Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äääh että mua ottaa päähän Kelan hitaus... muistan taas miksi käyn töissä!

Vierailija
08.12.2011 |

No siksi ettei tarvi Kelan kanssa asioida.. Olen siis jäämässä pian äitiyslomalle ja äitiyspäivärahahakemus roikkunu Kelassa jo 2 kk, päätös tulee vasta alkuvuodesta kun odottavat jotain tietoa jostain. Pitäis siis asumistukea hakea, mutta en pysty täyttämään mitään tulokohtia kun en tiedä minkä verran saan siitä päivärahaa! Vai voinkohan laittaa arvion Kelan laskurin mukaan päivärahan suuruudesta ja sitten kun päätös tulee niin kiikuttaa sen Kelaan että korjaavat asian?

Toinen asia mistä kysyisin tuon asumistukihakemuksen kanssa, että kun vauva syntyis toivon mukaan helmikuun aikana, niin miten merkitsen vauvan asumistukihakemukseen kun eihän sillä pienellä ole henkilötunnustakaan vielä pitkään aikaan. Vai pitääkö hänet jättää vaan merkkaamatta, eli meidän taloudessa asuis virallisesti vain kaksi, minä ja mies?

Ja sitten tuli mieleen että kuinka tarkkaan noi laskurit pitää paikkansa? Eli laskurin mukaan meidän tuloilla ei asumistukea saisi? Mies tienaa bruttona 1350 € / kk ja mun äitiyspäivärahat ois laskurin mukaan n. 35 € / pvä. Ja vuokra on lähemmäs 700€ / kk kun muutettiin isompaan vauvan takia. Eli hteensä meidän tulot ois se pari tonnia kuussa - verot...

Nää on vähän tyhmiä kysymyksiä mutta koittakaa kestää. :-)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vasta niitä mukuloita. Ei tarvitsisi käydä veronmaksajien taskuilla.

Vierailija
2/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mee ny hoitoon,täälä muutkin saa tukea elämiseen, miksei nimenomaan lasta odottava? ja se kysymys ei paljoa paina paljoko tienaa vaan kuinka ihanaa on saada perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmuus on vapaaehtoista - ja vaatii tiettyjä edellytyksiä.

Jos "mies" tienaa 1350 euroa kuussa, niin aika heikoissa kantimissa on!

Ja aika paksua, että silti muutetaan isompaan asuntoon, vaikkei mitään rahkeita ole sitä maksaa.

Tuet kuuluu niille, joille tulee jokin yllättävä takapakki. Ei tuollaisille loisille, jotka systemaattisesti vain lisääntyy ja muut maksaa viulut!

Vierailija
4/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei vain elä semmoiset jotka tienaavat niiiiiiin hyvin että vaan takapakkia tulis niin tukia sais. täälä elää sairaita, työttömiä ja ei tule yllätyksenä että äidillä ne tulot tippuvat ja apua tarvitaan. 2

Vierailija
5/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti sun palkkatietoja työnantajalta, joka taas ajaa palkat tiettynä päivänä ja sen jälkeen voi toimittaa tiedot kelaan

t. em. hommia tehnyt

Vierailija
6/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Siihen pitää varautua ITSE.

Sitä varten sitä pitäisi sitten olla joku joka tienaa siinä perheessä.

Tai jättää kersa tekemättä.

Tai isompi asunto hankkimatta.

Vierailija
7/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voinnut abortinkin tehdä kun ei suunnitelmissa tämä lapsi ollut. Ja olisinhan minä voinnut asua edelleen omassa kaksiossani ja mies omassa yksiössään, niin kela ja sossu ois maksaneet meidän molempien vuokran, mutta ajateltiin että yhteiskunta pääsee hieman halvemmalla jos laitetaan hynttyyt yhteen ja otetaan astetta isompi asunto meille kaikille. Yh-statushan olisi tuonnut minulle vielä enemmän rahaa!!

ap

Vierailija
8/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta roskasakkia sitä onkin tässä maassa.

Vierailija
9/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-status olisi tuonut 46e/kk enemmän rahaa.

minä voinnut abortinkin tehdä kun ei suunnitelmissa tämä lapsi ollut. Ja olisinhan minä voinnut asua edelleen omassa kaksiossani ja mies omassa yksiössään, niin kela ja sossu ois maksaneet meidän molempien vuokran, mutta ajateltiin että yhteiskunta pääsee hieman halvemmalla jos laitetaan hynttyyt yhteen ja otetaan astetta isompi asunto meille kaikille. Yh-statushan olisi tuonnut minulle vielä enemmän rahaa!! ap

Vierailija
10/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä luuseri... Uskomatonta roskasakkia sitä onkin tässä maassa.

Ai nyt mä oon säälittävä luuseri? Harmi kun kaikille ei riitä monen tuhannen euron palkkaista työtä ... mieheni palkalla tosiaan olis kannattavampaa istuu kotona kökkimässä koneella, mutta haluaa tehdä töitä ja etsii kokoajan extratyötä. Mutta helppoa se ei "tässä maassa" valitettavasti ole. Toivottavasti sinunlaisesi täydellisyys ei ikinä joudu vastaavanlaiseen tilanteeseen, että on pakko hakea elämiseen tukea... :-(

Ja kyllä, vedin herneen nenään siitä että en saisi Kelasta hakea tukea kun vuosikausia olen pärjännyt ilman ja maksanut veroja että muut saavat tukea! Ja lapsi nyt vain päätti haluta tulla maailmaan just nyt eikä sitten kun kaikki elämän osa-alueet on varmasti kunnossa (onko ne ikinä?)

ap

Vierailija
11/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-status olisi tuonut 46e/kk enemmän rahaa.

tässä voi ottaa huomioon että jos alkuperäinen olisi asunut itsekseen omassa asunnossaan olisi kela maksanut enemmän tukia koska samassa taloudessa ei olisi toista aikuista tienaamassa. puhumattakaan elatusmaksuista kun ei ap:n miehellä tosiaan ole mitään mistä maksaa.

Ja aplle älä välitä noista vastaajista jotka elävät mielestään parempaa elämää kun pärjäävät ilman tukia. kuten sanoit olet itse maksanut veroja vuosia on myös sinun aikasi saada oman osasi. onnea vauvasta ja kaikkea hyvää jatkoon!

Vierailija
12/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole säästöjä yhtään ja äitiysraha on surkea...

Vierailija
13/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä kumpuaa toi viha mitä te tällä palstalla viljelette? :-( Kiitos ihan hemmetisti kun alko tää raskaus tuntumaan taas niin helvetin väärältä. :-( Äitiysrahan suuruus on just se mitä peruspaskaduunari voi saada. En ole ikinä väittänytkään olevani missään hyvin palkatussa työssä, mutta silti veroja olen aina maksanut!

ap

Vierailija
14/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa elättää kaikenlaisia luusereita ja loisia.

Vierailija
15/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap turhaan pahoita mieltäsi noista trolleista, niitä riittää joka ketjuun. Oli aihe mikä tahansa.

Ei kannata noteerata lainkaan :)

Vierailija
16/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne KELA:n laskurit suht hyvin paikkansa pitävät. AInakin sen asumistuen laskurin kanssa. Siinä asumistuessa on jännä juttu, asunnon neliömäärä ei saa olla henkilölukuum nähden liian pieni eikä liian suuri :) Voi olla, eittä teillä on liian suuri asunto ja siksi ette saa a-tukea. Myös talon rakennusvuosi yms. vaikuttaa. Äitiysraha yms. etuudet ei pitäisi vaikuttaa a-tukeen.

Tsemppiä ap, älä välitä näistä haukkujista! Sä kuitenkin yrität hoitaa asiasi että pärjäisitte taloudellisesti.Etkä ole hälläväliä asenteella. Onnea vauvanodotukseen :)

Vierailija
17/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahtaa paksuksi vahingossa ja kärkkyy tukia.

Missä tuossa on se vastuunkanto?

Vierailija
18/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa elättää kaikenlaisia luusereita ja loisia.

Kyllä sinä ihan itse sen kulutat, minkä maksatkin.

Vierailija
19/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taitaa olla aika monta katkeraa ihmistä kun täytyy moisia alkaa kirjottelemaan..se on ikävä tosi asia, että jonkun ne "paska" duunitkin on tehtävä! täytyyhän esim hyvä palkkaisilla toimisto rotilla olla puhtaat työ huoneet jne jne ise nostan hattua niille jotka jaksaa tehdä töitä pienemmälläkin palkalla. tärkeäähän tässä maailmassa ei ole raha vaan se, että työstään nauttii! eikä lapsien teko mun mielestä ole mikään rikkaiden etu oikeus sama oikeus niillä vähän pieni tuloisemmilla on!

ap:n varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata mun työn antaja hoiti kaikki mun äippäloma paperit kuntoon ja sain siitä kyllä tiedon ihan hyvissä ajoin.

Asumis tukeakaan en ole saanut, mutta muistelisin kyllä ystäväni joskus sanoneen, että sen tulorajat ovat hävettävän pienet!

Muista vaan, että kyllä sitä aina jotenkin pärjää, kun vaan kaiken tarkasti laskee..

nyt kun itse olen hoitovapaalla ja tulot ei todellakaan päätä huimaa niin tiedän istä puhun!

Rahaa ennättää tienata myöhemminkin ja jokainen voi sitten päänsä sisällä miettiä mitä asioita siellä kiikkus tuolissa haluaa muistella!

Rikkautta vai vähän köyhempää elämää lasten parissa!

Nää on kuitenkin niitä asioita minkä saattaa saada kokea vain kerran elämässä joten ap nauti raskaudestasi ja siitä ihanan tuoksuisesta vauvasta!

Vierailija
20/31 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin kyse on siitä, että se ei riitä, vaan pitää saada isompi asunto - joka sitten muiden pitää maksaa!