Kävitkö kirkossa laulamassa Hoosiannaa?
Millainen kokemus oli?
Minä olin lapseni kanssa, ihan "yleisönä" eli en työtehtävissäni. Tuntui oikein hyvältä, kun lapsikin jo lauloi täysin palkein.
diakoni Meiju
Tikkurilan seurakunta
vantaan seurakunnat
Kommentit (7)
että piti hetkeksi panna tauolle koko laulu, toistoja oli niin runsaasti.
Hienosti selitit lapsellesi!
ja kotona hoilattiin sitten vähän keskenämme lisää. Hyvä biisi, vaikka en kristityksi itseäni laskekaan. Selitin myös lapselle laulun sanomaa, kuka on Daavidin poika ja miksi häntä siinä laulussa odotetaan. Kerroin Jeesuksen kuuluisasta aasiratsastuksesta Jerusalemiin ja juutalaisten messiasodotuksesta.
Eikös laulun mukaan juuri Hoosianna ole se Daavidin poika?
Siis Daavidin suvusta tuleva Messias. Hoosianna on hepreaa ja kömpelösti käännettynä tarkoittaa "autapa!" :)
olen menossa soittamaan joululauluja kirkkoon ja odotan innolla, en olekaan taas aikoihin soittanut :))
Ei siis se Daavidin pojan nimi ole Hoosianna, se on vain laulussa oleva "huudahdus" kuten aiemmin jo mainittiin. Itsekin tosin näin kouluaikoina monta vuotta luulin, kunnes kerran käytiin se sitten uskontotunnilla läpi juurta jaksain.
Messu oli lapsille (4v ja 6v) vähän pitkä, enkä ollut tajunnut ottaa viihdykettä mukaan, kun emme mitään aktiivisia kirkossakävijöitä ole.
Tykkäsivät kyllä laulusta ja pauhusta, keskittyivät kuuntelemaan ja lauloivat sitten eteisessä, kun puettiin takkeja päälle.
Laulu on meilläkin hitti. Olen sitä useamman vuoden laulanut unilauluna (hitaalla tempolla) aina adventtiaikaan, kun lapset siitä tykkäävät.
ja kotona hoilattiin sitten vähän keskenämme lisää. Hyvä biisi, vaikka en kristityksi itseäni laskekaan. Selitin myös lapselle laulun sanomaa, kuka on Daavidin poika ja miksi häntä siinä laulussa odotetaan. Kerroin Jeesuksen kuuluisasta aasiratsastuksesta Jerusalemiin ja juutalaisten messiasodotuksesta.