Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan helkkarin pettynyt: 17v poika lopettaa lukion

Vierailija
08.12.2011 |

ja lähtee amikseen joulun jälkeen. Ei edes tiedä minne sinne, ehkä metallipuolelle. Miten tuon jätkän saa tajuamaan, että tuolla koulutuksella ei tee yhtään mitään? Palkat ovat surkeat ja työllistyminen huonoa!! ARGH!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on ilm. lukion tokalla. eli enää 1,5 valmistumiseen! Käske sen sinnitellä se aika ja hakea sit vaikka sinne amikseen. Monet, jotka ovat jättäneet lukion kesken katuvat sitä myöhemmin.

Itse olisin peruskoulun jälkeen halunnut mennä opiskelemaan lähihoitajaksi, mutta isäni raivosi niin kauan, että oli pakko mennä lukioon. - olen kiittänyt isääni myöhemmin, nykyisin olen yliopistossa ja saamassa hyvän tutkinnon itselleni.

Vierailija
22/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LVI asentaja joka osaa homman, saa varmasti töitä! Tai perustaa oman yrityksen, varma tienesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LVI asentaja joka osaa homman, saa varmasti töitä! Tai perustaa oman yrityksen, varma tienesti.

Vierailija
24/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömiehet ja putkimiehet ovat hyvillä tienesteillä. Lukion jälkeen ei välttämättä pääse toivomalleen alalle, ellei ole todella hyvät paperit.

Onko lukio joku status sinulle?

Vierailija
25/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lukio kestää lähes säännöllisesti 4 vuotta, joten ap:n pojalla ei suinkaan ole puolitoista, vaan KAKSI ja puoli vuotta lukiota jäljellä. Hän ei ole vielä edes puolivälissä.

Poikasi on ilm. lukion tokalla. eli enää 1,5 valmistumiseen! Käske sen sinnitellä se aika ja hakea sit vaikka sinne amikseen. Monet, jotka ovat jättäneet lukion kesken katuvat sitä myöhemmin.

Itse olisin peruskoulun jälkeen halunnut mennä opiskelemaan lähihoitajaksi, mutta isäni raivosi niin kauan, että oli pakko mennä lukioon. - olen kiittänyt isääni myöhemmin, nykyisin olen yliopistossa ja saamassa hyvän tutkinnon itselleni.

Vierailija
26/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin olen yliopistossa ja saamassa hyvän tutkinnon itselleni.

varma, vakituinen työpaikka tiedossa sen jälkeen kun valmistut? Hyvä sulle, koska läheskään kaikilla akateemisillä näin ei ole.

Vierailija
27/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömiehet ja putkimiehet ovat hyvillä tienesteillä. Lukion jälkeen ei välttämättä pääse toivomalleen alalle, ellei ole todella hyvät paperit.

Onko lukio joku status sinulle?

pojalle parempi väylä eteenpäin, kuin amis. enkä halua tällä loukata ketään ammattikoulun käynyttä, minä vaan toivoisin että poika pyrkisi lukion jälkeen sitten taas eteenpäin. Tämä olisi se pienimmän riesan tie.

t.ap

Vierailija
28/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lukio kestää lähes säännöllisesti 4 vuotta, joten ap:n pojalla ei suinkaan ole puolitoista, vaan KAKSI ja puoli vuotta lukiota jäljellä. Hän ei ole vielä edes puolivälissä.

Kurssien määrää ei ole lisätty ja suurin osa valmistuu edelleen 3 vuodessa. Eikä se edellytä edes mitään superopiskelua, vaan ihan tavallista opintosuunnitelman mukaista. Neljässä vuodessa valmistuvat vain laiskat ja ne jotka haluavat kirjoittaa 8-9 arvosanaa.

Vierailija
29/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin olen yliopistossa ja saamassa hyvän tutkinnon itselleni.

varma, vakituinen työpaikka tiedossa sen jälkeen kun valmistut? Hyvä sulle, koska läheskään kaikilla akateemisillä näin ei ole.

Todennäköisesti saan duunia. Olen sosiaalialalla, ja sossuksi pääsee aina. Ja olen muuten tehnyt lähihoitajan vakanssilla hoitotyötä opintojeni ohessa, vaikka päivääkään en ole ko. alaa opiskellut. Harva lähihoitaja pääsisi akateemisille aloille keikkailemaan.

Vierailija
30/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan mennä amikseen! Kyl ne lukion paperit voi myöhemminkin hoitaa kuntoon, jos tuntuu, että niille tarvetta tulee. Suurelle osalle niistä ei kuitenkaan suurempaa hyötyä ole, ellei tosiaan halua jatko-opiskella vielä yliopistossa tai ammattikorkeassa.

Amiksesta ainakin työllistyy paremmin, ja kerta opiskelemiseen ei intoa ole nyt luokiossa, niin miten sitä sit olisi lukion jälkeen!? Eiköhän poikasi ole jo sen verran vanha, että saa itse tehdä tällaiset ratkaisut elämässään! :)

Vierailija
31/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika turha koulu, jos ei varmasti tiedä kouluttautuvansa akateemiseksi, ja sittenkin, tavalliset duunarit ansaitsee usein paremmin. Itsellä on akateeminen koulutus, mutta töissä duunarina, ja harmittaa ihan vietävästi, että lukio ja tuo akateeminen koulutus on taustalla, kun olisi ymmärtänyt ajoissa lähteä amikseen!

Vierailija
32/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta haetaan sivistystä ja verkostot, sitten hankitaan ammatti. Esikoinen on nyt jatkanut vielä korkeakouluun.

Hanttihommia ei ole tehnyt kukaan paitsi opiskeluaikoina.

Vierailija
33/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta poikaa valinnoissa, älä lyttää. Hänen elämänsä ei ole sinun, pian aikuinenkin kun on. Amiksesta saa itseasiassa työllisyyden kannalta paremmat ammatit ja aina sieltäkin voi ammattikorkeaan jatkaa. Mutta anna pojan elää unelmaansa, sinun unelmasi ei ole hänen. Hattu on vain hattu, enpä itsekään sillä lukion jälkeen mitään tehnyt kun luokanopettajakoulutukseen edes papereita katsota.

Vierailija
34/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään enempä motivaatiota opsikeluun siellä amiksessa, niin ei se kyllä ole yhtään lukiota parempi vaihtoehto. Päin vastoin, koska amiksessa on runsaasti seuraa jota ei myöskään kiinnosta muu kuin kaljoittelu ja lorvailu. Jos on hyvin motivoitunut ja hoitaa ne amisopinnot tunnollisesti, niin sitten vaihto on minusta ok. Jos kyse on vaan siitä että ajattelee pääsevänsä siellä helpommalla, niin sitten yrittäisin kyllä panna kampoihin. Vaikka vaikea se kai on tuonikäistä enää komentaakaan muuten kuin rahalla kiristämällä..

Vierailija
35/36 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään enempä motivaatiota opsikeluun siellä amiksessa, niin ei se kyllä ole yhtään lukiota parempi vaihtoehto. Päin vastoin, koska amiksessa on runsaasti seuraa jota ei myöskään kiinnosta muu kuin kaljoittelu ja lorvailu. Jos on hyvin motivoitunut ja hoitaa ne amisopinnot tunnollisesti, niin sitten vaihto on minusta ok. Jos kyse on vaan siitä että ajattelee pääsevänsä siellä helpommalla, niin sitten yrittäisin kyllä panna kampoihin. Vaikka vaikea se kai on tuonikäistä enää komentaakaan muuten kuin rahalla kiristämällä..

Poja keskiarvo yläasteelta päästessä oli 8.8. joten mikään tyhmä kaveri ei ole, lapsellinen vain ja kaveripiiri muodostuu tätä nykyä bändien soittajista, jotka vaan kaljoittelevat.

t.ap

36/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lähtee amikseen joulun jälkeen. Ei edes tiedä minne sinne, ehkä metallipuolelle. Miten tuon jätkän saa tajuamaan, että tuolla koulutuksella ei tee yhtään mitään? Palkat ovat surkeat ja työllistyminen huonoa!! ARGH!

Hei! Näin 9 vuotta myöhemmin, miten kävi? Saiko poika tahtonsa läpi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän