisia vaivaa kun elämä on yhtä minä minää. Pitää saada sitä, tätä ja tuota koska sattuu haluamaan. Jotkut haluaa omakotitalon ja ostaa sen vaikkei oikeastaan ole varaa, haluaa luksuslaukkuja ja vaatteita vaikkei ole varaa, haluaa lisää lapsia (viis siitä vaikkei mies halua), haluaa tehdä just niin kuin itse haluaa ja jos ei saa mitä haluaa, on kriisi josta ei meinata millään päästä yli.

Nyt herätys todellisuuteen ja vähän suhteellisuuden tajua kehiin. Nauttikaa siitä mitä teillä on, älkää jatkuvasti halutko jotain uutta, hienompaa ja parempaa. Täyttäköö elämänne tyhjyys vaikka omistamalla aikaa hyväntekeväisyyteen koska tyhjyyttä kai tuolla jatkuvalla haluamisella peitellään.

Kohta ei uskalla hautausmaallakaan kävellä kun saa pelätä että sieltä haudoista nousee näitä hemmoteltuja prinsessoja haluamaan taas jotain uutta. Vanhan kansan mummot ja papat sentään pysyvät arkuissaan mutta veikkaan että meidän ikäluokassamme tämä älytön haluaminen ei lopu kuollessakaan:( Hävetkää/hävetään!

Vierailija
39/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se nyt olisi varsinaista järjenköyhyyttä. Rikkoa nyt lapsilta koti jonkun onnettoman haihatuksen takia

Koita ap nähdä tilanteessasi hyvät puolet. Olette jo "lusineet" raskaat pikkulapsivuodet, voitte nyt tehdä ihan eri tavalla asioita perheenä, siis matkustella jne. Jos kuvioon tulisi vauva, perheen dynamiikka muuttuisi niin, että jompi kumpi vanhemmista olisi aina kiinni vauvassa ja pikkutaaperossa kun toinen tekisi isompien lasten kanssa juttuja, harrastaisi jne. Kolmas lapsi isolla ikäerolla edellisiin jäisi myös yksinäiseksi, ellette sitten pykäisi neljättä kaveriksi tälle kolmoselle. Minusta kolme lasta on lasten kannalta huonoin mahdollinen lapsilukumäärä, joku jää aina väliinputoojaksi. Tiedän, että sinulla on nyt vauvakuume, mutta koita muistella edellisten lasten vauva-aikoja mahdollisimman realistisesti; jaksaisitko oikeasti aloittaa kaiken alusta vielä kerran, yövalvomiset, vaipparumbat, syömään opettelut, taaperoikäisen koohotukset jne.

Ja sanoit, että miehelläsi ei ole antaa mitään syytä sille, miksi ei kolmatta lasta. Mutta se, että ei halua, on aito ja täysin validi syy.

Vierailija
40/73 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se nyt olisi varsinaista järjenköyhyyttä. Rikkoa nyt lapsilta koti jonkun onnettoman haihatuksen takia

Koita ap nähdä tilanteessasi hyvät puolet. Olette jo "lusineet" raskaat pikkulapsivuodet, voitte nyt tehdä ihan eri tavalla asioita perheenä, siis matkustella jne. Jos kuvioon tulisi vauva, perheen dynamiikka muuttuisi niin, että jompi kumpi vanhemmista olisi aina kiinni vauvassa ja pikkutaaperossa kun toinen tekisi isompien lasten kanssa juttuja, harrastaisi jne. Kolmas lapsi isolla ikäerolla edellisiin jäisi myös yksinäiseksi, ellette sitten pykäisi neljättä kaveriksi tälle kolmoselle. Minusta kolme lasta on lasten kannalta huonoin mahdollinen lapsilukumäärä, joku jää aina väliinputoojaksi. Tiedän, että sinulla on nyt vauvakuume, mutta koita muistella edellisten lasten vauva-aikoja mahdollisimman realistisesti; jaksaisitko oikeasti aloittaa kaiken alusta vielä kerran, yövalvomiset, vaipparumbat, syömään opettelut, taaperoikäisen koohotukset jne.

Ja sanoit, että miehelläsi ei ole antaa mitään syytä sille, miksi ei kolmatta lasta. Mutta se, että ei halua, on aito ja täysin validi syy.