Mitä mieltä ihmisistä, jotka eivät anna keräyksiin rahaa tai vie vaatteita uffille tms
Eli eivät harrasta ns. hyväntekeväisyyttä - ikinä.
Kommentit (9)
jos on tosi vähävarainen, niin ymmärrän, että kaikki rahat käytetään oman perheen elämiseen. Mutta jos ei olla ihan tiukilla, niin kyllä sen pari euroa voi tipauttaa keräyslippaisiin. Vaatteille mielestäni jokainen saa tehdä mitä lystää, järkeväähän se on niitä eteenpäin myydä.
Minusta hyvin toimeentulevan pitää antaa myös hyväntekeväisyyteen edes vähän.
Vaatteiuden yms. osalta minusta on tärkeintä, että niitä ei hukata, siis panna kaatopaikalle niin kauan kuin ovat käyttökelpoisia.
Ei minullakaan ole rahaa keräyksiin yleensä antaa, joskus ehkä hiluja. Mutta noista vaatteista, riippuu siitä mihin ne sitten menvät jos eivät keräykseen. Jos niiden käyttö jatkuu jossain muualla, niin ei minua häritse jos ei vie keräykseen. Mutta jos roskiin heittää hyväkuntoista vaatetta, pidän sitä itsekyyttenä ja välinpitämättömyytenä. Niitä uffin laatikoitakin kun löytyy melkei joka marketin kulmalta nykyään.
jos se on tuota kuvatunlaista, ja siksi, että vähillä rahoilla koetan saada elätettyä lapseni.
Minusta hyvin toimeentulevan pitää antaa myös hyväntekeväisyyteen edes vähän.
Minä annan hyväntekeväisyyteen paljonkin. Maksamaani osaa sanotaan veroiksi.
En mä tuollaisista kuvaamista ihmisistä ole mitään mieltä.
En anna senttiäkään mihinkään keräykseen, en ikinä. Varsinkin ne, jotka tulevat kotiovelta asti pyytäämään, saavat hyvinkin nihkeän vastaanoton. Keräyskohteet on kaikki joko sellaisia mitkä mielestäni pitää hoitaa verovaroilla (eivät hoidu kun tottuvat saamaan keräysrahaa) tai sellaisia että kohde ei minua kiinnosta (eläintensujelu tms.)
Vanhat lapsen vaatteet annoin kaverin lapselle, kunnes se lapsi venahti pituutta yli meidän lapsen. Muita sopivankokoisia ei lähipiirissä ole, joten myyn huutonetissä.
En todellakaan tiedä, miksi tästä pitäisi olla jotain mieltä, mutta kiva lukea mitä te muut minusta ajattelette :)
Kaikilla ei tietenkään ole rahaa keräyksiin mitään laittaa. Ainut mikä ihmetyttää,on se että tosiaan jotkut heittävät ehjiä vaatteita roskikseen. Sitä en ymmärrä kun ne saisi kyllä lahjoitettua eteenpäinkin.
että harrastaisin hyväntekeväisyyttä, jos laitan vaatteita uffille. Ajattelen, että se on fiksumpaa, kuin laittaa roskiin. En kuvittele, että "autan jotakuta" tekemällä niin. Enkä koskaan anna keräyksiin rahaa.
jos on tosi vähävarainen, niin ymmärrän, että kaikki rahat käytetään oman perheen elämiseen. Mutta jos ei olla ihan tiukilla, niin kyllä sen pari euroa voi tipauttaa keräyslippaisiin. Vaatteille mielestäni jokainen saa tehdä mitä lystää, järkeväähän se on niitä eteenpäin myydä.