Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjoista aikuisten kesken

Vierailija
07.12.2011 |

Me olemme miehen kanssa kertoneet rahatilanteemme olevan niin tiukka, että toivomme ettei meille annettaisi mitään kun meilläkään ei ole kenellekään antaa mitään. Suvussa on muutama henkilö, jotka siltikin ovat ilmoittaneet antavansa. Se saattaa meidän noloon tilanteeseen, sillä meillä ei ole vastalahjaa.

Suututtaa tälläiset ihmiset. Ymmärrän lahjan antajan saavan ilon antamisesta, mutta minulle varsinkin se on kamalan noloa kun emme voi lahjoa takaisin.

Jos joku sanoo suoraan ettei halua mitään, niin pakkoko sitä on silti antaa???!?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän läheiset ajattelee, että lahjasta olisi iloa ja apua vaikeassa taloudellisessa tilanteessa?

Vierailija
2/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän läheiset ajattelee, että lahjasta olisi iloa ja apua vaikeassa taloudellisessa tilanteessa?

Saattaisin itsekin ajatella niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni ei hanki koskaan lahjoja kenellekään ja kaikki sen tietää, mutta mä annan hälle aina lahjan jos tulee joku hyvä idea. Mun mielestä on ihana antaa lahjoja kun näkee / keksii jonkun loistavan jutun enkä todellakaan odota keneltäkään mitään ns. vastalahjaa.

"Lahjojen vaihtaminen" on musta vastenmielinen ilmaisu, mitä jotkut ystäväni käyttävät.

Vierailija
4/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan saa antaa kuka tahansa kenelle tahansa jos haluaa. Sitä ei ole pakko vastaanottaa kuitenkaan, mutta silloin pitää ottaa riski että loukkaa antajaa pahasti. Jos mä kerron etten tänä vuonna pysty ostamaan lahjoja, ja joku haluaa siitä huolimatta ostaa mulle, se on ihan hänen asiansa ja mä olen iloinen ja kiitollinen lahjasta, enkä tunne huonoa omaatuntoa.

Vierailija
5/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he haluavat muistaa teitä silti, jos kerran tietävät että teillä on tiukkaakin.

Tiedän kyllä silti tunteen. Meilläkin oli opiskeluaikaan tiukkaa ja oli se jotenkin noloa kun meillä ei ollut mitään antaa. Mutta jos asian on tehnyt selväksi niin ei silloin pitäisi tuntea huonoa omatuntoa.

Vierailija
6/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis oli myös viime vuonna, kun olimme samassa tilanteessa. Nyt ahdistaa taas tämä sama homma, kun meidän toiveita ei kuunnella. Viime vuonnakin sanoimme,että jos joku lahjaa haluaa antaa niin mielummin vaikka ottaa muutamaksi tunniksi pennut hoitoon.

Turha krääsä siis todellakin tarkoittaa sitä. Ahdistaa koko joulu tämän raha-lahja- asian tiimoilta vietävästi.

ap

Vierailija
7/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollinen vastalahja -juttua.

Mä annan lahjan vain jos on osunut silmiin jokin juttu, minkä tiedän menevän tarpeeseen/sopii saajalleen poikkeuksellisen hyvin.

Enkä odota vastalahjaksi kuudetta kymmenettä kivituikkua vain siksi, että vastalahja "nyt vaan pitää olla ja antaa".

Te ootte ihan hölmöjä.

Vierailija
8/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku kuitenkin tykkää antaa lahjoja, kokee antavasi sulle ja itselleen samalla hyvän mielen, niin mitä hittoa sä siitä sauhuat? Anna antaa krääsää, myy kirpparilla tai heitä roskiin joulun jälkeen. Älä turhaan ota stressiä siitä ettet sä anna lahjaa.

Vierailija
9/9 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki loukkaantui, kun haluavat antaa lahjoja. Me annetaan jotain itsetehtyä(kynttilöitä saa koristeltua tarroilla, pipareita lasten piirustuksiin käärittynä jne) todella edullista niille, ketkä meille lahjan antavat. Toisaalta, kenenkään ei ole pakko lahjoja antaa. Mekin varmaan ei saada niiltä, keneltä lahja odotettaisi(kuten lasten kummi). Toisilta taas saadaan kuitenkin jotain kallista, vaikka tiedetään, ettei heillä ole rahaa ylimääräistä. Lahjanantajaa vaan muistaa kiittää.