Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun meillä on asiat kunnossa lasta varten, olen kai jo liian vanha äidiksi :(

Vierailija
05.12.2011 |

Olen 30 v. ja mieheni on 33 v.

Ensin piti opiskella ja viettää nuoruutta.

Vielä kolme-neljä vuotta sitten miehestäni ei olisi ollut hyväksi vanhemmaksi, hänellä ei ollut työpaikkaa, ja elämäntyyli on liian rauhaton.

Nyt olemme yrittäneet lasta 4 kk, mutta vielä ilman tulosta.

Ehkä vauvan aika on mennyt meiltä jo ohi, ehkä meitä ei tarkoitettu vanhemmiksi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ole todellakaan vielä vanha!

Vierailija
2/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii, sulla on vuosikymmen aikaa raskautua. Jos ei luomuna pian ala kuulua, kannattaa kuitenkin hakeutua tutkimuksiin, ettei turhaan käytä vuosia yrittämiseen jos löytyykin jokin korjattava ongelma. 4 kk ei ole vielä kovin pitkä yritys, joten luomuraskautuminenkin on ihan todennäköistä.

T. 35-vuotiaana esikoisensa saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti 4 kk on lyhyt aika. Ettekä mitään ikäloppuja ole. Toivotaan että pian tärppää :)

Vierailija
4/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuvuodesta. Se raskaus alkoin ihan kertalaakista, ja yllättäen, mutta meni valitettavasti kesken :(

Sen jälkeen yritystä on todellaki ollut vain neljän kierron ajan.

Ap

Vierailija
5/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosi lyhyt aika yrittää lasta! Etkä ole todellakaan vielä vanha!

lukenut jostain, että raskaus alkaa yleensä elko heti ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, tai muussa tapauksessa on sitten olemassa jotain vikaa.

Ap

Vierailija
6/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kuulemma oli PCO ja söin pillereitä kunnes kyllästyin ja heitin pillerit nurkkaan ja mitä tapahtuikaan... Sain lapsen joka nukkuu tällä hetkellä viereisessä huoneessa ja on nyt 8-vuotias.

Vierailija
7/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut jostain, että raskaus alkaa yleensä elko heti ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, tai muussa tapauksessa on sitten olemassa jotain vikaa.

Ap

Vierailija
8/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni melkein viisi kuukautta ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ennen kuin tärppäs..

Vierailija
9/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin sortin kolmenkympin kriisi...

Ole tajunnut todenteolla lastenhankinnan ajan rajallisuuden, eli sen, kuinka vähän aikaa naisella on hankkia lapsi, mikä ei halua alkaa teiniäidiksi tai mummoäidiksi.

Minusta tuntuu, että kaikilla muilla on jo lapsia, enkä minä ole edes raskaana.

Jos kaikki olisi mennyt ensimmäisen raskauden suhteen putkeen, olisin ollut nyt äiti jo pari kuukautta.

Ap

Vierailija
10/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka sain ensimmäisellä käynnillä, että raskaus alkaa normaalissa tapauksessa vuoden sisällä yrityksestä.

Ap

Vierailija
11/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinullahan alkoikin, ikävä kyllä meni kesken. Tosi kurja juttu ja olen pahoillani puolestasi, mutta se toisaalta kertoo että sinun on mahdollista tulla raskaaksi.

Ap

Vierailija
12/31 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lapset vähän päälle parikymppisenä, vaikka elämä oli "kesken". Nyt on oma koti, uus auto, hyvät työpaikat ja ihana suhde. Ei kannata liikaa odottaa. Kolmekymppinen, ainakin 35 alkaa mielestäni olla jo vanha ensisynnyttäjä.

Vierailija
13/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta ilman erityisempää yrittämistä. Eli älä ajattele liikaa raskaaksi tulemista, se oikeasti vaikeuttaa asiaa. Mutta vanhuus ei tule yksin ;)

Vierailija
14/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin olisi tärpännyt viisi vuotta sittenkään.

Minä olen saanut esikoiseni 36-vuotiaana, ja tärppäsi ekasta kierrosta, kuopuksen sain 38-vuotiaana, tärppäsi tokasta. Eli ei mulla ainakaan ikä ollut vaikuttanut raskautumiseen tai raskauden sujumiseen.

Enemmän uskon siihen, että jotkut ovat hedelmällisempiä kuin toiset. Kunhan olette vuoden yrittäneet, varaile sitten aikaa gynelle ja ultrauta munasarjat. Oletko kokeillut ovulaatiotikuilla kertaakaan, ovuloitko? Yritys on turhaa, jos ei munasolu irtoa...

Luulisin kuitenkin, että olet vuoden sisällä raskaana, useimmat ovat! Jatkakaa vaan peuhaamista!

Vierailija
16/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin lääketieteellisten ja lisääntymisaiheisten prosyyrien sivuilla seisoo aina että keskimääräinen yritysaika on 6kk.

Siitä sitten poikkeukset suuntaan ja toiseen.

Ap

Vierailija
17/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin kumpikin sai alkunsa heti 1 yrityskierrosta, olin 25v ja 26½v silloin, mies 32v ja 34v.

Vierailija
18/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä vaiheessa pitikin kyllä ihan tarkkaan tehdä töitä, eli heti kuukautisten loppumisesta puuduttavan tunnollisesti joka toinen päivä seksiä, ettei vaan pääse ovulaatio karkaamaan ja kas kummaa, heti onnistu. Siihen asti vikisin, että kun en tule raskaaksi, mutta taispa ollakin vaan ajoituksesta kiinni. Niin tai sitten ei, tiedä häntä, mutta siltähän se vähän kyllä jälkeenpäin tuntuu.

Onnea yritykseen, jospa se tärppi sieltä pian tulisi!

Vierailija
19/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi, ikää tuolloin oli 30v eli sain lapseni 31vuotiaana. En ollut liian nuori tai liian vanha, ihan sopiva ikä. Ja mielestäni tuo puoli vuotta ei edes ollut mikään pitkä aika yrittää vauvaa... olin varautunut pitempään.

Vierailija
20/31 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin ensimmäisen kerran raskaaksi 22-vuotiaana ekasta yrityskierrosta, toisen kerran 25-vuotiaana ekasta yrityskierrosta. Nyt sitten 31-vuotiaana haluttiin vielä yksi ja tätä tehtiin sitten 4 kuukautta. Olin kolmannen kierron jälkeen ihan maani myynyt ja täysin varma, että juna meni jo... Neljänteen kiertoon pistettiin sitten kaikki peliin: miehelle ja minulle foolihapot (vaikuttaa myös miehen hedelmällisyyteen!), greippimehu, ovistikut, peppu ylös ja jalat kohti kattoa yhdynnän jälkeen jne.... Sitten tärppäsi :) Tiedä sitten, johtuiko noista vai liekö sattumaa.

Mutta sanomani on siis se, että ehkä olisit nuorempana tullut kertalaakista raskaaksi, ehkä et. Ehkä sinulla nyt kestää hiukan pidempään, ehkä yhtä kauan kuin olisi mennyt 5 vuotta sitten. Hyvät mahdollisuudet teillä joka tapauksessa on ja 4kk ei ole pitkä aika yrittää, vaikka nyt se tuntuu siltä ihan varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi