Nopeasti apuja! 13-vuotiaat olivat tänään tehneet koulussa esitelmän homoseksuaalisuudesta!
Ikävä kyllä. Tyttö toi tänään kopion esitelmästä ja järkytyi sen nähdessäni. Siinä kannustettiin olemaan oma itsensä ja hyväksymään homoseksuaalit. Minä hyväksyn heissä ainoastaan sen, että pappi rukoilee heidän syntiensä puolesta. Miten selitän tämän tytölle, että heidän ikäisensä eivät tuollaista vielä tajua.
Minne tämä maailma on menossa? Viime vuonnakin tytön äidinkielenkirjassa oli lause: "Minulla oli mies, mutta hän karkasi Amerikkaan." Eihän noin pienet lapset sitä ymmärrä. Haluaisin, että tämänikäisille ei vielä opetettaisi tällaisia asioita. Miten selitän tyttärelleni, että nämä asiat eivät ole hyväksi hänelle? Vai pitäisikö soittaa opettajalle?
Kommentit (31)
Lue se esielmä avoimin mielin ja ota opiksesi. Monesti meillä on nuoremmilta opittavaa.
Mihin se "armo", "anteeksianto" ja "suvaitsevaisuus" aina unohtuu, jos vastassa on homo tai lesbo? Kaikilla on oikeus tulla jumalan luo, mutta ihan kaikkia ei se jumalakaan kelpuuta?
1. Mitä vikaa on siinä että on oma itsensä, sinä. lapsesi, muut ihmiset, homot?
2. Mitä vikaa on siinä että hyväksyy muut ihmiset, sinut, lapsesi, homot?
Kuules, meillä minä ja mieheni olemme jo kahdeksanvuotiaalle kertoneet, mistä niitä lapsia syntyy ja että Jumala rakastaa meitä kaikkia, olkoot sitten homo tai villasukka.
Eletäänhän me jo 2000 -luvulla, sinunkin, rakas avun hakija, kannattaisi tutkailla ympärillesi ja huomata, että olet vähän ajastasi jäljessä. :)
Kyllähän sitä ennen jo 15 -vuotiaana tytär naitettiin, niin mikäs sitä ihmiskuntaa enää turmelisi? ;D
Sitäpaitsi, jos joku pikkuseikka, kuten tasa-arvo opetussuunnitelmassa lukee, niin tää merkityksetön pikkuseikka on muuten kirjattu kans perustuslakiin! :P Että kyllä ne 13 -vuotiaat totuuksia kestää, mutta ei ne varmaa sinua, rakas avunhakija, kauaa jaksa kahtella ku aikuisiksi kasvavat, jos noin suppeamielinen olet.
Sitäpaitsi, 13 -vuotias ei ole lapsi, vaan nuori, teini-ikäinen.
Kukaan ei uskovainen ei ajattele, että _papin_ pitää rukoilla jonkun toisen syntien puolesta. Lisäksi syntien puolesta ei rukoilla, vaan ihmisten puolesta. Synnintunnosssa oleva voi itse rukoilla armoa ja anteeksiantoa Jumalalta.
Vaikka jotkut uskovaiset ajattelevatkin homoseksuaalisten tekojen olevan pahasta, niin kukaan ei ajattele, että homoseksuaalin persoona on syntiä.
ja jos nyt joku ajattelisikin kuin ap, niin kukaan _pappi_ ei ryhtyisi ap:n kuvaamaan touhuun.
Selvä provo!
keskenkasvuiselle ikäänkuin vaihtoehto, joka on yhtä normaalia kuin heterona oleminen?
Ongelma on se ,että homoudesta tehdään keskenkasvuiselle ikäänkuin vaihtoehto, joka on yhtä normaalia kuin heterona oleminen?
No, mutta mitä muuta se muka olisi?
t: 33v keskenkasvuinen hetero
Vaikka jotkut uskovaiset ajattelevatkin homoseksuaalisten tekojen olevan pahasta, niin kukaan ei ajattele, että homoseksuaalin persoona on syntiä.
Kenestä uskovaisista puhut? Itse uskon, että jokaisen persoona on syntinen. Protestanttisen opin mukaan jokainen ihminen syntyy perisyntisenä ja siitä on tehtävä parannus.
Siihen en ota kantaa, mikä on riittävä parannus. Parannus koskee jokaista. Jokainen voi lukea Raamatusta mikä on parannus ja vain usko voi tuoda pelastuksen, mutta usko ilman tekoja on kuollut. Kukaan maanpäällä ei ole arvioimaan toisen uskoa, mutta siihen en usko, eikä varmasti yksikään uskova pappi väitä, että kiusaus tulee Jumalalta. Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
keskenkasvuiselle ikäänkuin vaihtoehto, joka on yhtä normaalia kuin heterona oleminen?
Jotkut on homoja, jotkut heteroita, ja useimmat siltä väliltä! Eikai ketään oikeasti enää 2010-luvulla kiinnosta muiden seksuaalisuus...
persoona syntiä vai syntinen? Syntisestä persoonasta en puhunut, vain siitä, ettei kenenkään persoona ole syntiä.
Kenestä uskovaisista puhut? Itse uskon, että jokaisen persoona on syntinen. Protestanttisen opin mukaan jokainen ihminen syntyy perisyntisenä ja siitä on tehtävä parannus.
Siihen en ota kantaa, mikä on riittävä parannus. Parannus koskee jokaista. Jokainen voi lukea Raamatusta mikä on parannus ja vain usko voi tuoda pelastuksen, mutta usko ilman tekoja on kuollut. Kukaan maanpäällä ei ole arvioimaan toisen uskoa, mutta siihen en usko, eikä varmasti yksikään uskova pappi väitä, että kiusaus tulee Jumalalta. Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
No, mutta mitä muuta se muka olisi?t: 33v keskenkasvuinen hetero
Keskenkasvuinen olet tosiaan. Jos opettaja neuvoisi huoraamaan, kyllä siihenkin puututtaisiin. Homouteen kannustamisesta on tehty tabu. Vanhemmat päättävät lastensa kasvatuksesta ja jos kuuluu kirkkoon on törkeää kasvattaa syntiin. Uskonnonvapaus on taattu perustuslaissa ja Euroopan perussopimuksissa. Ei Islamilaistakaan pakoteta Kristinuskoon.
vihreäsilmäisyyteen tai punatukkaisuuteen. Omana itseään olemiseen voi kyllä kannustaa. Vai haluaisitko ap sinä oikeasti, että se kaappihomo nai sun tyttären ja vaan teeskentelee rakasvavansa häntä ja haluavansa häntä seksuaalisesti että voi täyttää typerän heteronormin?
persoona syntiä vai syntinen? Syntisestä persoonasta en puhunut, vain siitä, ettei kenenkään persoona ole syntiä.
Jokaisen persoona on syntiä. Luterilaisen käsityksen mukaan ihminen itse ei kykene tekemään parannusta, se ei ole tahdonalaista, vaan armo lähtee Jumalasta. Armo on kuitenkin otettava vastaan.
että jonkun persoona on syntiä versus perosoona on syntinen?
Jokaisen persoona on syntiä. Luterilaisen käsityksen mukaan ihminen itse ei kykene tekemään parannusta, se ei ole tahdonalaista, vaan armo lähtee Jumalasta. Armo on kuitenkin otettava vastaan.
Homouteen voi kannustaa yhtä vähän kuin vihreäsilmäisyyteen tai punatukkaisuuteen.
Seksuaalisuuteen voi kannustaa yhtä vähän kuin mihinkään muuhun, mutta pidättäytymistä opetetaan. Ainakin yritettiin opettaa, pitää selvittää lasten opettajalta puhutaanko muutenkin laajemmin vaikka esiaviollisten suhteiden puolesta.
tai sen työntekijöistä ei pidä homoseksualsuutta syntinä.
Älä työnnä omia ajatuksiasi koko kirkon kontolle.
No, mutta mitä muuta se muka olisi?t: 33v keskenkasvuinen hetero
Keskenkasvuinen olet tosiaan. Jos opettaja neuvoisi huoraamaan, kyllä siihenkin puututtaisiin. Homouteen kannustamisesta on tehty tabu. Vanhemmat päättävät lastensa kasvatuksesta ja jos kuuluu kirkkoon on törkeää kasvattaa syntiin. Uskonnonvapaus on taattu perustuslaissa ja Euroopan perussopimuksissa. Ei Islamilaistakaan pakoteta Kristinuskoon.
pitää selvittää lasten opettajalta puhutaanko muutenkin laajemmin vaikka esiaviollisten suhteiden puolesta.
Sulle on varmaan siellä koulussa jo oma mappi ja opettajien pikkujouluissa luetaan siitä otteita :DD.
Etkö todellakaan ymmärrä eroa siinä, että jonkun persoona on syntiä versus perosoona on syntinen?
Ja tiedän, että protestanttisessa uskonkäsityksessä jokainen persoona on täynnä syntiä. Jos protestanttisessa uskossa mennään äärimmäisyyteen, Kalvinistisen perisyntikäsityksen mukaan jokainen ihminen on automaattisesti Jumalan vihollinen.
Suurin osa kirkkoon kuuluvista tai sen työntekijöistä ei pidä homoseksualsuutta syntinä.
En ole edes väittänyt niin, mutta silti olen eri mieltä väitteesi kanssa. Ei homoseksuaalisuus ole syntiä, mutta jokainen teko ja viettelys voi olla.
Käsittelet Kirkkoa hyvin suppeasti, mutta en usko, että edes Suomen ev.lut. seurakunnissa löytyisi enemmistöä, jonka mielestä teot eivät olisi syntiä. Jokainen homo on Jumalan lapsi siinä missä kuka tahansa muukin syntinen.
lapsesi saa oikeaa tietoa ja suvaitsevaa kasvatusta koulusta, kun et itse siihen kykene!!!