En voi sietää ihmisissä avuttomuutta, mitä se kertoo minusta?
Ärsyttää suunnattomasti aikuisissa ihmisissä avuttomuus ja se, ettei edes yritä.
Kommentit (34)
mutta minuakin ärsyttää avuttomuus aivan suunnattomasti. Eikä se kohdallani rajoitu vain aikuisiin, vaan myös lapsiin ja eläimiin.
se voi kertoa vaikka siitä, että jostain syystä koet nuo piirteet itsessäsi ahdistaviksi. Ehkä sä et saanut lapsena osoittaa heikkoutta, ehkä vanhempasi käskivät sun "reipastua", kun itkit.
Tämä nyt on yksi selitysmalli, joka ei välttämättä osu ollenkaan oikeaan.
Yleensä ihmisissä ärsyttää se piirre, minkä tunnistaa (tietoisesti tai tiedostamatta) jollain tasolla itsessään.
keittiöpsykologi taas terve! onneksi olet olemassa!
Asia, joka ärsyttää eniten muissa on asia, jonka haluaa kaikista eniten itsessään muuttaa.
Asia, joka ärsyttää eniten muissa on asia, jonka haluaa kaikista eniten itsessään muuttaa.
Mua ärsyttää alkkis ja reppana miehet enkä ole yhtään sellainen vaan suvussa on huonoja kokemuksia.
Olen itse toimelias ihminen ja haluan, että asiat tehdään nyt eikä 15. päivä. Arvostan oma-aloitteisuutta ja ripeyttä. Minuakin ärsyttää ihmisten avuttomuus, erityisesti työelämässä ja parisuhteessa.
Ylikompensoinko itse omaa avuttomuuden inhoani olemalla reipas?
Yleensä ihmisissä ärsyttää se piirre, minkä tunnistaa (tietoisesti tai tiedostamatta) jollain tasolla itsessään.
Miksi kyselet, kun et kerran halua kuulla rehellistä vastausta?
Älä taistele vastaan, vaan kuuntele itseäsi ja sisälläsi kuiskaavaa avutonta lasta. Et voi muuttaa muita kuin itseäsi.
lisäksi inhoan sellaisia ihmisiä mitkä luulee olevansa täydellisiä tai on sitä. Niin ja myös niitä alkkis/reppana miehiä inhoan.
mitä tää kertoo musta?
Mua ärsyttää alkkis ja reppana miehet enkä ole yhtään sellainen vaan suvussa on huonoja kokemuksia.
esim. alkkisreppana ei ole luonteenpiirre, piirre, joka eniten ärsyttää muissa on se, piirren jonka haluaa itsessään eniten muuttaa.
Älä taistele vastaan, vaan kuuntele itseäsi ja sisälläsi kuiskaavaa avutonta lasta. Et voi muuttaa muita kuin itseäsi.
mun sisällä oleva avuton lapsi on teipattu tuoliin ja vaiennettu silakkalaatikolla.
esim. alkkisreppana ei ole luonteenpiirre, piirre, joka eniten ärsyttää muissa on se, piirren jonka haluaa itsessään eniten muuttaa.
Mikäköhän se sitten olisi?
lisäksi inhoan sellaisia ihmisiä mitkä luulee olevansa täydellisiä tai on sitä. Niin ja myös niitä alkkis/reppana miehiä inhoan. mitä tää kertoo musta?
Sitä, että luulet olevasi täydellinen. Ja olet tunnepuoleltasi käyhö, kyvytön asettumaan toisen asemaan ja yleisesti välinpitämätön.
Kukaan ei synny alkkisreppanaksi, heidän takaa löytyy tarina, joka ei mahtu täydelliseen maailmaasi.
bussiaikataulusta oikea bussi etsiä ja vielä mennä pysäkille vastaan, kun se ei osaa avata linja-autossa suutaan ja kuskilta kysyä ja opaskarttakin on ihan tuntematon käsite.
Ärsyttää nämä avuttomiksi heittäytyvät, jotka olettavat, että aina joku muu tekee puolesta.
lisäksi inhoan sellaisia ihmisiä mitkä luulee olevansa täydellisiä tai on sitä. Niin ja myös niitä alkkis/reppana miehiä inhoan. mitä tää kertoo musta?
Sitä, että luulet olevasi täydellinen. Ja olet tunnepuoleltasi käyhö, kyvytön asettumaan toisen asemaan ja yleisesti välinpitämätön.
Kukaan ei synny alkkisreppanaksi, heidän takaa löytyy tarina, joka ei mahtu täydelliseen maailmaasi.
Eli mun sisäinen lapsi on juonut itsensä känniin ja huutelee siellä lisää viinaa itselleen. ;D
Ei muuten pidä paikkaansa tuo sinun "analyysi" en pidä itseäni täydellimpänä kuin ketään muutakaan. Ja pystyn kyllä olemaan empaattinen. Että se siitä. Kymmenen pistettä ja oluttuoppi sulle.
t:7
Hänen vanhempansa eivät ole sietäneet hänen tarvitsevuuttaan ja siksi hän ei myöskään ole itse oppinut käsittelemään sitä, vaan vain peittämään sen. Koska hän ei ole oppinut käsittelemään omaa tarvitsevuuttaan, hän on oppinut ajattelemaan, että sen näyttäminen on häpeällistä. Siksi häntä ärsyttää, kun joku muu uskaltaa näyttää sen.
Hänen vanhempansa eivät ole sietäneet hänen tarvitsevuuttaan ja siksi hän ei myöskään ole itse oppinut käsittelemään sitä, vaan vain peittämään sen. Koska hän ei ole oppinut käsittelemään omaa tarvitsevuuttaan, hän on oppinut ajattelemaan, että sen näyttäminen on häpeällistä. Siksi häntä ärsyttää, kun joku muu uskaltaa näyttää sen.
mun sisällä oleva avuton lapsi on teipattu tuoliin ja vaiennettu silakkalaatikolla.
Avaa toki teipit ja kerro sisäiselle lapsellesi, että silakkalaatikko on terveellinen vaihtoehto, joka tekee hyvää sisäisesti ja ulkoisesti. Se on rakkaudenosoitus, ei ilkeyttä. Vanhempasi rakastivat sinua, vaikket sitä ymmärtänyt. Olet sen arvoinen!
pärjään yksinäni ja tartun toimeen itse, koska en kuvittelekaan jonkun toisen tekevän asioita puolestani.
Ärsyttää aikuiset, joille pitää varmaan ruokakin valmiiksi pureskella ja suuhun oksentaa.
Vähän yritystä kehiin jos aiot minun lähipiirissäni olla.
Heikoista jäistä voin avuttoman ylös vetää, muuten en tasoita tietä.